kyselisin apua vaatetuksesta !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ensisynnyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ensisynnyttäjä

Vieras
heippa ! pian on aika pakata sairaalakassi valmiiksi, mutta mieteinkin että mitä vaatekokoa minun kannattaa ottaa pienelle mukaan? Niin ja mitä kaikkea sinne kannattaa pakata?

Se riippuu pienestä :D
Meillä odotettiin 3,5 kilon vauvaa, lapsi painoi melkein kilon enemmän. Eivätkä koon 50 vaatteet mahtuneet missään vaiheessa päälle.

Sairaalakassiin ei tarvitse välttämättä paljoa mitään. Meillä mies toi sopivia vaatteita, kunhan vauva oli maailmassa ja tiedettiin suunnilleen, millainen ilma lähtöpäivänä oli.

Minun pienellä esikoisella meni pitkään koko 50, mutta tuolla toisella taas alkaa olla pieniä kaikki saman koon bodyt. Ehkä kuitenkin ottaisin 50cm muutaman kappaleen mukaan.

Esikoisen kanssa olin sairaalassa viikon, joten kaikenlaista tarvitsin ja halusin. Mukana oli minulla kirja, lehtiö ja kyniä, omat hygieniatarvikkeet ja jopa meikit (:D), omia vaatteita ym. Kameran ja puhelimen laturi kannattaa muistaa, mutta kaikkialla niitä ei saa ladata potilashuoneissa. Lataa siis valmiiksi.

vauvalle varmaan 52-56cm vaatteet. mulla oli 50cm body vauvalle ja eihän se menny ku ukko oli syntyessään 53cm...

ja lukemista ja tekemistä kannattaa ottaa mukaan! meinasin tylsistyä kuoliaaksi osastolla kun ei ollu mitään mukana!

Tää on ihan kauheeta koittaa miettii et mitä sinne sit pakkais mukaan, en kauheesti haluis et mies joutuis ettiin kaikkii kamoja mitä sinne sit tarvii tuoda kun kämppä on rempan jäljiltä vielä aika kaaoksessa, ois kiva miettii vähän etukäteen :D Ja noista vaatteista vielä, mietein kans et jos ottaa jotai 50 senttistä mukaan ja ei mahtuiskaan niin plääh ! :D

50-56cm vaatteita. Onko mitään kokoarviota tehty vauvasta? Meidän vauva painoi 4,3kg syntyessään enkä muista että mahtuiko 50cm vaatteisiin.... Vauvalle pitkähihainen body ja puoli- tai kokopotkarit, sukat, ohut pipo. Riippuu haluatko pitää sairaalassa vauvalla ja itselläs omia vai sairaalan vaatteita. Suosittelen sairaalan koska joku muu pesee ne. Maitoa, kakkaa ja puklua on jokapaikka täynnä.... =)

Minun mielipiteeni on, että kannattaa käyttää sairaalassa sairaalan vaatteita sekä itsellä että vauvalla, sekä muutenkin minimoida tavaran määrä. Itselläni oli oma kaunis aamutakki, muuten käytin sairaalan vaatteita, joita kuluikin kiitettävästi. Se olisi vielä puuttunut, että olisin kiikutellut jälkivuodon tuoksuisia pyykkejä kotiin. Kädet kun ovat joka tapauksessa täynnä lähtiessä.

Mulla oli mukana kirjoja ja käsitöitä, mutten koskenutkaan niihin. Lapsivuodeosastolla oli niin mukavaa porukkaa, että aika kului höpötellessä ja vauvaa tuijotellessa. Ei siinä olisi osannut mihinkään muuhun keskittyä.

