Kysymyksiä sormiruokailusta

ambulanssikuskitar

Uusi jäsen
07.12.2010
27
0
1
Miten ihmeessä annatte aamupuuron lapselle ilman, että lapsi, syöttäjä ja koko keittiö on puurossa?
Ihan sama syökö lapsi lusikalla taikäsin itse, syötänkö tai mitä tahansa... Olisikohan leipä parempi vaihtoehto...? Vai jynssäänkö vaan?

Minkä ikäisenä lapsenne ovat osanneet syödä lusikalla itse suht siististi?
Annan harjoitella päivittäin niin, että täytän lusikan ja ojennan lapselle. Lapsi on 9kk nyt ja melko hyvin jo sujuu, muta melkosotkuista on!
Milloin lapsenne ovat oppineet juomaan itse nokkamukista?

Jynssäät vaan. :D Anna lapselle oma lusikka ja syötä itse toisella lusikalla, kyllä se sen siitä itse aikanaan hoksaa. Meidän poju alkoi lusikoida itse ruokansa 1v4kk, yhtäkkiä vaan hokasi, miten sitä tavaraa kauhotaan. Entistä enemmän sotkuahan siitä tulee kun itse syö, joten moppaus pöydän ympäriltä (ja joskus seinistä) pari kolme kertaa päivässä. Lapsen vaatteet vaihtoon lähes joka syöntikerran päätteeksi, vaikka kourullinen ruokalappu on ja hihat käärittynä. Rapatessa roiskuu, en koe ongelmaksi. Nokkiksesta alkoi juoda siinä 9kk kieppeillä muistaakseni.

Ei lapsi kauheasti puuroja syöny ennen ku oli 10-11kk ikäinen. Aamupalaksi oli esim hedelmiä, leipää, marjoja, kananmunaa, lettuja, juotavaa hedelmä/marja/tms smoothieta, avokadoa, tomaattia, kurkkua jne

Eipä tuohon taida oikotietä onneen olla... Helpottaa jos asennoituu niin, että mitä enemmän harjoittelee sitä siistimmin alkaa sujua. Toinen vaihtoehto on syöttää niin kauan että lapsi osaa syödä siististi itsekin, mutta säästääkö se lopulta vaivaa onkin makuasia. Tai kolmantena vaihtoehtona antaa sitä leipää.

Uusimmat

Yhteistyössä