Kyselisin ehkäisystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hömm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hömm

Vieras
Mistä ehkäisystä sulla on hyviä kokemuksia, ja jos on ollut huonoja kokemuksi tai hankaluuksia jonkin ehkäisyn kanssa kerrotko? Ittelleni pitäis miettiä taas jotakin ja haluaisin kokemus pohjalta tietoa vaihtoehdoista.

mä tykkäsin e-pillereistä :) Kylläkin jouduin kokeilemaan viittä eri reseptiä ennen kun löyty ne sopivat, mut sit kun ne löyty, niin olin kyllä todella tyytyväinen :)
Tiesi aina millon menkat alkoi. Söin niitä aina sen koko kolme laattaa putkeen, jolloin tyhjennysvuoto tule kerran 3kk. Gyne oli silloin sitä mieltä, että asia on ok, kun joskus sitä kysäsin, että voiko ne laatat syödä putkeen. Sen takia silloin kysyin, kun kuukautiskivut olivat todella kivuliaat :/ Ensin vissiin pitäis ainakin joku puolen vuotta syödä yhtä laattaa. Se pilleri on helppo ottaa joka päivä. Se kyllä unohtuu helposti, mutta kun ottaa sen joka aamu esim. hampaiden pesun jälkeen, ja tekee siitä rutiinin, niin kyllä sen muistaa :)

no mulla on ollut ehkäisylaastari, se oli ok, muuten paitsi että ihoon jäi ikävä jälki siihen kohdalle ja keräsi paskaa. Olihan se kesällä hankala piilottaa.
Ehkäisyrengas (nuvaring) ei mulla pysynyt paikallaan ollenkaan, muuten olisi ollut kätevä peli.

mä tykkäsin e-pillereistä :) Kylläkin jouduin kokeilemaan viittä eri reseptiä ennen kun löyty ne sopivat, mut sit kun ne löyty, niin olin kyllä todella tyytyväinen :)
Tiesi aina millon menkat alkoi. Söin niitä aina sen koko kolme laattaa putkeen, jolloin tyhjennysvuoto tule kerran 3kk. Gyne oli silloin sitä mieltä, että asia on ok, kun joskus sitä kysäsin, että voiko ne laatat syödä putkeen. Sen takia silloin kysyin, kun kuukautiskivut olivat todella kivuliaat :/ Ensin vissiin pitäis ainakin joku puolen vuotta syödä yhtä laattaa. Se pilleri on helppo ottaa joka päivä. Se kyllä unohtuu helposti, mutta kun ottaa sen joka aamu esim. hampaiden pesun jälkeen, ja tekee siitä rutiinin, niin kyllä sen muistaa :)

MIstä merkeistä et tykännyt, mitä haittoja tuli? Mitä merkkiä nyt käytät?

mulle ei sopinu ainakaan diane novat.. muita en valitettavasti muista :s mut viidet niitä mun muistaakseni tais olla.. vai neljä. No mut kuitenkin.. Yhdistä lähti seksihalut, toisista kesti "kuukautiset" kaks kuukautta, yhdistä tuli mielialan vaihteluja älyttömästi.. muita en muista :/ yasminit mulle sopi sit loppujen lopuks :) mut tällä hetkellä en käytä mitään kun on vaavi tulossa :)

Mulla on ollut vain Implanon-merkkinen kapseli. Kokemus hyvä. Se oli mulla kolme vuotta eikä ollut kertaakaan menkkoja sinä aikana. Laittaminen sattui hieman, mutta poisto ei. Tuosta kapselista kerrotaan yleensä enemmän huonoja kuin hyviä kokemuksia. Monille tulee vuotoja miten sattuu. Sitähän ei tiedä miten se vaikuttaa kenellekin. Itse ottaisin uudelleen sen. Helpottaa myös elämää kun ei tarvii joka päivä/viikko muistaa ottaa pilleriä/vaihtaa laastaria, sopii mulle paremmin näin.

nuorena pillerit, jotka oli ensin hyvät, mutta siinä 4-5 vuoden jälkeen meni nuppi sekaisin. Ei tehny ikinä mieli seksiä ja aloin saada ihme raivareita. Sit monta vuotta kumilla ja viimeiset neljä vuotta Mirenalla.

MIRENA on loistovehje! Alkuun oli asennusvuotoa, semmoista epäsäännöllistä, muuta ei runsasta semmoiset puoli vuotta. Mutta sen jälkeen on ollu "kuukautiset" =vähän ruskeaa tiputusta noin kaksi päivää, noin viisi kertaa vuodessa. Eli käytännössä EI YHTÄÄN verrattuna entiseen "viikko vuotoa kuin hanasta". Ihanaa on tämä!

Piuhat poikki olis teoreettisesti hyvä vaihtoehto, mutta kuulemma sekin voi lisätä vuotoa. Nou tänks! Jos kohdunpoiston saan, niin se on seuraava vaihtoehto.

Yhteistyössä