Kysymyksiä ovistestistä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hukassa näiden kanssa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hukassa näiden kanssa

Vieras
Oon ihan hukassa ovulaatiotestien kanssa. Olisin kiitollinen, jos joku kokenut jaksaisi vastailla.

Hieman taustatietoa... Imetän tällä hetkellä 9kk ikäistä vauvaa ja menkat eivät vielä ole synnytyksen jälkeen alkaneet. Ajattelin metsästellä ovista, kun on sellainen fiilinki tullut, että vois olla tuloillaan ja imetyskin on lopahtamassa.

Kysymys 1.

Mitä tarkoittaa, jos testiin tulee melkein positiivinen tulos? Eli tulosviiva on melkein yhtä vahva, kun kontrolli, mutta ei riiittävän vahva. Onko ovis sillon tuloillaan vai antaako testi joskus muutenkin noita melkein positiivisia?

Kysymys 2.

Mihin vuorokauden aikaan tulos on luotettavin? Testinä on Pregcheck ja ohjeen mukaan voi tehdä, mihin vuorokauden aikaan tahansa. Tein aamulla ja iltapäivällä. Tänään aamulla viiva oli paljon vahvempi, kun iltapäivällä. Eilen illalla taas oli ihan heikko viiva.

Kysymys 3.

Kuuluuko testiviivan tummua erityisesti toisesta reunasta? Aamun testissä, joka oli tosi tumma, se testiviiva oli tummunut erityisen paljon toisesta reunasta. Kuuluuko asiaan?

Tuhannesti kiitoksia, jos joku viitsii vastata. :)

Hei!

Kannattaa aina lukea ne käyttöohjeet tarkasti - niitä kun noudattaa, teet testailut oikein.=)

Vastailen hieman..

1.Kun testiviiva alkaa s e l k e ä s t i vahveta, on LH-huippu lähellä(ovis+)
..itselläni joitakin testejä käytettäessä, saattoi tulla aivan hilk-kua vaille tasavahvat viivat - tarkoitti minulla JO O-plussaa.
..itselläni myöskin vahvat oireet juuri oviksen kynnyksellä, niitäkin kannattaa kulostella.

*jomottaa munasarjoja(tekee to-del-la kipeää usein)
*pahoinvointia(huono olo/oksettaa)
*päänsärkyä
*"alakerrassa" kovasti ns. läpikuultavaa kananmunalimaa jne..

2.
kannattaa dipata testi aamun toisesta virtsasta, kuitenkin v a s t a klo. 10.00 jälkeen ja viimestään illasta klo. 20.00
..nyt kun vasta "harjoitteet" dippailua, kannattaa testailla n. 2-3krt/vrk.

3.
Testiviivanen voi hyvinkin tummua toisesta reunasta enämpi, riippuen aivan testistä.

Kun saat testiin sen tasavahvan viivasen kontrolviivasen kanssa, ei tarvitse enää dippailla(vaikka O-testi saattaahin näyttää 1-2vrk vielä vahvaa testiviivaa)

Siitä e n s i m m ä i s e s t ä tasavahvasta viivasta, tapahtuu ovis(ei tietenkään 100% varmaa) n. 12-48h sisään.(yleensä vuorokausi, itselläni 12h sisään)

Eli..ensin O+ ja siitä ovulaatio n. 12-24(48h) sisään..JA muistathan tulkita testin testiajalla - yleensä se on 5-30min.(lue ohjeet)

Pregcheck-liuskoilla 5min.

Myöskin virtsan vahvuus vaikuttaa testitulokseen, koeta siis olla nauttimatta paljoa nesteitä ennen dippailua(itse annan virtsan olla rakossa vähintään 3h ennen dippausta)

Onnekasta oviksen mettästystä toivotellen - *mur-mur*.:wave:

Viimeksi muokattu:
Ensinnäkin; ohjeet on paketissa. Jos tulos on "melkein positiivinen" niin se ei ole positiivinen. Toiseksikin mua kummastuttaa tuo, että testin voi tehdä mihin aikaan vuorokaudesta tahansa, kun joissakin testeissä aika on rajattu klo 10-22 välille tai jotain. "Ovulaatiotestin tekemiselle paras ajankohta on iltapäivä. Kehosi hormoonien tuotanto on vilkkaimmillaan aamulla eikä aamuvirtsaasi ole ehtinyt erittyä LH:ta. Pyri tekemään testi päivittäin samaan aikaan jotta testitulos olisi mahdollisimman tarkka."
Ja sitten on vissiin joku ohje siitäkin, kauanko pitäis olla virtsaamisväli ja miten paljon saa juoda. Muistan tuskailleeni noiden kanssa muutamankin kerran.

Kiitos, kun jaksoitte vastata! Täytyy vaan jatkaa dippaamista huomenna. Ihmetytti vaan tosiaan se, kun aamupissasta testi oli kaikista tummin ja iltapäivällä vaaleni. Edellisenä iltana oli ihan haalea. Onkohan se mun LH-huippu ollut yöllä? No, sen näkee sit huomenna, jos testit vaan haalenee. Tai sit kroppa sekoilee vaan ton imetyksen takia.

Ja jos käytät sellasia liuskatestejä, niin säilytä vanhat, niihin on sit hyvä vertailla. Vaik testissä sanotaankin et ei voi vanhana lukea, niin ainakin mun käyttämissä liuskoissa viivat säilyi hyvin. Ei tartte sit muistella minkävahvunen viiva oli edellisenä päivänä.

[QUOTE="Vieras";26341339]Ja jos käytät sellasia liuskatestejä, niin säilytä vanhat, niihin on sit hyvä vertailla. Vaik testissä sanotaankin et ei voi vanhana lukea, niin ainakin mun käyttämissä liuskoissa viivat säilyi hyvin. Ei tartte sit muistella minkävahvunen viiva oli edellisenä päivänä.[/QUOTE]

Joo näin meinasin tehdä. Hyvin tosiaan näyttää viivat säilyvän noissa liuskoissa vaikka 5 min sisällä käsketään tulkita. Kirjotin jo tussilla ajatkin, jotta muistan, mikä on millonkin tehty. Saattaa mies olla pian ihmeissään, kun vessan kaappi tursuilee käytettyjä ovistikkuja. :D

Joo näin meinasin tehdä. Hyvin tosiaan näyttää viivat säilyvän noissa liuskoissa vaikka 5 min sisällä käsketään tulkita. Kirjotin jo tussilla ajatkin, jotta muistan, mikä on millonkin tehty. Saattaa mies olla pian ihmeissään, kun vessan kaappi tursuilee käytettyjä ovistikkuja. :D

Vastasinkin näköjään täällä käyttämälläni nimimerkillä. Mutta siis aloittajan teksti oli tuo. :D