Kysymys elokuvasta, jota ei ehkä ole olemassakaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ultramariini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ultramariini

Aktiivinen jäsen
10.04.2006
33 025
-29
38

Mikä avausotsikonmuotoilu :ashamed:

mutta tietääkö kukaan, onko olemassa sellaista elokuvaa, joka kertoisi
kirjastosta, joka olisi lumottu. Siten, että sen hyllystä, kukin kävijä poimisi
juuri sellaisen kirjan, joka hänelle siinä kyseisessä elämäntilanteessa tai tunnetilassa olisi parasta lukea.

Onko kukaan teistä nähnyt tuollaista elokuvaa, vai olenko nähnyt unta, jota
jälkikäteen olenkin alkanut kuvitella elokuvaksi.

Juu, en jaksa googlettaa, kun en tiedä mitä googletan.

Ihana kysymys, voisin itsekin esittää tommoisen.

Siis tuo "vai olenko nähnyt unta, jota jälkikäteen olenkin alkanut kuvitella elokuvaksi. " kuulostaa niin tutulta mulle. :D

Mutta elokuvaa en kyllä tiedä.... Jos sellaista ei ole, niin kirjoita se!!! Kuulostaa oikeesti hyvältä juonelta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mukamaspipsa:

Siis tuo "vai olenko nähnyt unta, jota jälkikäteen olenkin alkanut kuvitella elokuvaksi. " kuulostaa niin tutulta mulle. :D

Mutta elokuvaa en kyllä tiedä.... Jos sellaista ei ole, niin kirjoita se!!! Kuulostaa oikeesti hyvältä juonelta.

minä itseasiassa suunnittelin tänään,että aiheesta voisi saada elokuvakäsikirjoituksen.. mutta sitten mietin, joko sellainen elokuva kuitenkin on.

Aloin miettiä aihetta,kun esikoinen, oli taas jo lukenut kaikki kirjastonkirjansa.
Että kun talossa oliskin lumottu kirjasto, löytyisi tytölle aina sopivaa luettavaa. Minun mielestäni hän tarvitsisi kirjan siitä, joka vakuuttaisi hänet siitä, etteivät kaikki 10-vuotiaat todellakaan saa tehdä kaikkia niitä asioita, joita hän uskoo KAIKKIEN muiden saavan tehdä.

Äitinsä tarvitsisi kirjan siitä, kuinka sopivalla otteella löyhentäisi napanuoraa.
Kuristamatta lasta, mutta päästämättä liian kauas..

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Mukamaspipsa:

minä itseasiassa suunnittelin tänään,että aiheesta voisi saada elokuvakäsikirjoituksen.. mutta sitten mietin, joko sellainen elokuva kuitenkin on.

Aloin miettiä aihetta,kun esikoinen, oli taas jo lukenut kaikki kirjastonkirjansa.
Että kun talossa oliskin lumottu kirjasto, löytyisi tytölle aina sopivaa luettavaa. Minun mielestäni hän tarvitsisi kirjan siitä, joka vakuuttaisi hänet siitä, etteivät kaikki 10-vuotiaat todellakaan saa tehdä kaikkia niitä asioita, joita hän uskoo KAIKKIEN muiden saavan tehdä.

Äitinsä tarvitsisi kirjan siitä, kuinka sopivalla otteella löyhentäisi napanuoraa.
Kuristamatta lasta, mutta päästämättä liian kauas..

Tuommoinen kirjasto olisikin todella kätevä!!! =)

Elokuvakäsikirjoitukseen varmaan kaipaisi jotain jännittävämpää. ?

Varmaan kaipaisi, ehkä se toimisikin kirjana paremmin. Voisi kuvata erilaisia ihmisiä, ja heille tulisi kullekin niin sopiva kirja kulloiseenkin elämäntilanteeseen.

Tarvitsisin myös ehkä sellaisen - Näin menet iltaisin ajoissa nukkumaan- oppaan itselleni. :ashamed: ;)

Varmaan kaipaisi, ehkä se toimisikin kirjana paremmin. Voisi kuvata erilaisia ihmisiä, ja heille tulisi kullekin niin sopiva kirja kulloiseenkin elämäntilanteeseen.

Tarvitsisin myös ehkä sellaisen - Näin menet iltaisin ajoissa nukkumaan- oppaan itselleni. :ashamed: ;)

:D

Mä sen lisäksi sellaisen, että "näin menet ajoissa nukkumaan ja et sitten herää neljältä!!!"

Olen muutaman kerran yrittänyt työaikana (nyt lomalla siis...) mennä vaikkapa 23 aikoihin nukkumaan ja sitten mä herään aamuyöstä ihan pirteenä.

Mutta kun siihen aikaan ei halua herätä, niin väkisin yritän nukkua ja tietty nukahdan puolta tuntia ennen kellon soimista.... Ja sit väsyttää aivan hirveesti!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Parkula:
No kun tuo kuulostaa jostain syystä ihan kamalan tutulta :| Tai sitten sen vain yhdistää niin moneen kirjaan, elokuvaan ja tapahtumaan, että tuntuu siksi tutulta

niin, siksipä mietinkin olenko nähnyt sellaisen jutun televisiosta.
Ihan kyllä kuulen päässäni sellaisen miehen selostavan taustaäänellä, sellaisella joka on noissa Twighligt Zonessa tai vastaavissa, kun tapahtumia kuvaillaan
ja näen silmissäni niitä kaikissa elokuvissa olevia vihreitä kirjastolamppuja.

(kuulostan muuten kohtalaisen kajahtaneelta varmaan. En siis kuule ääniä, vaikka kuulenkin :whistle: )

Kuulostaa kyllä älyttömän tutulta, mutta en saa päähäni missä kirjassa tuollainen olisi. Nimenomaan kirjoihin mun muistikuva viittaisi, mutta en saa päähän mikä kirja. Oisko Harry Potterin viimeisessä tai Siuntio Silosäkeessä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hetkinen... eikös tuollainen ole jossain kirjassa?? Siellä oli se kirjastonhoitaja/vartija/joku sellainen myös... ja pitkät käytävät?

voi ollakin.

Tuulen varjossa on, pitkät käytävätn ja kirjastonhoitajat/vartijat jne. Mutta tuota sinun alkup. ideaasi siinä ei oikein ole.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Kuulostaa kyllä älyttömän tutulta, mutta en saa päähäni missä kirjassa tuollainen olisi. Nimenomaan kirjoihin mun muistikuva viittaisi, mutta en saa päähän mikä kirja. Oisko Harry Potterin viimeisessä tai Siuntio Silosäkeessä?

Ei ole Pottereissa ainakaan. Siellä on se tarvehuone kylläkin, joka varmasti kirjastoksikin muuttuu tarvittaessa...