Kysymyksiä kellä syntynyt vauva alle rv37

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hätähousu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hätähousu

Vieras
Miten synnytys käynnistyi? Oliko "ennakkomerkkejä" vai tuliko yllättäen? Kauan synnytys kesti? Itsellä ollut pitkin matkaa raskauden aikana jos jonkinlaisia kipuja ja kipeitä supistuksia. Toisaalta olen tuudittautunut siihen, ettei se vauva sieltä tule kun ei ole aikaisemminkaan tullut, toisaalta ei osaa olla miettimättä että oisikohan tää nyt kuitenkin jo "sitä" kun uusia vihlontoja jne. ilmestyy, nyt menossa rv35. Siksi olisi mukavaa kuulla muiden kokemuksia. Kiinnostaisi myös täysiaikaiseksi edenneet pitkään oireilleet synnytys kokemukset.

kaik on syntyny vasta 39 jälkeen vaikka on ollu jos jonkinlaista vihlontaa.. painontunnetta.. paikat auki n 2 kk.. ja aina oon luullu et syntyy ennemmin ja koskaan ei oo ... :)

meillä kuopus syntyi 37+0. aikaisemmat raskaudet olivat edenneet lasketunajan tienoille. mullakin ollut kaikissa raskauksissa paljon kipuja ja supistellut lähes läpi raskauden. kuitenkin selkeästi tunsi, että harjoitus-supistuksia olivat. tässä viime raskaudessa kuitenkin sellaiset terävämmät supistukset ja kohdunkaulanvihlonnat alkoivat muutamaa viikkoa aikaisemmin kuin edellisissä raskauksissa. viimeinen viikko ennen synnytystä oli tuskaa, kuvioihin tulivat yölliset säännölliset supistukset, jotka kuitenkin aina lopahtivat muutaman tunnin jälkeen. pari päivää ennen synnytystä tuli muutamia synnytys-supistuksiin verrattavia supistuksia sekä vihlonnat kohdunkaulalla lisääntyivät. myös muutama kestosupistus tuli edellisenä iltana. illalla (synnytys käynnistyi aamuyöstä) tuli myös runsaasti ruskehtavaa limaa (limatulppaa kai). synnytys edistyi aika huonosti, supistuksia tuli aika harvakseen ja olivat aika tehottomia, vaikkakin säännöllisiä. synnytystä vauhditettiin tipalla. en tiedä johtuiko huono eteneminen aikaisesta synnytyksestä vai siitä, että vauvalla oli hieman väärä tarjonta.

Täällä yks joka painiskelee samojen tuntemusten kanssa. Rv 33 menossa ja olin koko viime viikon sairaslomalla kovien supistus kipujen takia. Huomenna taas lääkäri, neuvolasta sanottiin perjantaina että sairasloma saa jatkua äitiyslomaan saakka. Nyt on kuitwenkin edelleen ollu joka päivä kipeitä supistuksia. Torstaina oli niin kovat kivut ja poltot että itkin ja möyrin sängyssä kun ne kesti niin pitkään, onneks kuitenkin meni ohi. Perjantain ja lauantain välisenä yönä sama juttu ja heräsin niihin kipuhin ja poltteluihin ja itku pääsi taas :ashamed: . Tänään oli myös ja taas oli tunne että ei meinaa ohi mennä. Koko aika mielessä noitten aikaan se että toivottavasti tää ei oo vielä sitä että toi pikkunen syntyy nyt. Kaikki tää niin ihmeellistä ja vähän jännittävää, ootan esikoista ja kaikki on myös ihan uutta. Viikko sitten maanataina kun kävin lääkärissä niin paikat oli edelleen kiinni ja kaikki oli muutenkin hyvin. Luulen että niin on huomennakin, mutta toki tilanne voi olla myöskin muuttunu.

Samat kysymykset pyörii mullaki mielessä kuin sulla ap.

35+2 ja vesien menolla alkoi. Mulla ei ollut mitään ennakkomerkkejä tulevasta, ainoastaan oma tuntemus, että vauva syntyy ennen aikojaan. Pieni ukkeli oli, himpun päälle 2000g, mutta sitäkin terhakkaampi, meinasi potkaista lekurin kumoon (näin synnytyslääkäri mulle kertoi, kun en itse tilannetta nähnyt). Muutaman päivän valohoidossa joutui olemaan, mutta hengitys kulki hienosti alusta-alkaen. Kyllä ne jo noilla viikoilla pärjäilee!

