Kysymyksiä niille, jotka on luottamuksen pettämisen seurauksena katkaisseet läheisen ystävyyssuhteen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kysymykset on siis sinulle, jolla on ollut tosi läheinen/merkittävä ystävyyssuhde jonkun kanssa ja jonka olet katkaissut siksi, ettet voi enää luottaa ystävääsi, vaikka välitätkin hänestä kovasti.

1. Millä tavalla ystävä petti luottamuksesi? Ei tarvitse kertoa yksityiskohtia, jos ei halua.
2. Oliko vaikea päätös katkaista ystävyyssuhde sen takia? Kärsitkö ystävyyden loppumisesta paljon?
3. Oliko/onko sinulla usein ikävä ystävääsi ja onko koskaan tullut kiusauksia/ristiriitaisia haluja antaa uusi mahdollisuus?
4. Onko mitään, mitä ystäväsi olisi voinut/voisi tehdä ansaitakseen luottamuksesi takaisin?
5. Onko mahdollista, että joskus antaisit uuden tilaisuuden ystävyyteen?

Minua kiinnostaa kovasti nämä, kun itse en ole koskaan ollut ehdoton tällaisissa asioissa. Riippuu hyvin paljon tilanteesta/teosta/syistä, mutten ihan herkästi katkaisisi merkittäviä ihmissuhteita, jos toinen katuu/pyytää anteeksi/oppii virheistään. Kärsisin lähes aina enemmän välien poikkaisemisesta...olisi todella vaikea katkaista kaikki siteet ihmiseen, jota rakastaa/josta välittää kovasti, tulisin ikävöimään paljon ja olisin utelias sen ihmisen kuulumisista, en olisi valmis luopumaan siitä yhteydestä ja kaikista niistä yhteisistä hyvistä hetkistä ym. Elämä on niin lyhyt, etten tuhlaisi sitä kuin "pakon" edessä vihanpitoon ja rakkaiden ihmisten välttelyyn.

1. Teki päätelmiä minusta omassa päässään ja katsoi aiheelliseksi keskustella niistä kaikkien muiden paitsi tietenkin minun kanssani. Ts. levitteli minusta juoruja ympäri Suomea.
2. Ei ollut vaikeaa, koska hän oli eräälle tutulle sanonut ettei saata olla kanssani tekemisissä. Hän siis oli se, joka katkaisi välit. En voi sanoa, että kärsin ystävyyden katkeamisesta mutta kyllähän se jollakin tasolla harmittaa, että en hänen toimiensa vuoksi ole kiinnostunut kummilapseni (hänen tyttärensä) elämästä, enkä osallistu millään tavalla heidän elämäänsä.
3. Joskus on ikävä, koska ollaan myös lähisukulaisia ja meillä oli mielestäni ikäerosta huolimatta jotain yhteistä.
4. En usko, että luottamusta voi saavuttaa uudelleen, mutta ainahan sitä voi yrittää.
5. On mahdollista. Itsepäisyydessäni en vain halua olle se, joka tekee aloitteen.

[QUOTE="vieras";24247051]Kysymykset on siis sinulle, jolla on ollut tosi läheinen/merkittävä ystävyyssuhde jonkun kanssa ja jonka olet katkaissut siksi, ettet voi enää luottaa ystävääsi, vaikka välitätkin hänestä kovasti.

1. Millä tavalla ystävä petti luottamuksesi? Ei tarvitse kertoa yksityiskohtia, jos ei halua.
Oli suhde mun miehen kanssa ja odotti hälle vauvaa
2. Oliko vaikea päätös katkaista ystävyyssuhde sen takia? Kärsitkö ystävyyden loppumisesta paljon?
Ei ollu vaikeeta katkasta, tuun vihaamaan häntä koko loppuelämäni.
3. Oliko/onko sinulla usein ikävä ystävääsi ja onko koskaan tullut kiusauksia/ristiriitaisia haluja antaa uusi mahdollisuus?
Ei ole
4. Onko mitään, mitä ystäväsi olisi voinut/voisi tehdä ansaitakseen luottamuksesi takaisin?
Ei
Ei

[/QUOTE]

Että semmonen tapaus kävi meillä.

1. Millä tavalla ystävä petti luottamuksesi?
Halveksi elämääni ja valintojani, käytti ystävyyttä talousasiassa hyväkseen
Ei oikeastaan, kun silmäni vuosien ystävyyden jälkeen avautuivat näkemään todellisen tilanteea. En ole kärsinyt.
Ei oikeastaan ikävä mutta voisin antaa mahdollisuuden, toisaalta en usko että ystävyyttä voisi helposti palauttaa.
Tuskin, hän ei tajua pettäneensä luottamuksen.
Kaikki on mahdollista, olihan ystävyyden loppuminenkin mahdollinen, vaikka ei olisi uskonut niin käyvän.

mutta siis en lyönyt välejä lukkoon!..olisin kyllä halunnut ja sattuu viellä(oltiin puolivuotta ouhumatta) kyse siskoni..

noh..olin juuri eronnut poikakaveristani(pidin siitä edelleen..ja olimme väleissä)no sisareni meni ja iski miehen itse!..vaikka tiesi että meillä olisi myöhemmin voinut olla mahdollisuus
oli vaikeaa..ja kaipasin koko sen ajan kun emme puhuneet..tyhmintä oli että hän vaati minun anteeksi pyyntöä(sopuun)
3. Oliko/onko sinulla usein ikävä ystävääsi ja onko koskaan tullut kiusauksia/ristiriitaisia haluja antaa uusi mahdollisuus? kyllä!
4. Onko mitään, mitä ystäväsi olisi voinut/voisi tehdä ansaitakseen luottamuksesi takaisin?Ei ollut..(ja en vielläkään luota)
5. Onko mahdollista, että joskus antaisit uuden tilaisuuden ystävyyteen? on..mutta ei saa 100%luottamusta

Minua kiinnostaa kovasti nämä, kun itse en ole koskaan ollut ehdoton tällaisissa asioissa. Riippuu hyvin paljon tilanteesta/teosta/syistä, mutten ihan herkästi katkaisisi merkittäviä ihmissuhteita, jos toinen katuu/pyytää anteeksi/oppii virheistään. Kärsisin lähes aina enemmän välien poikkaisemisesta...olisi todella vaikea katkaista kaikki siteet ihmiseen, jota rakastaa/josta välittää kovasti, tulisin ikävöimään paljon ja olisin utelias sen ihmisen kuulumisista, en olisi valmis luopumaan siitä yhteydestä ja kaikista niistä yhteisistä hyvistä hetkistä ym. Elämä on niin lyhyt, etten tuhlaisi sitä kuin "pakon" edessä vihanpitoon ja rakkaiden ihmisten välttelyyn.

Yhteistyössä