Kysymyksiä lapsiveden menosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Bad Virgin-

Aktiivinen jäsen
03.01.2008
43 331
1
36
Again mulla on robleema :D

Elikkä tuossa päivällä vessassa pisulla käydessäni pissan jälkeen lorahti pöksyihin jotain,en tiedä oliko se sittenkin pissaa vai lapsivettä.
No sen jälkeen sitä ei ole enää tullut..
Mistä hemmetistä sen lapsiveden tunnistaa,haiseeko se millekään?
Synnäriltä toki sanoivat että tarkkaile tilannetta,jos side kastuu kunnolla,niin tulet sitten asian tarkastuttamaan... JÄLLEEN KERRAN! :D

Joka päivä saa ajatella että mitäs nyt? :snotty:

Mulla lorahti oikein reippaasti kun meni. Sitten tiputteli ja lorahteli enmmän ja vähemmän. Tosin mulla se oli kakan väristä kun vauva oli kakkinut siihen veteen. Mutta käsittääkseni sitä saattaa tiputella vähänkin.

Minulla se lorahteli ihan kunnolla. Oli aluksi väritöntä, mutta muuttui sitten hernekeiton näköiseksi kun tarpeeksi kauan laitoksella hokivat ettei mikään synnytys ole käynnissä vaikka lapsivesien menosta oli n. vuorokausi ja saman aikaa oli myös supistellut.

Jos oli jotain muuta kosteutta tai limaa. lapsiveden tulo (kaksi kertaa) on kyllä niin selkeä ollut ainakin mulla, että sen on tiennyt. Sitä tulee litratolkulla ja ryöpsähtämällä. Voi tietty olla joku tihkuttava reikä, mutta jos eiu enää tule mitään, niin se on voinut itsestään umpeutua.

Voi voi, sulla kyllä nyt riittää sen masun kanssa tapahtumia vaikka muille jakaa, mitä olen muutaman päivän seuraillu. Itse miettinyt vähän samaa asiaa mitä nyt kysyt. Itse kuullut, että haisis sellaselle imelälle, mutta luulis siitä siteestä nyt ainakin sit näkevän jos sieltä jotain tulee. Toivottavasti asukki pysyis nyt vielä vähän aikaa siellä. Mä voisin kyllä jo ihan mieluusti haljeta rv 40+5 eikä mitään kiirettä kaverilla ulos |O

Mulla tihutteli pari päivää, enkä edes heti tajunnut että lapsivettä se oli. KUn välillä oli tullut isompi loraus, niin että pikkuhousunsuoja kastui, soitin polille ja halusivat tarkistaa tulehdusriskin takia, kun pitkään tihutellut. Kotia laitettiin, eikä mitään kummempia kun ei supistellut ja kalvot kiinni, joten tulehdusvaaraa ei ollut. Elikkäs kannattaa käydä näytillä, jos jatkuu tiputtelu. Juu ja lapsivesi haisi mielestäni spermalle, tämän olen kuullut muualtakin.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Jos oli jotain muuta kosteutta tai limaa. lapsiveden tulo (kaksi kertaa) on kyllä niin selkeä ollut ainakin mulla, että sen on tiennyt. Sitä tulee litratolkulla ja ryöpsähtämällä. Voi tietty olla joku tihkuttava reikä, mutta jos eiu enää tule mitään, niin se on voinut itsestään umpeutua.

Limatulppaa mulla on tullut nyt kolmena päivänä ja se on ihan selkeesti ihan pelkkää limaa :x
Joillakin voi tulla sitä vähän kerrallaan,mutta kai sitä pitäisi tulla sitten kohta jo lisää?
Mulla tosin on vahva epäilys että se on ollut pissaa,tosin se ei haissut millekään :whistle:

