Kysymyksiä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja t
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

t

Vieras
Kävin tänään gynellä toteamassa, että olen raskaana. <3 Ultrattiin ja "riisi" oli 6 mm kokoinen ja gyne arvioi, että vk 5 olisi meneillään. Onko tässä vaiheessa kuulunut sydämen kaikuja muilla, kun gyne ennen toimenpidettä sanoi, et saattais jo kuulua. Koitin myös jo selvittäää sikainfluenssarokotetta, että mistä ja saako sen ottaa näin alkuvaiheessa. Kokemuksia? Sitten gyne sanoi, että kohtu laajentunut, mitä se tarkoittaa, 34 oli läpimitta..

En oo ikinä kuullu et kellään ois sydänäänet noin aikasin kuulunu. Mulla ne on aina kuulunu 10-11 raskausviikolla. (4lasta). Soita omaan terveyskeskukseen ja kysy rokotteesta. Ite otin sen ny ku olin rv:lla 11. Kohtu ol laajentunu ku olet raskaana. Onnea vaan! :)

kiitos :) mutta gyne puhui silleen, että vois kuulua kaikuja. niin sitten tietysti mietitytti, että miksei kuulunut. huomenna soitan neuvolaan, kun siellä on puhelinaika. terv.keskuksen lekuri ei suositellu vielä rokotusta..

En sit tiiä jos on olemassa jotain uusia tehokkaampia laitteita joilla kuuluu. :) On se jännä miten erilaista tietoa voi alan ihmisetkin antaa! Meilläpäin suositeltiin ottamaan rokote missä vaiheessa raskautta tahansa. Itsekin kyllä kuulin jostain, ettei sitä suositeltais otettavaks alkuraskaudesta, mutta kukaan "virallinen" taho ei sitä mulle vahvistanut. Päätin sitten ottaa rokotteen, koska olen sellaisessa työssä, jossa olisin melkeen 100% varmasti saanut tartunnan. Eli tavallaan valitsein "kahdesta pahasta pienemmän". Omasta mielestäni! :) Päätöshän on sinun. Onnellista odotusta! :hug:

Kiitos! Niinpä, oon tutkinut raskaus ja sikainfluenssa -hakusanojen tuloksia. Soitan huomenna neuvolaan ja otan rokotuksen. Ristiriitaista on se, että kaupunki, jossa asun, aloitti tällä viikolla minun ikäisten rokottamisen, ja nyt kun olen näin varhaisessa vaiheessa, niin ei muka kannattaisi vielä. Huoh! Ps. sain ultrakuvan mukaan :)

Yhteistyössä