Kysymys homokammoisille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuten vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuten vaan

Vieras
Jos kerran on jo ihan hirveää, että lapset edes telkkarista näkee homoja, uskallatteko te laskea niitä päiväkotiin tai kouluun ollenkaan? Siellä aivan varmasti joku hoitajista ja joku opettajista on homoseksuaali.

Meidän päiväkodissakin on puhuttu lapsille siitä, että myös tytöt voi tykätä tytöistä ja pojat pojista; koulussa kuuluu opetusohjelmaan parisuhde- ja seksiasioista puhuttaessa käsitellä myös homoseksuaalisuutta normaalina osana elämää. :)

Jos kerran on jo ihan hirveää, että lapset edes telkkarista näkee homoja, uskallatteko te laskea niitä päiväkotiin tai kouluun ollenkaan? Siellä aivan varmasti joku hoitajista ja joku opettajista on homoseksuaali.

Meidän päiväkodissakin on puhuttu lapsille siitä, että myös tytöt voi tykätä tytöistä ja pojat pojista; koulussa kuuluu opetusohjelmaan parisuhde- ja seksiasioista puhuttaessa käsitellä myös homoseksuaalisuutta normaalina osana elämää. :)

Puhutaanko myös uskonnoista ja uskovaisista normaalina osana elämää?

oot tavan luupää!!! Kelle on normaalia kelle ei! Ai nykyään saa lapsille kertoa olevansa esim. homo tai lesbo? Mä oon aina luullut että henk.kohtaiset asiat ei töihin kuulu. Vakaumukset ym. Missäpäin näin toimitaan?

oot tavan luupää!!! Kelle on normaalia kelle ei! Ai nykyään saa lapsille kertoa olevansa esim. homo tai lesbo? Mä oon aina luullut että henk.kohtaiset asiat ei töihin kuulu. Vakaumukset ym. Missäpäin näin toimitaan?

Mun lasten päiväkodissa ja koulussa aikuiset ja lapset tiesivät siitä, että mun lapsilla on kaksi äitiä eikä yhtään isää. Ei se ollut mikään ongelma kenellekään.

En ole homokammoinen, mutta ihan oikeasti en kyllä jaksa uskoa, että jokaisella Suomalaisella lapsella osuu kohdalle hoitaja tai opettaja, joka on homoseksuaali. Itselläni ainoa selkeä tapaus on tullut vastaan vasta ammattikorkeassa.

lapset ovat uskomattoman ja ihanan ennakkoluulottomia! Ne siitä välitä.

Mä pelkään paljon enemmän pääsiäistä, että joku hoitsu tai ope alkaa vetää kärsimysnäytelmää turhan perinpohjaisesti ja yksityiskohtaisesti. Sen vois todellakin sivuuttaa pari ekaa koululuokkaakin vielä. Pk:ssa tiedän, että vedetään tipu-linjaa.

Pahus, kun tapaluterilaisena kastatin lapset, nyt niitä ei saa uskonnontunnilta pois mitenkään. Ja tyttö on varsinkin kovin herkkä ja menettää yöunensa kun murehtii.

Mutta juurikaan ei ole homoja ja lesboja ihmetellyt! Paitsi että miten ne sitten voi saada lapsia? (kun tietää, että pitää olla uros ja naaras). Ja keksi ITSE, että nehän vois ottaa semmoisen lapsen, jolla on vaikka äiti ja isä kuollut...

Totuus tulee imeväisten suista, eikö!

en tykkäis että lapseni päiväkodissa korostettaisi, että tyttökin voi tykätä tytöstä jne.
tykkään, et pitää puhua ihmisten välisestä rakastamisesta sen ihmeemmin erittelemättä mitenkään.

En ole homokammoinen. Mutta en myöskään sitä mieltä, että jossain päiväkodissa pitää alleviivata seksuaaliseen suuntautumiseen liittyviä asioita. Ihan sama, kuin jos selitettäisiin, että tuossa on heteroisi ja heteroäiti, ne edustavat yhteiskunnan tavisperhemallia.Ja tuossa on sateenkaariperhe, niillä on erilainen suuntautuminen kuin heteroilla. WTF?

Eihän lapset edes osaa pitää kummallisena kahta äitiä tai isää, paitsi jos VANHEMMAT ESIMERKKIÄ ANTAEN omilla asenteillaan ja kommenteillaan iskostavat lapsensa päähän homot eri ryhmään heteroiden kanssa asettavia ajatuksia. Lapselle niin moni asia on luonnollista, ei kyseenalaistettavaa. Lapselle se kaksi isiätai kaksi äitiä voi olla ihan luonnollinen juttu, ilman että asiaa sen kummemmin selitetään. Paitsi, jos lapsi itse kysyy.

Lapset pitää myös täysin luonnollisena jos selitetään koulussa "Iso henkiolento joka loi koko maan teki lapsen ihmisnaisen, Marian kanssa. Lapsen nimeksi annettiin Jeesus ja hän kuoli sitten syntiemme puolesta. (:"

Meillä ei kammota homoja kuin heteroitakaan. Kaikki ihmiset ovat saman arvoisia.
Tyttö kysyi jo viimeksi kun tuli linnanjuhlat ja näki kun sinne meni homo- sekä lesbopari, että voiko tyttö ja tyttö rakastua. Selitin hänelle vain totuuden, että kyllä.
Ei ole sen jälkeen moista asiaa ihmetellyt.
Nykypäivänä on todella tärkeä opettaa suvaitsevaisuutta. On niin paljon erilaisuutta ja se on hyvä, että uskalletaan olla mitä ollaan. :)

Yhteistyössä