Kyselen vielä kerran: Alle vuoden ikäiselle kauramaitoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Glorinha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Glorinha

Aktiivinen jäsen
07.09.2008
7 381
0
36
Meillä siis allergiaepäily ja lääkäri määräsi 7-10pv maidottomalle dietille. Kokeiltu on nyt soijamaito ja riisimaito, eikä kumpaakaan ole suostunut juomaan. Pari yökkäystä ja oksennus on seurannut maistamista.

Olen yrittänyt myös niin, että totuttaisin makuun sekoittamalla noita jauheita normaaliin korvikkeeseen, mutta siitäkin maistaa eikä suostu juomaan. Meillä pojan isällä on maidoton ruokavalio ja annoin pojan maistaa kauramaitoa ja sitä suostui juomaan heti, eikä edes yökkäillyt. Kaura varmaankin on tuttu maku puurosta.

Purkissa siis lukee, että ei äidinmaidon korvikkeeksi soveltuvaa, eikä alle vuoden ikäiselle. Onko tuo siis vain siksi, ettei kukaan alkaisi sitä antamaan korvikkeena aivan pienelle? Meidän pojalla ikää on 10kk.

Minkä merkkinen? Ainakin jossain vaiheessa Rainbown kauriksessa oli liikaa vitskuja, eikä siksi suositeltu pienille. Mutta muuten se on todennäköisesti juurikin siksi, ettei se kata ravinnontarvetta, eikä saa käyttää korvikkeena.

[QUOTE="jep";22248537]ihan hyvin voit sen ajan käyttää, tosiaan tarkoittaa ettei kukaan käyttäisi "allergiakorvkkeena" kun ei ole siihen ravitsemuksellisesti riittävää.[/QUOTE]

Kiitos! Mieleen vain tulee heti kysymys, että mitä ihmettä sitten käytän, jos allergia todetaan?! :O

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;22248571:
pieni pärjää tuon ajan vaikka vedellä ja kalkkilisällä (joka on sit törkeen pahaa se jauhe)
raaka soijamaito on kyllä ihan hlvetin pahaa, en ihmettele että yökkäyttää :D

Joo, meinas äidilläkin tulla oksu, kun maistoi. :D

Meidän allerginen tyttö joi aikoinaan pelkkää vettä, ja kalkkia ja vitamiinia lisäsin ruokaan (niihin muutamaan ruoka-aineeseen mitä sai syödä...). Tämä siis 1v2kk jälkeen, siihen asti imetin syöden itse 7 eri ruoka-ainetta.

Oatlyn luomu kauramaitoa antaisin noin pienelle, siinä on vähemmän lisättyä ainesosia. Ja tosiaan siksi ei alle 1v suositella kun ei saa korvata korviketta sillä. Mutta jos tuon ikäisellä on jo paljon kiinteitä käytössä niin saa varmasti tarvitsemansa energian siitä ja kauramaito on tällöin hyvä juoma pienelle. Tosin silloin pitää muistaa se kalkkilisä.

Alkuperäinen kirjoittaja allergisten äiti;22248620:
Meidän allerginen tyttö joi aikoinaan pelkkää vettä, ja kalkkia ja vitamiinia lisäsin ruokaan (niihin muutamaan ruoka-aineeseen mitä sai syödä...). Tämä siis 1v2kk jälkeen, siihen asti imetin syöden itse 7 eri ruoka-ainetta.

Oatlyn luomu kauramaitoa antaisin noin pienelle, siinä on vähemmän lisättyä ainesosia. Ja tosiaan siksi ei alle 1v suositella kun ei saa korvata korviketta sillä. Mutta jos tuon ikäisellä on jo paljon kiinteitä käytössä niin saa varmasti tarvitsemansa energian siitä ja kauramaito on tällöin hyvä juoma pienelle. Tosin silloin pitää muistaa se kalkkilisä.

Kiitos tästä! Tarvitseekohan mun miettiä tuota kalkkilisää jo tuon dietin aikana?

mulle tuli vastaaan yksi rainbown soijamaito missä luki, että ei alle kolme vuotiaille?? ja luomu versiossa, luki että ei alle vuoden vanhoille. mikähän tossa normissa on? tietääkö joku?

Yhteistyössä