kysymyksiä synnytyksen jälkeisestä ajasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiuttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiuttu

Vieras
koska te olette alkaneet urheilla muutakin kuin kävelylenkkejä vain? mulla on nyt synnytyksestä 6 viikkoa ja en jaksaisi odottaa että pääsisin edes juoksulenkille... mut suurempi ongelma on vielä se, että mua ahdistaa myös se kun vieläkään ei sänkytouhut onnistu. en oo kipee enää yhtää mut aina kun yritetään niin ei vaan onnistu. tuntuu kun siä olis joku joka tökkäsee vastaan vaikka mies sanoo että sen mielestä ei tunnu mitenkään oudolta. Olen kokeillut itsekseni hieromasauvalla ja sillä onnistuu hyvin eikä tunnu yhtään kipeeltä. Tosin se on ainakin päästä hieman kapeempi kuin tuo oikea vehje :whistle: mut mua alkaa se ahdistamaan ja masentamaankin ja pelottaa että ei onnistu enää koskaan :'( tää on tyhmää miettiä tämmösiä mutta minkäs sille luonteelleen mahtaa :'( :'(

Meillä ei ainakaan vielä 6 viikkoa synnytyksen jälkeen edes jaksettu ajatella mitään seksiä. Vaikka paikat olikin ihan ok, niin ei silti tehnyt mieli.. Kannattaa ottaa ihan rauhassa kun paikat kuitenkin on vielä synnytyksen jäljiltä. 6 viikkoa ei kuitenkaan ole mitenkään pitkä aika synnytyksestä. Ja varmaan aika harva kuitenkaan ihan heti mitään sänkyhommia edes ajattelee. Joten kannattaa antaa ajan mennä ja ottaa ihan rauhassa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2006 klo 15:01 tiuttu kirjoitti:
niinpä kaiii.. luin kyllä tuota palstaa ja moni oli kyllä jo ainakin 4 viikon jälkeen jo alottanu.

Kyllä on aika nopeeta jos neljän viikon jälkeen alotetaan seksi.. monillahan saattaa vielä olla jälkivuotoakin tuolloin jollon seksiä ei vielä suositella tulehdusvaaran takia. Monien ystävieni kanssa jotka ovat synnyttäneet ja kun olen asiasta jutellut niin kaikki sanoivat ettei tullut seksi edes mieleen ensimmäisen 3kk aikana synnytyksestä. Älä ota ressiä, jos seksi tuntuu pakkopullalta tai hankalalta niin anna ajan kulua. Jos taas mies painostaa niin kerro suoraan ettei tunnu hyvältä ja haluat aikaa itselle ja vauvalle. Ei se ole mikään urheilusuoritus minkä pitäisi heti samana päivänä synnytyksen jälkeen mennä nappiin.

No siis urheilua ei kannata alotella kovin rajuna ennen 12 viikkoa synnytyksestä, sun vatsalihakset ei ole vielä palautuneet ja moni on myös saanut kohdunlaskeuman liian aikasilla treeneillä. Vatsalihakset voit testata makuultaan kun nostat vartaloa meneekö sormi vielä koloon navan alapuolelta vai joko on kiinni.

Yhteistyössä