Kysymys entisille kotiäideille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraana

Vieras
Onko kukaan mennyt töihin sen takia, että ei vaan jaksanut enään olla kotona? Vaikka rahallisesti ois pystynyt?

Itse en jaksanut, olin siis 3,5vuotta kotona ja 2 lasta. Olin ärtyisä ja kärttyinen, kun lapset kitisi ja tappeli keskenään. Nyt kun olen päivisin töissä, jaksan paljon paremmin ja olen iloinen, enkä edes oikeastaan suutu enään lapsille. Kiva työpäivän jälkeen tulla kotiin ja touhuta lapsien kanssa, eri silloin kun olin kotona 24/7.

Mua ei varsinaisesti ahistanut, mut alkoi tuntua että nyt tarvittais jotain muutakin sisältöä elämään. Hyvä ratkaisu, varsinkin nyt kun teen enää vähän töitä :)

Mä en mennyt pelkästään sen takia, mutta kyllä oli osasyynä =) En ois tosin vielä lähtenyt ellei mies ois jäänyt puolestaan kotiin. Mutta ymmärrän täysin tunteesi! Olin kiukkuinen ja nautin työelämästä. Ihanaa on sitten kotona olla pojan kanssa ilta ja viikonloput, mutta en jaksa sitä 24/7.

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Mä en mennyt pelkästään sen takia, mutta kyllä oli osasyynä =) En ois tosin vielä lähtenyt ellei mies ois jäänyt puolestaan kotiin. Mutta ymmärrän täysin tunteesi! Olin kiukkuinen ja nautin työelämästä. Ihanaa on sitten kotona olla pojan kanssa ilta ja viikonloput, mutta en jaksa sitä 24/7.

Niin, mä nautin suunnattomasti touhuta illat ja viikonloput lapsien kanssa, kun mieli on virkeenä työpäivän jälkeen :) Kotona kaikki vaan meni samaa kaava, ylös,pesut,aamupala,ulkoilu,ruoka jne jne ja sitten olin väsynyt, kun en jaksanut ja purin kiukkua lapsiin :(

Joo. Mä lähen ihan suoraan töihin äitiysloman loputtua, sillä mun nuppi ei kestä tätä kotona olemista ja lapsen kanssa oloa 24/7. On tullu jo niin huolestuttavia ajatuksiakin päähän väsyneenä, että parempi lähtä hakeen itelle hoitoa ja saada mielenvirkistystä töistä.

Ja tietysti rahan takiakin on melkein pakko mennä, mies kun vielä opiskelee.

Alkuperäinen kirjoittaja Tatti:
Joo. Mä lähen ihan suoraan töihin äitiysloman loputtua, sillä mun nuppi ei kestä tätä kotona olemista ja lapsen kanssa oloa 24/7. On tullu jo niin huolestuttavia ajatuksiakin päähän väsyneenä, että parempi lähtä hakeen itelle hoitoa ja saada mielenvirkistystä töistä.

Ja tietysti rahan takiakin on melkein pakko mennä, mies kun vielä opiskelee.

Meilläkin rahan takia piti yös lähtee kun mies kans opiskelee =)

Mulla on nyt vain kaksi lasta kotona 2- ja 4-vuotiaat ja joidenkin mielestä pitäis olla niin paljon tekemistä, mutta oikeasti tämä on todella tylsää. Kaksi helppoa, hiljaista ja kohtuullisen rauhallistakin lasta, niin nehän vaan leikkii tuolla keskenään. Päivän kohokohta on se kun 6- ja 7-vuotiaat tulee kotiin ja taloon tulee elämää. Meille syntyy kohta vauva että sitten varmaan muuttuu tilanne, mutta jos mulla oikeasti olis näin rauhallista elämä koko ajan kuin nyt niin kylläistyisin varmaan.

Yhteistyössä