Kysely suurpeerheellisille

  • Viestiketjun aloittaja "Tiinukka"
  • Ensimmäinen viesti
"Tiinukka"
a) montako lasta, minkä ikäisiä?
b) oletko päättänyt tahtovasi suurperheen vai ovatko lapset vain tulleet?
c) oletko ollut koko ajan kotiäiti?
d) miten tulette toimeen?
e) kuinka iso asunto teillä on?
f) muuttuuko elämä enää yhtään, kun viides tai kuudes lapsi tulee maailmaan?
g) kuinka ehditte hoitaa parisuhdettanne?
 
Onks viiden lapsen perhe suurperhe tässä kyselyssä? Mutta vastaanpa kuitenkin.
a) montako lasta, minkä ikäisiä? 5. 1v, 4v, 8v, 10v melkein 13v
b) oletko päättänyt tahtovasi suurperheen vai ovatko lapset vain tulleet? Aina oon puhunut vitsinä haluavani viisi lasta. Ole varovainen mitä toivot... :D
c) oletko ollut koko ajan kotiäiti? En, olen lasten välillä opiskellut kaksi ammattia ja ollut töissä, toistaiseksi olen vielä kotiäitinä, reilun kk päästä menen osa-aikaisesti töihin.
d) miten tulette toimeen? No ihan tarpeeksi hyvin ;)
e) kuinka iso asunto teillä on? 5h+k, 127m2
f) muuttuuko elämä enää yhtään, kun viides tai kuudes lapsi tulee maailmaan? Muuttuuhan se aina kun uusi perheenjäsen tulee. Ei tää miksikään liukuhihnahommaksi oo mennyt.
g) kuinka ehditte hoitaa parisuhdettanne? Meidän parisuhteelle lapsia suurempi haaste on miehen älyttömän pitkät työpäivät, mutta kerran-pari vuodessa lähdetään jonnekin reissuun/hotelliin tms ihan vaan kaksistaan ja ainakin kerran viikossa saunotaan yhdessä kun on saatu muksut nukkumaan.
 
5 lasta
A: 5 lasta 2v,8v,11,14,ja 15v
B: En koskaan päättänyt..ovat vaan "tulleet" :)
C:En ole..
töissä olen ollut ja 2 viimeisen välissä opiskelin uuden ammatin
D: ihan hyvi toimeen tullaan
E:4h/keittiö
F:Ei oo muuttunut tai no onhan sen verran et ei ole ollu ku yks vaippa-ikänen
G:Lapset saadaan hoitoon silloin ku kaivataan yhteistä aikaa...viimeks oltiin Tallinnassa 1 yö :)
 
v
a) 5 lasta, kuudes tulossa. Iät, 7, 5, 2x4 ja 1v.
b) tavallaan päätetty, tavallaan tulleet :) Siis olemme aina toivoneet isoa perhettä mutta kyllä lapset ovat sitten kuitenkin tulleet, vuosikausi kärsimme lapsettomuudesta.
c) Kyllä, olen ollut koko ajan kotiäiti.
d) tulemme toimeen ihan hyvin.
e) reilu 100 neliötä
f) Ainahan elämä muuttuu kun perheeseen tulee uusi jäsen. Vauvasta kun ei koskaan tiedä onko millainen lapsi tai sairasteleeko minkä verran jne. Isompien mustasukkaisuuttakaan ei aina voi ennakoida.
g) perheessämme on säännöllinen rytmi nukkumaanmenoaikoineen ja meille vanhemmille jää iltaisin kahdenkeskistä aikaa 3-5 tuntia (riippuen minkä aikaa jaksaa valvoa!) ja silloin hoidamme parisuhdetta. Kahdenkeskisiä hetkiä on harvoin, viimeksi viime kesänä olimme yön kahdestaan, sitä edellisestä kerrasta oli aikaa pari vuotta. Mutta tämä sopii meille, parisuhde voi molempien mielestä hyvin ja olemme onnellisia.
 
"vieras"
a) 4 lasta, viides tulossa. lapset 4v-1v
b) aina tykännyt lapsista
c)olen
d)yllättävän hyvin ;)
e)160 neliötä
f)tämän viidennen jälkeen ei varmaan muutu. seuraavaks sitte jos vielä kudues tulee niin auto vaihtuu!
g)lapset ajoissa nukkumaan. joka ilta 2-3h kahdenkeskistä aikaa.
 
a) montako lasta, minkä ikäisiä?
-7lasta, 11v -> 1v.

b) oletko päättänyt tahtovasi suurperheen vai ovatko lapset vain tulleet?
-neljästä aluksi haaveiltiin, mutta mieli teki tepposet.. Ei 4 ollutkaan riittävä luku :D

c) oletko ollut koko ajan kotiäiti?
-kyllä, esikoisen syntymästä asti

d) miten tulette toimeen?
-omasta mielestäni hyvin

e) kuinka iso asunto teillä on?
-n. 185neliötä

f) muuttuuko elämä enää yhtään, kun viides tai kuudes lapsi tulee maailmaan?
-jos muuttui, niin se on jo muuttunut. muttei ainakaan huonompaan :) auton hankinta ehkä tuotti eniten päänvaivaa, että kaikki mahtuu hyvin matkustaa, kun on useampi turvaistuin

g) kuinka ehditte hoitaa parisuhdettanne?
-järjestämällä kahden keskistä aikaa, toisen huomioiminen arjessa. meillä vaikuttaa
myös paljon omaan jaksamiseen ja parisuhteeseen, että kummallakin on mahdollisuus
mennä omia menoja, harrastaa ja olla omien ystävien kanssa.
 
a) montako lasta, minkä ikäisiä? 5 lasta 19v, 17v, 14v, 10v ja 3v
b) oletko päättänyt tahtovasi suurperheen vai ovatko lapset vain tulleet? ovat tulleet
c) oletko ollut koko ajan kotiäiti? en
d) miten tulette toimeen? joskus on tiukempaa ja joskus rahaa käytössä enempi, mutta kaikki tarpeellinen saatu tähän asti hommattua
e) kuinka iso asunto teillä on? 125 neliötä
f) muuttuuko elämä enää yhtään, kun viides tai kuudes lapsi tulee maailmaan? ei oikeastaan
g) kuinka ehditte hoitaa parisuhdettanne?hyvin ehdimme, ei ongelmia sen suhteen
 

Yhteistyössä