kysymys inseminaatiosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mie

Aktiivinen jäsen
13.06.2004
1 955
2
36
ensiksikin: voiko ovulaatiotesti näyttää vahvaa kahta viivaa monena päivänä peräkkäin?

toiseksi: Inseminaatioon tulee mennä seuraavana päivänä kun ne vahvat kaksi viivaa siis LH-testi antaa.. entä jos ne näyttävät esim.Kahtena päivänä peräkkäin vahvoja viivoja? miten silloin inssiä tehdään? sitten ku viivat on jo hävinny? vai miten.. kertokaan kokeneemmat?

kun viivat ilmestyvät, niin silloin on ovulaatio 24 tunnin kuluttua. sen jälkeen testitikut voivat näyttää ovulatiota pitkääkin, vaikka ovulaatio on jo mennyt.

suraavalla kierrolla testaaminen kannattaa aloittaa aeimmin, jos heti näytty kahta viivaa...

Hei,

minulla on tehty inseminaatio samakin päivänä, kun muuten olisi mennyt lauantaille ja homma kotiläksyiksi. Yleensä LH + jälkeen seuraavana päivänä. Mutta soittele sinne klinikalle, tietävät tilanteesi paremmin ja omat aikataulut/resurssit!

Lumis

Minun ovulaatio varmistettiin tehostetulla ultrauksella ja pistoksilla, Menopur ja tupla-Pregnyl. Ekassa inssissä ei varmaan munasolu irronnut, joten annosta jouduttiin suurentamaan tuohon tuplaan, sitten todistetusti irtosi kun ultrattiin.
Tärppi vain jäi tulematta. :kieh:

huonosti kävi :'( oli yksi munarakkula, mutta ei tarpeeksi iso. Lääkäri antoi clomireseptin ja sitte laskettiin seuraavaa kiertoa ja siinäkin tuo uusivuosi sotkemassa,, :kieh: no pitääpä katella.. kärsivällisyys koetuksella kyllä, vaan sitä nämä hoidot ovat... pitää kehitellä jotain uutta ajateltavaa nyt ainaki pariksi kuukaudeksi ja sitte taas herätellä toivonkipinää..mutta ei meille jouluplussaa.. toivottavasti muille edes :hug:

Mulla oli ekassa inssissä 21 mm kun irtos. Nyt oli 19 mm toinen joka ei ollut vielä irtoomassa. Toinen oli hieman isompi ja irtoomassa. Inssi tehtiin. Eli joatin tota luokkaa, eikö? Muut?

Minulla viimeisimmässä inssissä oli kaksi rakkulaa. Toinen oli 15mm ja toinen 16mm. Pari päivää tuosta pistettiin Pregnyl ja pari päivää Pregnylistä tehtiin inssi.
Minun käsitykseni mukaan rakkulat ovat päälle 20mm irrotessaan. Kunhan ei ollut joku 22mm...

Kiitos Nampula ja Pietu! Mä muistelisin, että mulla on ultrauksen yhteydessä todettu 20mm follikkeli eikä se ollu silloin ihan vielä irtoomassa. Seuraavan viikon verikokeen perusteella tulos ilmeisesti osoitti, että ovulaatio oli tapahtunut. Eli ehkä se vähän vielä kasvoi tuosta 20mm:stä.. Tiedä häntä.

Niistä koti-ovulaatiotesteistä en kyllä ymmärrä. Tuon ultrauksen aikoihin testiviiva oli jo himmenemään päin, vaikka tasan samana päivänä oltiin todettu, että siellä se follikkeli vielä hilluu eikä oo irtoamassa. Ovulaatio tapahtui siis tod. näk. yli kahden vuorokauden päästä ensimmäisistä ovistestin tasavahvoista viivoista. Aika myöhään musta.. Onko teillä muilla tietoa, miten pian ovuulatio on tapahtunut siitä, kun ovistestiin ensimmäisen kerran ilmestyy kaksi tasavahvaa viivaa?

Miulakaan testit ei anna yhtä tummaa viivaa kuin kontrolliviiva.Testiin tulee juuri ja juuri silmillä havaittava haamu ja silloin miula on ovulaatio.Lääkärini sanoi että kaikille testit ei näytä vaikka ovulaatio tapahtuisikin..eli antaa haamun kun on ovulaatio.

Mulle tehtii tänään eka inssi... aamulla tein ovistestin ja mentiin klo 10.30 vl:oon... rakkula oli jo muistaakseni 15 mm ja lääkäri sanoi sen olevan hyvä ettei ole vielä puhjennut. Mulla on "vieraita" miehiä sisälläni eli siis tehtiin luovutetuilla kun miehellä ei lainkaan simpoja... tehtiin myö luomulla eli en vielä käyttänyt hormoneja..

Toimenpide oli ihan iisi. ei sattunut sen enempää kuin normaali gynetutkimus. Nyt tuntuu että olis ilmaa mahassa mut luulen että johtuu jännityksestä kun tuntuu että pitää jännittää mahaa että tavara pysyy sisällä... =)
sain varalta Lugesteron-kuurin ku ovis uhkaa aina osua viikonlopulle niin sillä voi vähän siirtää jos raskaus ei onnistukaan. ja jos onnistuu niin siitä ei ole haittaakaan.

Nyt kyllä jänskättää aivan sikana...

Yhteistyössä