Kysely!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi lastenhoitaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusi lastenhoitaja

Vieras
Moikka!
Olen aloitteleva lastenhoitaja (aikaisempaa kokemusta tuttujen lapsista) ja haluaisin kovasti kuulla teidän vanhempien mielipiteitä. Eli mitä odotat tuntemattomalta lastenhoitajalta? Mikä olisi reaktiosi, jos hän olisi a) miespuolinen b) nuoremman näköinen kuin kuvittelit c) ujon oloinen?
Kuinka kriittisesti tarkastelet kotiisi tulevaa hoitajaa, eli kyseletkö mielelläsi alussa kaikkea hänen kokemuksistaan? Tai saattaisitko jopa käännyttää hänet pois ja perua menosi jos saisit huonon ensivaikutelman?
Entä kuinka tarkat ohjeet jättäisit? (Millaisia asioita kirjoittaisit ylös yms.)

Olen uusi alalla, ja kovasti jännittää lähinnä lasten vanhempien kanssa kommunikoiminen. Näytän itse hieman nuoremmalta kuin oikeasti olen, ja lähinnä se huolestuttaa.

Kiitos jos löydätte aikaa vastata, niin tiedän vähän kuinka siellä perheissä voidaan suhtautua! :)

Minkä ikäinen sitten olet? Ei mua se nuorelta näyttäminen haittaa, vaan se oikea ikä ratkaisee.

Huonoa ensivaikutelmaa en usko saavani pelkästään, jos hoitaja on miespuolinen, nuoren näköinen ja hiljainen. Enemmän miettisin, jos kyseessä olisi joku raggarin oloinen :D Ujo olen itsekin ekaa kertaa tavattaessa, mutta jos on ihan tuppisuu ja lukossa, niin se vähän mietityttäisi. Hymy ja iloinen asenne on tärkeitä :)!

Mä varmaan katsoisin ensin, millaiset käytöstavat hoitajalla on, miten suhtautuu meidän lapsiin ja kyselisin tietty taustoista: millainen perhe on, mitä harrastaa, miten opiskelut sujuivat, millaisia kiinnostuksen kohteita ja tietysti lapsenhoitokokemuksesta kysyisin.

Se, että on ujo lasten vanhempien seurassa ei haittaa, kunhan osaa olla lapsen kanssa. Ja se, että näyttää ikäistään nuoremmalta ei ole ongelma, kunhan löytyy oikea asenne, että saa lapsen pidettyä aisoissa.

Eipä tuo kuvaus herätä mussa mitään reaktioita. Pääasia että jos tulisi lasten kanssa ongelmia niin olisi herkkä soittamaan mulle tai miehelle ja kysymään mitä tehdä, miten tehdä, jos ei osaisi itse hallita tilannetta.

Sitä en koskaan haluaisi että joku kädetön täällä pyörisi tippa linssissä ja meidän lapset pyörittäis mennen tullen. Tietty jämäkkyys on sellainen mitä haluaisin nähdä jo olemuksesta. Iästä, sukupuolesta ym. viis.

Voisin kirjoittaa ihan perusjutut ylös, tyyliin mihin aikaan meillä syödään ym. jos hoitajasta tuntuisi siltä että tarvitsee jonkun kirjallisen opasteen tähän.

Meillä tosin lapsia tarvitsee kaitsea harvoin ja silloinkin yleensä vain vahtia lasten unta.

Yhteistyössä