Alkuperäinen kirjoittaja Vauva syntyi:
35+2 ja vesien menolla alkoi. Mulla ei ollut mitään ennakkomerkkejä tulevasta, ainoastaan oma tuntemus, että vauva syntyy ennen aikojaan. Pieni ukkeli oli, himpun päälle 2000g, mutta sitäkin terhakkaampi, meinasi potkaista lekurin kumoon (näin synnytyslääkäri mulle kertoi, kun en itse tilannetta nähnyt). Muutaman päivän valohoidossa joutui olemaan, mutta hengitys kulki hienosti alusta-alkaen. Kyllä ne jo noilla viikoilla pärjäilee!

Niin ja synnytys kesti 7 tuntia.

Joxu *halit* ymmärrän niin miltä susta tuntuu! Mullakin nyt perjantaista lähtien ollu kipeämpi olo kun aikasemmin, välillä supistelee säännöllisesti ja sitten taas laantuu jokuseen supistukseen tunnissa. Alavatsaa ja lonkan seuduille vihloo. Supistuskipu tuntuu selässä ja vuoron perään mahassa menkkamaisena jomotteluna ja paineena. Pissalla saa käydä ihan jatkuvasti. Mulla on seuraavaan lekuriin aikaa vielä kaksi ja puoli viikkoa.. Huoh. Tää on niin turhauttavaa kun ei tiedä mitä on tapahtumassa vai onko mitään. Onneksi vauva liikkuu aktiivisesti.

Miehen veli vaimoineen sai vauvansa rv 26+0, raskausmyrykytys. Oli ollut 3vkoa sairaalassa ennen leikkausta.
Neiti painoin 700g, on vielä teholla, mutta eiköhän pian pääse sieltä pois jatkohoitopaikkan.

35+5 meni lapsivedet ja syntyi 36+0, synnytys n.20 tuntia.

oli ollut kipeitä supistuksia jo monta viikkoa, tajusin, että syntyy aiemmin. ensimmäinen syntyi 39+6.

lisään vielä, että raskaus oli muutenkin alusta asti vaikea, kaksosraskaus, toinen tuli alussa jo pois. täydellinen eteisistukka ja veristä vuotoa rv 26 asti lähes päivittäin kunnes istukka siirtyi ylemmäs. tämän jälkeen alkoi jatkuvat supistelut ja niitä jatkui siis siihen asti kunnes lapsi syntyi.

Meillä syntyi poika rv36+1 ja oli ihan hyvän kokoinen, 2,9kg. Esikoinen syntyi rv38, joten osasin aavistella, että toinenkin voisi tulla ajoissa. Olin koko raskauden hyvässä kunnossa eikä synnytyksestä ollut mitään merkkejä. Supistuksilla alkoi ja 3h ekasta supparista oli poika sylissä.

Osastolla jo valmiiksi. Päädyttiin kiireelliseen sektioon istukan blokin takia viikoilla 37+0. tytöllä painoa 2030g ja 46cm. 5vkoa sairaalassa ja äiti myös huonon kunnon takia. Nyt tyttö 3v. pieni sirppana tyttö

Rv 36+3 syntyneet kaksoset. Ennenaikaisuus oli tiedossa, sairaalassa olin ollut makoilemassa rv 27-34 supistusten takia. Onneksi levolla päästiin suht pitkälle, yrittivät tosiaan jo rv 27 tulla. Supistuksia oli, pääasiassa kivuttomia, mutta runsaasti, rv 16 lähtien . Synnytys käynnistyi supistuksilla ja tytöt syntyivät hätäsektiolla toisen vauvan sydänäänten romahtamisen takia tunti sairaalaan tulon jälkeen. Kunnon suppareita ehti tulla vajaa kaksi tuntia ennen sairaalaan lähtöä.

Hyvän kokoisia ja kuntoisia olivat, hiukan lisähappea tarvitsivat, ja lähinnä synnytyksen rajuuden ja myös ennenaikaisuuden takia olivat pari päivää keskolassa. Sairaalassa vierähti melkein kaksi viikkoa, kun painot eivät lähteneet nousuun ja saivat molemmat pariin otteeseen valohoitoa kellastumisen takia. Nyt 2-v normaalisti kehittyneet energiapakkaukset!

Yhteistyössä