kysymys huutonetin lähettämispolitiikasta

• Viestiketjun aloittaja uuno
  • Ensimmäinen viesti
uuno
eli tällasta mietin kun multa ostettiin vaatekappale,ja ostaja naksaa postin,niin kuuluuko mun kummiskin ostaa se paketti mihin vaatteen laitan?vai veloitanko ostajalta?vai onko joku hyvä vinkki miten kotikonstein saan paketoituu pikkuiset hupparin?

Mun mielestä, jos oot ilmoittanut postikulut, sillä hinnalla ostaja saa sen paketoituna. Siks kantsii erikseen aina mainita ilmotuksessa, että postarit + paketointikulut ostajalle. Silloin, jos sun tarttee ostaa joku laatikko, voit velottaa senkin ostajalta.

Mut ei sulta löytys kotoa vaikka jotain kaupan paperikassia tms.? Luulis, et tuo menee helpoiten sellaiseen, kun teippaa sen pieneksi. :)

jos kyse on vain hupparista niin tuskin siihe pakettia tarvit. Pieni mahtuu varmaan isoon kirjekuoreen. Käärit sen vaikka kelmuun niin saat litistettyä hyvin. Toinen vaihtoehto on maksikirje, jos on isommasta, alle 500g painavasta.

uuno
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Mun mielestä, jos oot ilmoittanut postikulut, sillä hinnalla ostaja saa sen paketoituna. Siks kantsii erikseen aina mainita ilmotuksessa, että postarit + paketointikulut ostajalle. Silloin, jos sun tarttee ostaa joku laatikko, voit velottaa senkin ostajalta.

Mut ei sulta löytys kotoa vaikka jotain kaupan paperikassia tms.? Luulis, et tuo menee helpoiten sellaiseen, kun teippaa sen pieneksi. :)
joo hyvä idea. Ja joo,vähän ajattelinkin et en voi veloittaa ku en erikseen maininnut.

vieras
Jos pakkaat tuotteen kirjekuoreen, niin säästä kirjekuoria omista posteistasi. Ne voi hyvin käyttää toistamiseen.

Jos lähetät jotakin isompaa (pakettina) niin kääri esimerkiksi muovipussiin tms. ellei siis ole särkyvää.

Esimerkiksi pikku hupparin laitat ensin muovipussiin tms. litistät hyvin ilmat pihalle ja sitten uusiokäytössä olevaan kuoreen.

Itse en ole kuorista veloittanut.

Yhteistyössä