Kyselen taas samaan aiheeseen liittyen tyhmiä, ANTEEKS !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Loka

Vieras
:ashamed: :ashamed:

Kävin tänään ihan vaan kävelemässä mut kävelin yksin ja se oli sen takia vähän reippaampaa kuin tuo pimun kanssa meno.

Ja sen jälkeen alkoi särkemään alavatsaa ja -selkää ... Sen aikana liikkuminen oli hankalaa mutta meni ohi levätessä n. tunnissa.

Nyt siis kysymys onkin että voiko ä-polille tälläsen takia soittaa tähän aikaan illasta vai pitäiskö odottaa huomiseen ja soittaa neuvolaan ?
Nyt kivut on lähes kokonaan jo poissa, ihan vähän enää tuntuu.

Ikinä ei ole tarvinut soittaa ä-polille niin olen vähän "tyhmä" näissä asioissa. :ashamed:

Sori mut jos olet sairaslomalla supistusten ja ton kohdunkaulan lyhenimisen takia ni miksi ihmeessä olet reippaalla kävelyllä? Et saisi edes siivota juuri tosta syystä! Itsekkin jäänyt välilevypullistuma epäilyn vuoksi 3kk ennen ku la oli saikulle tokihan se mulle oli vaikeata olla siivoomatta kun olin yksin mut siivosin silloin vaan kun oli pakko!

Alkuperäinen kirjoittaja koivunkäpy:
Sillon ei lenkkeillä kun on ennenaikasia supistuksia!
*kokemuksesta vain* sun kuitenki pitäs pysyy kasassa viel useempi viikko..

Siis tää oli sellanen n. puolen kilometrin matka kun kävin postin hakemassa äidilleni :ashamed: Ja kun pimu jäi äidin huomaan ni otin koiran mukaan ja kävin hakemassa sen postin ja huomaamatta kävelin sitte nopeammin kuin neidin kanssa.
:snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sori mut jos olet sairaslomalla supistusten ja ton kohdunkaulan lyhenimisen takia ni miksi ihmeessä olet reippaalla kävelyllä? Et saisi edes siivota juuri tosta syystä! Itsekkin jäänyt välilevypullistuma epäilyn vuoksi 3kk ennen ku la oli saikulle tokihan se mulle oli vaikeata olla siivoomatta kun olin yksin mut siivosin silloin vaan kun oli pakko!

Aiemmin tuossa jo vähän kerroinki miksi olin liikenteessä.
Miua vaan ihmetyttää kun tk.lääkäri minulle sanoi että "mitään hälyyttävää ei ole. Ota rauhallisesti ja lepää paljon mutta hommia voit tehdä oman jaksamisen mukaan". Olen sitte vähän koittanut välillä jotain tehdä. :ashamed:
Nyt ajattelin et oisko parempi käydä polilla että sais oikeasti ammattitaitosen ihmisen mielipiteen asiasta ?

Riittääköhän et soitan huomenna neuvolaan ?
Vai oisko parempi soittaa jo ä-polille ? voisko olla että ne pyytäis jo tänään näytille vai vasta huomenna ?
Mietin vaan sitte tuota neidin hoitoon laittamista jos tänään jo tarvis mennä :ashamed:

Jos sulla ei ole enää mitään kipuja/tuntemuksia, jatka vaan lepäilyä ihan rauhassa kotosalla. Jos lapsesi on syntyäkseen näillä viikoilla, ei ne siel äpolilla mitään ihmeellisyyksiä pysty tekemään jotta laps pysyy sisällä. Ei muuta kuin pehkuihin nyt :) Hop hop...

Alkuperäinen kirjoittaja :
Jos sulla ei ole enää mitään kipuja/tuntemuksia, jatka vaan lepäilyä ihan rauhassa kotosalla. Jos lapsesi on syntyäkseen näillä viikoilla, ei ne siel äpolilla mitään ihmeellisyyksiä pysty tekemään jotta laps pysyy sisällä. Ei muuta kuin pehkuihin nyt :) Hop hop...

Ei läheskään niin kovin enää satu. Tuntuu kuitenkin. Aattelin ja sanoin miehelleki jo et huomenna soitan neuvolaan.
Kyllähän näillä viikoilla jo tehdään jos jotain on tehtävissä!!

