Kysymyksiä ovistesteistä

Hei,

tein tänään elämäni ensimmäisen ovistestin (kirjoitin siitä jo ketjuun http://keskustelu.kaksplus.fi/t880585), ja nyt mielessä pyörii muutama kysymys. Osaisitteko te ovistestejä enemmän tehneet avittaa?

Milloin ovistestissä alkaa näkyä testiviivaa? Onko se alussa heikompi ja sitten oviksen lähestyessä selkeämpi? Kuinka paljon ennen ovista alkaa näkyä edes heikkoja viivanmerkkejä? Mitä sitten oviksen jälkeen - alkaako viiva aluksi haalistua, vai katoaako se oitis? Alkaako haalistuminen/katoaminen heti oviksen jälkeen, vai meneekö siihen päivä-pari aikaa?

Koska tämä oli tosiaan ensimmäinen ovistestini, niin mulla ei ole mitään vertailukohtaa, joten ois kiva kuulla kokemuksia ihmisiltä, jotka on useampana kuukautena tehny ovistestejä monena päivänä perätysten.

Aivan oikein olet ajatellut. Yksilöllisiä eroja tietysti ihmisten välillä on, mutta näin minulla. Ovistestiin alkaa tulla aluksi aivan juuri ja juuri näkyvä haamu. Se vahvistuu noin kolmen päivän ajan ja sitten tule tosi vahvat viivat. Testiviiva voi olla jopa kontrolliviivaa vahvempi. Seuraavana päivänä viiva jo vaalenee ja parin kolmen päivän päästä ei näy enää ollenkaan. Poikkeuksiakin sääntöön on ja hailakkaa voipi näyttää pitempäänkin, mutta eipä ole tullut testailtua vaan säästettyä tikkuja seuraavaan kiertoon. Nyt menossa yk18, joten muutama tikku on tullut osteltua :ashamed:

Ekalla kertaa kannattaa alkaa tikuttaa jo hyvissä ajoin. Minäkin alkuun aivan liian myöhään ja sain vain haamuja. Ovis olikin mulla paljon aikaisemmin. Kun hoksasin tämän, niin tein ekan testin jo pari päivää menkkojen jälkeen. Pidin kolmen päivän tauon ja taas tikutin. Siinä olikin jo sitten hailakka haamu ja aloin tikuttaa joka päivä. Mulla on LH hormonia illemmalla enemmän, joten testailen aina kuuden aikoihin. Vertasin kerran puolen päivän aikaan tehtyä ja kuuden aikaan, niin iltatesti oli paljon selkeämpi.

Toivottavasti sait jotain irti tästä sepustuksesta
Onnea ovisksen metsästykseen :flower: Ja paljon plussaonnea myös :flower: :)

Yhteistyössä