Kysymys heraproteiineihin liittyen: stevia, cfm, ei eläinperistä juoksutetta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Laihduttaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Laihduttaja"

Vieras
Heippa,

Osaisikohan joku teistä auttaa?

Pitäisi ostaa heraproteiinia (Sami Sundvikin blogi on tehnyt tepposensa...), mutta olen kasvissyöjä, eli ensimmäisenä pitäisi löytää heraproteiini, joka on eristetty mikrobiologisen juoksutteen avulla. Mistä saan tietää, onko heraproteiinin valmistukseen käytetty eläinperäistä juoksutetta? Googlettelu ei auta ja Fitnesstukula on vain asiakaspalvelunumero (ei avoinna nyt... :) )

Lisäkriteereinä: pitäisi olla stevialla (ei aspartaamilla / sukraloosilla tms.) makeutettu, no niitä tuntuu löytyvän helpollakin...

Ja pitäisi olla cfm-suodatettua...

Anyone? :)

No se heran käyttö vegetaristille kaatuu jo siihen, että hera tehdään maidosta! Silloin tilanne muuttuukin jo helpommaksi, ainoita vegetaristille sopivia kelvollisia proteiineja saadaan vain soijasta ja hampusta. Varsinkin soijaa saa melkeen mistä vain Siwasta edulliseen hintaan.
Jos kuitenkin kelpuutat maidon ruokavalioosi, niin silloinkaan ei tarvitse huolehtia siitä juoksutteesta. Kemiallisesti valmistettuna se kun on niin paljon halvempaa kuin aito, että käytännössä kaikki on peräisin labrasta. Ainoana poikkeuksena on tietenkin luomuheraproteiinit, eihän luomuun nyt voi käyttää labrassa tehtyä kemikaalia!
Tuota makeuttamista en ymmärrä, itse ostan mieluiten proteiinini maustamattomina ja sekoitan ne sitten mehuun (ennen treeniä) tai maitokaakaohon (palautumisjuoma) mielialan ja tarpeen mukaan.
Suodatus lukee kyllä paketin kyljessä tai myyntiteksteissä.
Ideana kyllä oikein erinomainen, vegetaristi saa tuolla keinolla helposti varmistettua riittävän ja varsinkin riittävän monipuolisen proteiinin saannin. Itse kyllä valitsisin sinuna soijan, vaikka saattaakin aluksi tuottaa kaasua. Kalliimpaa heraa tarvitaan oikeastaan vasta siinä kohtaa, kun rankan punttitreenin jälkeen ruvetaan hakemaan nopeaa palautumista. Tai jos rankan punttitreenin takia protskua täytyy saada yli puolitoista grammaa painokiloa kohti vuorokaudessa, kasviproteiineja ei enää saa millään imeytymään sellaisia määriä.

Yhteistyössä