Kysymyksiä mitä sairaalaan mukaan ja vauvan pukemisesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Hei,

olen varmaan Vuoden Palikka, mutta kyselen nyt silti näitä "tyhmiä".

-Pitääkö sairaalaan ottaa mukaan vauvalle vaippoja ja äidille liivinsuojuksia, siteitä yms?Kun näistä olen kuullut,että pitää ja joidenkin mielestä ei.

-Onko vauvalla pakko pitää alushousuja? Nykyajan vaipat kun ovat niin napakoita, että luulisi olevan kovin "topattu" olo vauvalla, jos päällekkäin on vaipat, alkkarit, (potku)housut jne.

Kiitos etukäteen vastauksistanne. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.03.2005 klo 12:35 Vieras kirjoitti:
Hei,

-Pitääkö sairaalaan ottaa mukaan vauvalle vaippoja ja äidille liivinsuojuksia, siteitä yms?Kun näistä olen kuullut,että pitää ja joidenkin mielestä ei.

-Onko vauvalla pakko pitää alushousuja? Nykyajan vaipat kun ovat niin napakoita, että luulisi olevan kovin "topattu" olo vauvalla, jos päällekkäin on vaipat, alkkarit, (potku)housut jne.

vauvalle on vaippoja jo sairaalassa, siteitä kannattaa ottaa vain kotiin lähtöä varten koska sairaalassa on niitä vaippoja synnyttäjille jouduin laittamaan kaksi vaippaa kun vuosi tiheään. ritaliivit ja suojat mukaan.

Mulla vauva synty sen verran etuajassa että en kerenny miettimään olleenkaan näitä asioita. Ei ollu edes sairaalakassi pakattuna kun lähtö tuli.

Vaipat saa tosiaan äiti ja vauva sairaalasta mutta liivinsuojuksia ei ainakaan kättärillä saanu. Mulla rinnat vuoti ihan hirveesti ja oli inhottavaa olla koko ajan vaihtamassa uutta paitaa päälle. Loppujen lopuks teippailin sitten siteitä tissien päälle että vähän aikaa pysyis kuivana. Vanhoja rinsikoita ei voinu kuvitellakkaan laittavansa päälle kun rinnat oli kaks kertaa isommat kun aikasemmin.

Eli suosittelen kyllä että ostat vaikka jotkut halvat imetysliivit valmiiks sairaalaan. 1-2 kokoo isommat kun omat liivit on nyt. Ei niitten tarvi olla täysin oikeen kokoset siinä tilanteessa. Kunhan ei purista ja suojukset vaan saa pysymään paikallaan. Olis ainakin helpottanu mun oloo sillon...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.03.2005 klo 12:35 Vieras kirjoitti:
Hei,

-Pitääkö sairaalaan ottaa mukaan vauvalle vaippoja ja äidille liivinsuojuksia, siteitä yms?Kun näistä olen kuullut,että pitää ja joidenkin mielestä ei. LIIVINSUOJIA EI SAIRAALASSA OLE, VAIPPOJA JA SITEITÄ SAAT SAIRAALASTA
-Onko vauvalla pakko pitää alushousuja? EI JA NYKYÄÄN KÄYTETÄÄN PALJON BODYJA, JOTEN EI SENKÄÄN TAKIA TARVITSE Nykyajan vaipat kun ovat niin napakoita, että luulisi olevan kovin "topattu" olo vauvalla, jos päällekkäin on vaipat, alkkarit, (potku)housut jne.

Lueskelin just sairaalan esitettä ja siel oli varusteet vauvalle:
-muutama vaippa(me saatiin kyl ekalle saikulta)
-paita
-potkuhousut
-myssy
-villanuttu,-housut ja -myssy talvella
-makuupussi tai haalari
-turvaistuin (kerkee tuoda lähtiessä)
-tarvittaessa oma huvitutti ja tuttipullo
Itelle otettiin saliin lehtiä luettavaksi ja pikkunaposteltavaa,kun lähtö oli ekalta yöllä...kamera,filmiä,puhelinnumerot...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2005 klo 09:28 vauvakuume75 kirjoitti:
Lueskelin just sairaalan esitettä ja siel oli varusteet vauvalle:
-muutama vaippa(me saatiin kyl ekalle saikulta)
-paita
-potkuhousut
-myssy
-villanuttu,-housut ja -myssy talvella
-makuupussi tai haalari
-turvaistuin (kerkee tuoda lähtiessä)
-tarvittaessa oma huvitutti ja tuttipullo
Itelle otettiin saliin lehtiä luettavaksi ja pikkunaposteltavaa,kun lähtö oli ekalta yöllä...kamera,filmiä,puhelinnumerot...
äidille puhtaat alusvaatteet,liivinsuojia,pesytymisvälineet,siteitä...

Riippuu ilmeisesti paikasta missä synnyttää, mutta itse olin Vammalassa ja siellä kyllä oli ihan kaikkia mahdollinen! Oli vauvalle kaikki tarpeellinen, äidille vaatteet, siteet, imetysliivit (ei nyt mitään superhyper hyviä) ja sideharso liiveihin suojaks. Kivaa kun ei tarvi ite pestä mitään, mullakin kun tahriintu alapään ja rintojen vuoks paljon vaatteita! Eli siis vaatteet itelles ja vauvalle missä lähdette kotiin ja se on siinä :)

Vauva saa kaiken tarvitsemansa sairaalasta, paitsi kotiinlähtövaatteet.

Äitillä on hyvä olla liivinsuojuksia, imetysliivit (joissakin sairaaloissa on, kätilöopistolla ei)... Sairaalasta saa myös äiti vaatteet, siteet, alushousut, sukat yms.

"Synnytyskassiin" minä olin pakannut vaikka mitä, mutta loppujen lopuksi käyttöä ei ollut millekään muulle, kun kameralle ja kuumavesipullolle. ;)

Jos tuotte vauvan sairaalasta autolla ja turvaistuimessa niin suosittelen että harjoittelette sen käyttöä. Miten lapsi siihen laitetaan ja hihnat kiristetään tai löysätään ja miten se autoon asennetaan. Voi olla että ainakaan äidin ja vauvan hermot eivät kestä siinnä vaiheessa kun ollaan lähdössä kotiin ja aletaan räpeltämään kaukalon kanssa. Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanottua :laugh:

imetysliivit on hyvä olla samoin niihin suojat. minulla vuoto oli runsasta kaksi päivää synnytyksen jälkeen ja silloin käytin sairaalan siteitä ja alkkareita. mutta kun vuoto vähän asettui niin olin varannut omia alkkareita ja hyviä yösiteitä mukaan oli vähän kivempi olla ohkasemmissa siteissä ja hyvissä alkkareissa. vauvalle sään mukaiset vaatteet...ulkopuku, hattu, lapaset ja tossut. alle alusvaatteet ja norm.päivävaatteet. vaippoja pikkuinen saa sairaalasta... :flower: synnytin molemmat poikani kysissä.

Yhteistyössä