Eli mä olisin pärjännyt toilettikassilla, aamutakilla sekä puhelimella ja kameralla latureineen. Jollain toisella on varmasti toisin.

no täällä ei tehdä noita kokoarvioita mutta kun viime kerralla neuvolassa kyselin ja täti siellä sitten sanoin että jos näin edetään kun nyt on edetty niin 3600g painais vauva syntyessään.. totesi kyllä vielä että nuo on vain arvioita, että harvemmin pitää paikkansa. ja kun oon viimeks ollut ultrassakin rv 20 enkä pääse enää ( ellen yksityisellä kävis ) niin paha on mitään veikkailla :D

Kyllä mäkin sairaalanvaatteita aattelin käyttää mutta lähinnä mietein niitä kotiutumisvaatteita. Heinäkuussa tarkalleen ottaen LA ja olisi mukava kuulla mitä kannattaa pukea vauvalle kun lähtee... kaikilla tuttavillakin on talvivauvoja ja hankalaa jotenkin miettiä että mitä pienelle sit pukis ettei tulis vilu ja toisaalta ettei sitten läkähdy :S

No jos ottaisi mukaan vaikka bodyn, potkarit, myssyn, sukat ja peiton. Niitä sitten yhdistelee sään mukaan. Useimmat kuitenkin lähtevät sairaalasta autolla tai taksilla.

Mielummin ottaisin vähän reilut kuin liian pienet vaatteet. Aina niitä saa resoreista taiteltua sitten tarpeen mukaan. Aika pieniähän ne vaatteet kyllä muuten on, että jos kassiin mahtuu niin ota kaksi vaatekertaa. Toinen 50cm ja toinen vaikka 56cm. :) Tsemppiä synnytykseen!!!!!

Mä oon molemmilla kerroilla tehny niin, että oon ottanu vaatteet, jotka on vaihtoehtoina sit kotiinhakuvaatteiksi, valmiiksi johonkin tuolille/hoitopöydälle ja sit sanelen ukolle, mitä tarvitaan, kun tulee hakemaan meitä. Silloin tietää ja näkee paremmin jo koot ja sen, mitä oikeesti tarvitaan. :)

no täällä ei tehdä noita kokoarvioita mutta kun viime kerralla neuvolassa kyselin ja täti siellä sitten sanoin että jos näin edetään kun nyt on edetty niin 3600g painais vauva syntyessään.. totesi kyllä vielä että nuo on vain arvioita, että harvemmin pitää paikkansa. ja kun oon viimeks ollut ultrassakin rv 20 enkä pääse enää ( ellen yksityisellä kävis ) niin paha on mitään veikkailla :D

Mun esikoisen oli 3495 g ja toinen 3880 g syntyessään, toinen 49 cm ja toinen 51 cm. Silti molemmilla oli kotiutuessaan 56 cm vaatteet ja ihan hyvin meni molemmilla. :) Esikoisella tosin meni muutama 50 cm bodykin jonkin aikaa, samoin ekan viikon tälle tokalle yks 50 cm yökkäri, mutta muuten molempien ekana kokona tuo 56.

Peesaan Kärppänä Heinälatoon. Et tartte alkuun siellä yhtään mitään muuta kuin omat hygieniatarvikkeet. Kotiutumisvaatteet niin itselle kuin vauvalle mä jätin ainakin kotiin ja mies toi ne kun tiedettiin suunnilleen lähtöpäivä.
Mä jätin ne pinoihin kotiin. Mies osasi tuoda oikeat vaatteet.

Mä en edes hankkinut mitään kokoa 50 cm koska se esim. h&m:n koko 50-56 cm kävi tosi hyvin. Mulla on helteisen syyskuun alun vauva ja hän kotiutui pitkähihaisessa bodyssa, potkareissa, töppösissä ja vantuissa ja kesälakissa siis trikoisessa myssyssä. Jos on ilmastointi niin kannattaa suojata vauva vedolta ja tietty auringolta.
Liikaa en kuitenkaan vauvaa pukisi, koska se kaukalo itsessään on kanssa aika hiostava.

Kiitos paljon asiallisista vastauksista. Ehkä mäkin teen noin että laitan pinnasängyn päälle tai johonkin muutaman vaatekerran joista sit päätän mitkä otetaan ku vauva on maailmassa ja jotka mies tuo sitten sairaalaan :)

Mä käytin vauvalla omia vaatteita sairaalassa. 50cm meni hyvin, mutta oli mulla mukana myös 56 koon vaatteita.
Itse käytin ekat päivät sairaalan vaatteita ja sitten laitoin omat päälle. Oli paljon mukavampi olo omissa vaatteissa. Eipä toi pyykkääminen koneella niin kovin rankkaa ole.

Yhteistyössä