Kyselyä papa-seulonnasta, missä vaiheessa kutsu tullut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "odottelen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"odottelen"

Vieras
Täytän tänä vuonna 35 ja mulle pitäis käsittääkseni tulla kutsu papa-seulontaan. Tulihan se kolmekymppistenkin kunniaksi, mutta en muista yhtään et miten se osui yksiin synttäripävän kanssa. Siis tiedän toki että ei se tule syntymäpäivälle, mutta mietinkin just et voinko mitenkään ennustaa ajankohtaa?

Millä perusteella ne kutsut laitetaan? Syntymäpäivän vai aakkosten mukaan? Miten teillä itsellä on ollut?

Laitan nyt vielä vähän selvitystä, ettei mua ihan tollona pidetä. Eli kun täytän 35 heinäkuussa, niin tuleeko kutsuni mahdollisesti touko-kesäkuulla, vai elo-syyskuulla? Onko kellään muistikuvaa omasta "aikataulusta", vai vaihteleeko nää ihan paikasta riippuen...

En muista koska omani sain silloin kun vm-81 alettiin kutsua seulontaan. Jos oli loppuvuodesta, niin ajattelin sen johtuvan enemmän sukunimestäni kuin syntymäpäivästä. Vaikka syntymäpäiväkin on lähempänä loppuvuotta.

Täällä meni ainakin aakkosten mukaan ja vielä niin että ensin vanhimmat ja siitä sit nuorempiin. Mulla on toukokuussa synttärit ja lokakuussa kävin

Minulla on synttärit elokuussa ja kutsu saapua joukkoronkintaan tuli huhtikuun alkuun. Se itse kirje tuli siis tammikuun alussa. No perua sain taas koska käyn vuosittain yksityisellä gynekologilla ja otatan papa:n mieluummin siellä kuin tuolla joukkotarkastuksessa.

Olen siinä käsityksessä että ne ajat annetaan sukunimen mukaisessa järjestyksessä, ainakin meidän kunnassa.