Odottaessani lastamme minulla oli samanlaisia ongelmia kun sinulla nyt ja mulle annettiin vain ohjeet lepäillä ja sillä tavallahan ne supistelut ja kivut helpottivat. Jos lapsi alkaa syntymään näillä viikoilla, ei hänellä varmaankaan ole mitään elinmahdollisuuksia joten sen takia ei siel äpolillakaan paljoa voida tehdä. Mut kaikista parasta et soitat jos mieltä vihloo ajatukset. Kummasti ainakin minua helpotti kun sai kysyä asiantuntijalta neuvoa omiin ongelmiin :) Ne kivut voivat olla myös lihas kipuja kun kohtu kasvaa ja lihakset venyy.

Ei se nyt ihan noinkaan mene, ettei noilla viikoilla voisi mitään tehdä! Siskollani oli yllättäen kohdunsuu auki n. 5 senttiä noilla viikoilla, joten ensin hän oli sairaalasängyssä pää alaspäin n. vuorokauden ja sitten kohdunsuu sidottiin. Loppuraskaus olikin sitten lähinnä vuoteessa oloa.

Alkuperäinen kirjoittaja en kerro muista mustana:
Ei se nyt ihan noinkaan mene, ettei noilla viikoilla voisi mitään tehdä! Siskollani oli yllättäen kohdunsuu auki n. 5 senttiä noilla viikoilla, joten ensin hän oli sairaalasängyssä pää alaspäin n. vuorokauden ja sitten kohdunsuu sidottiin. Loppuraskaus olikin sitten lähinnä vuoteessa oloa.

Apua :| :(
Soitan aamulla neuvolaan ja pyydän että saisin päästä ä-polilla käymään vaikka lähetteellä.
Haluisin kuitenki tietää miten tuolla kohdun seudulla oikeesti menee. Onko kohdunkaula lyhentyny entisestään jne.
Tää ei kuitenkaan oon normaalia et tällai saittuu :snotty:
Voi ku pääsisin siellä käymään niin saisin varmuuden. Ultraa täällä ei oo, ja ä-polikin on reilu 60km päässä. :|

En usko että tänään tarvii lähteä polille, mutta hommaa varuiks hoitopaikka ja soita ihmeessä sinne polille. Raskausaikana ei tyhmiä kysymyksiä ookkaan, mistä sitä kaikkea vois tietää ja varsinkin sun tilanteessa kannattaa varmaan aika herkästi soittaakin.

Sinuna mä jättäsin kävelyt väliin, pienetkin. Mulla oli edellisessä raskaudessa vähän samaa ongelmaa, viikkoja tosin oli jo enemän. Loppuraskaus oli melkoista hissuttelua. :/ Ota aamulla yhteys neuvolaan ja kinua lähetettä. Tsemppiä, nyt otat rennosti, jookos? :)

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Sinuna mä jättäsin kävelyt väliin, pienetkin. Mulla oli edellisessä raskaudessa vähän samaa ongelmaa, viikkoja tosin oli jo enemän. Loppuraskaus oli melkoista hissuttelua. :/ Ota aamulla yhteys neuvolaan ja kinua lähetettä. Tsemppiä, nyt otat rennosti, jookos? :)

Juuh, paljon on asioita tuo ukkeli jo kieltäny ja vahtii ku pikku lasta mistä mie sitte taas hermostun :snotty:
Ja nyt niitä satelee koko ajan lisää, en saa kävelyllekään enää mennä.
Mie soitan ja pyydän että joskos pääsisin, kävin kuitenki vasta viime keskiviikkona lääkärillä. Jäi vaan niin epäselväks että onko nää supparit paha juttu ja toi kohdunkaudan lyheneminen et nyt ois oikeesti kiva päästä alan ihmisen luo arvioitavaks.
Ja jos käskee jättää nostelut ja muut pois niin tottakai niin teen. Nyt tuntuu ettei ihan niin tarkkaan tarvii varoa kun lääkäri kuitenkin sano että oman jaksamisen mukaan saa touhuta :whistle:
Jästipää ku jästipää. :ashamed:

Kiinnikkeet siellä vaan venyy. Mulla oli samanlaisia kipuja joka raskaudessa, kun oli raskas työ.

