E
Essi
Vieras
Ärsyttääkö sinua ihmiset jotka keskustellessanne usein vertaavat itseään sinuun nostaen itseään sinun yläpuolellesi, esim. jos olet kertonut että sait lopputilin, niin tämä vastaisi että en minä vaan ikinä ole saanut lopputiliä. Tai jos kerrot laihdutuksestasi, sanoisi että onneksi minulla ei ole ikinä ollut tarvetta laihduttaa. Jos kerrot että asut kerrostalossa, sanoo että en minä vaan ikinä voisi asua kerrostalossa, onneksi meillä on varaa asua omakotitalossa.
Nämä olivat siis vain esimerkkejä. Itselläni on huonohko itsetunto, jota kyllä kovasti olen vuosia yrittänyt parantaa. Mutta olen miettinyt johtuuko se, että minua ko. piirre ihmisissä ärsyttää, siitä että minulla on huono itsetunto ( jonka kyllä pyrin peittämään ) vai onko se ihan normaalia että se ärsyttää. Vaikeasti selitetty, mutta toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan.
Nämä olivat siis vain esimerkkejä. Itselläni on huonohko itsetunto, jota kyllä kovasti olen vuosia yrittänyt parantaa. Mutta olen miettinyt johtuuko se, että minua ko. piirre ihmisissä ärsyttää, siitä että minulla on huono itsetunto ( jonka kyllä pyrin peittämään ) vai onko se ihan normaalia että se ärsyttää. Vaikeasti selitetty, mutta toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan.