kysymys imetyksestä APUA!

  • Viestiketjun aloittaja LeenuLii
  • Ensimmäinen viesti
LeenuLii
Meillä poika 8kk ei ole huolinut nyt rintaa kolmeen päivään. Tekee ilmeisesti toista ylähammasta. Lypsetty maito ei kelpaa tuttipullosta, mutta nokkamukista menee. Tuttelia ei mielellään juo, mut nokkamukista vähän.

Mitä teen:

A) lopetan imetyksen ja annan tuttelia nokkamukista?

B) tarjoan rintaa, mutta kun ei huoli niin lypsän ja annan nokkamukista?

C) annan pojan olla ilman maitoa, kunnes alkaa maistua?

Illalla on pakko kuitenkin lypsää tai tulee tuskaiset oltavat. Entä jos tottuu saamaan maidon nokkamukista eikä sitten sen takia enää huoli rintaa? Lypsäminen ei ole mukavaa. Vettä juo nokkamukista niin paljon kuin antaa.

Tämä johtunee tulevasta hampaasta...?
 
Ni
b) yritä tarjota rintaa myös epätyypillisissä paikoissa/ aikoina/asennoissa. Särkylääke tosiaan kannattaa antaa jo hyvissä ajoin, jopa tuntia ennen imetystä. Viilennettävä purulelu tai vaikka jääkaapissa hetken ollut ruokalusikka imeskeltäväksi, helpottaa turvotusta ikenissä.
 
g
Mä tekisin A. On kuitenkin jo sen verran iso, että saa muutakin ruokaa, ei se haittaa jos hetkeen ei maito maistu. Nythän sun olis kätevä sauma lopettaa imetys. Jos taas saat pojan kiinnostumaan siitä, saattaa olla vaikeempi sit lopettaa kun haluaisit.
 
LeenuLii
Ei auttanut suppo tuntia ennen imetystä.

En viitsi tuttelia ostaa niin kauan kun on maitoa omastakin takaa, joten yritän tässä vielä selvitä rintamaidolla - onneksi ei tarvitse sitä enää niin paljoa.
 
M
Usein nuo lakkoilut eivät kauaa kestä joten luulen että pian lapsi taas haluaa tissiä vanhaan tapaan. Jos vain jaksat pumppailla muutaman päivän ja tarjota tissiä (muista että missään tapauksessa sitä ei saa tuputtaa) niin luultavasti pian helpottaa.
 
LeenuLii
Noita korvia en olekaan miettinyt... Pitääpä seurailla, että piteleekö korviaan - mitään oireita en ole kyllä huomannut. Maidontuotanto on selvästi vähentynyt. Alan jo asennoitua siihen, että imetys loppuu. Saapahan siirtyä oikeisiin rintaliiveihin ja kesällä käyttää mekkoa. :)
 
LeenuLii
Imetys taitaa loppua tähän. :/ Vaikka asiassa on hyviä puolia, niin tuntuu silti pahalta. Tuntuu, että tein jotain väärin ja että tämä on mun vika. Tiedän, ettei näin ole, mutta silti tuntuu siltä. Lisäksi kaipaan sitä läheisyyttä.
 

Yhteistyössä