Ei sitä itse kyllä huomaa josm sitä ihan vähän tulee. Mulla toisen raskauden yhteydessä tuli ehkä lusikallinen jotain väritöntä ja soitin sairaalaan jossa meinattiin että jää kotiin. Lähdinkuitenkin käymään ja (5 h vuoroani synnytyspolilla) odoteltuani pääsin sisään jossa testasivat tikulla oliko lapsivettä. Se oli kuin olikin sitä vaikka ei ollut mitään oireita. Olin 3 senttiä jo auki ja kun huoneesta lähdin niin 5 min päästä kaikki vedet tuli housuun ja alkoi valtavan kivuliaat supistukset. 55 minuutin päästä oli lapsi sylissä. Menisin siis tarkastuttamaan tilanteen. Jos kalvot puhkeaa esim. kohdun yläosissa niin se voi aikaansaada vain pientä vuotoa eikä riitä käynnistämään synnytystä mugtta tällaisessa tapauksessa puhkaisevat kalvot. Sellaistahan ei saisi montaa päivää "pitää" että lapsivettä olisi tullut mutta asialle ei tekisi mitään (tulehdusvaara ym.)

haisee hieman makeahkolle,mulla tuli kans vettä mutta tihkulla.pissaamisen jälkeen tuli yhtääkkiä sellanen loraus.
sanoivat synnäriltä että emätineritettä mutta tuskin se lorahtamalla tulee.neuvolasta sain liuskoja joilla tarkistaa asia ja oli sitten vettä.
niin ja mulla alkoi viikolla 28 mutta vauva syntyi vasta 40+4

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:

Limatulppaa mulla on tullut nyt kolmena päivänä ja se on ihan selkeesti ihan pelkkää limaa :x
Joillakin voi tulla sitä vähän kerrallaan,mutta kai sitä pitäisi tulla sitten kohta jo lisää?
Mulla tosin on vahva epäilys että se on ollut pissaa,tosin se ei haissut millekään :whistle:

Paljonko sitä limaa siis tulee? Jos limaa tulee runsaasti (sellasta veristä), niin kohdunsuu voi olla aennut jo reilustikin. Mulla oli 4 senttiä auki, kun liman tulon takia kävin tarkistuttamassa paikat koksissa. Ei tarttenut kun kalvot puhkasta ja 3 tunnin kuluttua lapsi oli maailmassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Voiko sinne lisätä sitä vettä esim. vesiletkulla?

Joo varmaankin,niksipirkan mukaan :D

Kyllä se vesi kuulemma lisääntyy, jos siis joku tihkuva reikä umpeutuu, niin vesimäärä palaa ennalleen. Jos ne kaikki holahtaa ulos kerralla, niin ei ne silloin kai enää ehdi lisääntyä. Tai ainakin mulla ne aina valahteli ulos seisomaan noustessa (siis se vähä, joka oli ehtinyt kertyä varsinaisen vesien menon jälkeen).

mä aikoinaan haistelin ja analysoin, hyvä etten maistellutkin mutta lopputuloksena aattelin, että ne kaksi (todellakin tasan kaksi) tippaa olisivat vaan valkovuotoa.

Ei ollut, vettähän se oli. Nlatäti pari pvää tän jälkeen kun kuuli asiasta käski laitokselle ja sille tielle jäin, alko olemaan kiire. Mutta ei todellakaan tehnyt elettäkään alkaakseen syntymään, loput vedetkin tuli vasta pään jälkeen!!

Ni mun vastaus on, että sitä ei todellakaan voi tietää, haistaa, eikä maistaa jos sitä tulee tosi vähän.

varmaan oli rakkoon jäänyttä pissaa. Kyllä se sitä vettä tulee enemmänkin jos on tullakseen. Mene makuulleen ja nouse ylös yleensä lirisee jos korkeampi veden meno. Limaa voi tulla monta viikkoa ilman että on merkki yhtään mistään.

