Kysymyksiä vuorotteluvapaasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vuorotteluvapaakorvaus on 70-80% työttömyyskorvauksesta. Paljonko on ansiosidonnainen päiväraha? Jos mummo jää vuorotteluvapaalle ja saa vuorotteluvapaakorvausta ja hoitaa samalla lapsenlapsia, niin saako lastenlasten vanhemmat kelasta hoitorahaa + mahdollista kuntalisää?

Oliskohan ollut niin, että vuorotteluvapaan aikana voit kyllä nostaa lastenhoidon tukea kelasta, mutta se vähennetään vuorotteluvapaakorvauksesta eli +-0. Kysyppä liitosta, josta olet aikeissa hakea vuorotteluvapakorvausta tai katso ko. liiton nettisivuilta löytyykö tietoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Dogimamma:
Oliskohan ollut niin, että vuorotteluvapaan aikana voit kyllä nostaa lastenhoidon tukea kelasta, mutta se vähennetään vuorotteluvapaakorvauksesta eli +-0. Kysyppä liitosta, josta olet aikeissa hakea vuorotteluvapakorvausta tai katso ko. liiton nettisivuilta löytyykö tietoa.

Eikun siis minä olen menossa töihin ja mietin, et jos mummo jäisi vuorotteluvapaalle (on itse ehdottanut), niin paljonko mummo saisi vuorotteluvapaakorvausta ja saisinko minä kotihoidontukea ja kuntalisää, koska lapset eivät menisi kunnalliseen hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Dogimamma:

Eikun siis minä olen menossa töihin ja mietin, et jos mummo jäisi vuorotteluvapaalle (on itse ehdottanut), niin paljonko mummo saisi vuorotteluvapaakorvausta ja saisinko minä kotihoidontukea ja kuntalisää, koska lapset eivät menisi kunnalliseen hoitoon.
Ahaa, no mummon täytyy selvitellä oma vuorotteluvapaakorvauksensa määrä omasta liitostaan. Siihen ei tietty sinun saamasi lastenhoidontuki vaikuta, sehän on teidän perheen tuloa eikä mummon (ellette sitten maksa mummolle jotakin hoidosta). Sinä olet oikeutettu lastenhoidontukeen ja kuntalisään niin kauan kun lapsi alle 3-v. eikä ole kunnallisessa hoidossa. Lastenhoidontuen hakemukseen laitat sitten hoitajaksi mummon tiedot. Kysy apua lähimmästä kelasta, jos tulee tenkkapoo.

Yhteistyössä