Ei tää sellasta kipua ole. Tää on sellasta ... Miten selittäisin. Polttaa ja särkee samaan aikaan ( voiko sellasta olla :ashamed: ). Ja tuntuu enemmän selän puolella kuin vatsan puolella mutta vatsassakin kyllä. Kohtu on myös arka kosketukselle kun äsken painelin et "onko pinkeä" niin tuntu ikävältä vaikka normaalisti ei tunnu pahalta. :|

Alkuperäinen kirjoittaja Loka:

Juuh, paljon on asioita tuo ukkeli jo kieltäny ja vahtii ku pikku lasta mistä mie sitte taas hermostun :snotty:
Mie soitan ja pyydän että joskos pääsisin, kävin kuitenki vasta viime keskiviikkona lääkärillä. Jäi vaan niin epäselväks että onko nää supparit paha juttu ja toi kohdunkaudan lyheneminen et nyt ois oikeesti kiva päästä alan ihmisen luo arvioitavaks.
Ja jos käskee jättää nostelut ja muut pois niin tottakai niin teen. Nyt tuntuu ettei ihan niin tarkkaan tarvii varoa kun lääkäri kuitenkin sano että oman jaksamisen mukaan saa touhuta :whistle:

Älä ole enään jästipää!

Lääkäri sanoi oman jaksamisen/voinnin mukaan ja jos sinua nyt supistelee kävelyn päätteeksi ,niin eikö se ole sen merkki ettei enään tehdä niitä kävelyjä jos halutaan että se lapsi pysyy siellä loppuun asti?

=)

Niinhän se tahtoo olla itsekullakin, pitää säikähtää kunnolla ennenkuin uskoo. :ashamed: Mutta sitten olet hitusen viisaampi jos pääset käymään sillä lääkärissä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:

Älä ole enään jästipää!

Lääkäri sanoi oman jaksamisen/voinnin mukaan ja jos sinua nyt supistelee kävelyn päätteeksi ,niin eikö se ole sen merkki ettei enään tehdä niitä kävelyjä jos halutaan että se lapsi pysyy siellä loppuun asti?

=)

Juu, taitaa se olla :ashamed: Jotenkin se lääkärin kommenti sai miut vaan ajattelemaan että normaalisti mennään, ei tässä mitään :ashamed: Ehkä en osannu tulkita sitä oikein :snotty:
Jännittää kyllä, mut joskos kiltti th. sais miulle sinne polille lähetteen ni pääsisin käymään.
Helpottais tätä stressiäki =)

Niinhän se tahtoo olla itsekullakin, pitää säikähtää kunnolla ennenkuin uskoo. :ashamed: Mutta sitten olet hitusen viisaampi jos pääset käymään sillä lääkärissä. :)

Juu, parempi kai uskoa nyt ennen ku oikeesti tapahtuu jotain tosi ikävää.
Miten mie loppuraskauden sitte kodin hoidan ( mies tottakai auttaa, se on tosi kiltti ja huomaavainen )? Työt, esikoinen ?? Kaikkea sitä miettii kun tässä vaiheessa jo tekee näin kipeää :(
Mut vaavi on nyt tärkein. :heart:

Sinä se et malta pysyä levossa.
Ei kannata tehdä noita lenkkejä pieniäkään, koska kohta olet sairaalassa vuodelevossa loppuraskauden. Jos sinun kohdunkaula on lähtenyt lyhenemään, niin on suurempi mahdollisuus, että supistukset tekee jatkossakin jotakin, joten pysy hyvä ihminen levossa!

Ei kannata tehdä noita lenkkejä pieniäkään, koska kohta olet sairaalassa vuodelevossa loppuraskauden. Jos sinun kohdunkaula on lähtenyt lyhenemään, niin on suurempi mahdollisuus, että supistukset tekee jatkossakin jotakin, joten pysy hyvä ihminen levossa!

:ashamed:
Kohta en kehtaa enää ees näyttäytyä tällä palstalla :whistle:

:ashamed:
Kohta en kehtaa enää ees näyttäytyä tällä palstalla :whistle:

Joo'o, parempi olisi pysyä poissa täältäkin, siellä sängynpohjalla. Täältä saat vain korkean verenpaineen :D

Yhteistyössä