Again mulla on robleema :D

Elikkä tuossa päivällä vessassa pisulla käydessäni pissan jälkeen lorahti pöksyihin jotain,en tiedä oliko se sittenkin pissaa vai lapsivettä.
No sen jälkeen sitä ei ole enää tullut..
Mistä hemmetistä sen lapsiveden tunnistaa,haiseeko se millekään?
Synnäriltä toki sanoivat että tarkkaile tilannetta,jos side kastuu kunnolla,niin tulet sitten asian tarkastuttamaan... JÄLLEEN KERRAN! :D

Joka päivä saa ajatella että mitäs nyt? :snotty:

Just aloin kirjoittaa avausta onko kukaan sinusta kuullut mitään ja samalla huomasinkin että täällä olet.
Minulla lorahti lapsivettä v36, vähän vajaa. Menin saikulle ja sisälle ottivat. Sitten sitä alkoi lorahdella pikkuhiljaa ja muuttui vaaleanpunaiseksi.
Yrittivät geelillä käynnistellä mutta sepä ei sopinut minulle allergisena ja astmaatikkona. PIenistäkin supistuksista sydänkäyrä laski ja ottivat synnytyssaliin neljäntenä vuorokautena seurantaan. Illalla nousi kuume, yrittivät vielä tipalla mutta en jaksanut korkeassa kuumeessa, niinpä leikkasivat aamuyöllä v36+3.
Pieni pirteä poika 2040g, hyvin voi, pari päivää tarkkailussa.
Meehän taas vaan sinne saikulle, kyllä ne näkee jos lapsivettä ja sitten ei lasketa enää pois.

Ei sitä aina tule litroittain vaan lorahtelee. Itsellä ekalla meni vedet v37 ja silloin sitä tuli niin ettei epäilystä mitä on ja samntien alkoi supistella.
Viimeiseltä vain lorahteli mutta kyllä ne sairaalassa sen erottavat mitä on.

Paljonko sitä limaa siis tulee? Jos limaa tulee runsaasti (sellasta veristä), niin kohdunsuu voi olla aennut jo reilustikin. Mulla oli 4 senttiä auki, kun liman tulon takia kävin tarkistuttamassa paikat koksissa. Ei tarttenut kun kalvot puhkasta ja 3 tunnin kuluttua lapsi oli maailmassa.

Ei sitä tuu kovin paljoa,eikä noita suppareita ole tullut,harjoitussuppareita lukuunottamatta,tätä limaneritystä on nyt jatkunut jo kolmisen päivää

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
varmaan oli rakkoon jäänyttä pissaa. Kyllä se sitä vettä tulee enemmänkin jos on tullakseen. Mene makuulleen ja nouse ylös yleensä lirisee jos korkeampi veden meno. Limaa voi tulla monta viikkoa ilman että on merkki yhtään mistään.

Eihän sitä lapsivettä kaikilla tule kuin vähän kerralla.

Jos olet epävarma tuollaisen lorahduksen jälkeen, laita terveysside ja mene makuulle. Jos lapsivettä tihkuu, sitä tulee siteeseen. Minä heräsin lasketun ajan jälkeen yksi yö siihen, että vedet meni. Tai niin minä luulin. Soitin synnärille, ja sanoivat, että odottele vielä ihan rauhassa ja neuvoivat tuon yllämainitun. Ilmeisesti vauva olikin vain potkaissut rakkoon...ei ollut lapsivettä.

Mulla lorahti ensin vähän ja sitten vähän lisää kun nousin uudelleen seisomaan (makuulta) no siinä muuta ku soittamaan synnärille ja ne sano että ei kiirettä vaan tule tarkistukseen kun kerkiät :D

En laittanu ensin edes sidettä kun meinasin että se imasee niin hyvin etten edes tunne että tuleeko sitä vai ei :whistle: ja laitoin siis vessapaperia pöksyihin taiteltuna :D ja kastuihan se joten sitten laitoin siteen :D

Synnärille kun menin niin kurkkas ensin ja sano että ei täätä kyllä mitään tule mutta kun tei sisätutkimuksen niin käsihän kätilöllä oli ihan lapsivedessä :D joten sisään jäin ja käynnisteltiin sitten muutaman päivän päästä =)

Mulle oli siis tullut reikä sinne kalvoihin josta se sitten hissukseen lorautteli sitä lapsivettä ja siinähän on sitten tulehdusvaara kun reikä tullut =)

Yhteistyössä