kyselemään läksin että millanen nöffi on..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jo labriksen omistaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jo labriksen omistaja

Vieras
pientaloalueella? siis haukkuuko paljon? ja tartteeko miten paljon liikuntaa?(meillä aikomus aidata tästä pienestä pihasta puolet ja viikonloput olisi sitten aikaa vapaana aivan juosta).
Kuinka uros nöffi tulee toimeen toisten uroksien kanssa? (meillä labris).
Kertokaa omia kokemuksia myös tästä rodusta..kiitos. olen niin kauan tahtonut suurte koiraa ja nyt minulla siihen olisi aikaa. ja nöffiin ihastuin kun olen kuullut kuinka se tulee hyvin toimeen lasten kanssa ja on kaikille ystävällinen.

Omani ei pahemmin haukkunut. Hyvin harvoin päästi komean kumahduksen. Koiran ollessa neljänvanha vasta keksin miten sen sai haukahtamaan silloin kun halusin. Puolustaessaan minua haukahti kyllä muutaman kerran.

Meillä oli 2 nöffiä,kun olin muksu.Uros ja Narttu

- Helpot olivat kouluttaa
- Lapsiystävälliset yleensäkkin pitivät ihmisistä ja toisista eläimistä
- Eivät haukkuneet
-Rauhallisia
- Nöffit liikkuvat,mutta ei aian tarvitse ulkoiluttaa nöffiä sitä 10km lenkkiä
- Tykkäsivät maata jaloissa =)

Minulla on 2 sisarta.
Kun pikku-sisko opetteli kävelemään niin toisinaan kaatui vahingossa uroksen päälle.
Uroos ei edes murahtanut.Odotti kiltisti,että pikku-sisko pääsee jaloilleen ja siirtyi vasta sitten kauemmas pötköttämään =)

Itse haluan tulevaisuudessa hankkin nöffin itselleni,koska lapsuuden muistot olivat ihania juuri meidän nöffien ansiota =)

siko opetteli kävelemään

Nöffit sopivat loistavasti lapsiperheeseen =)
Jos et ole varma vielä.
Tutki rotua tarkemmin esim jos kotikunnassasi on kenneliä jossa nöffejä on!

HUOM! Nöffit rakastavat vettä eli varaudu siihen,että nöffi voi painella suoraan lenkillä löytämäänsä lätäkköön, järvestä, purosta tms puhumattakaan....
Pyyhe on keksitty =)

mä pelkään kaikkia koiria kotitaloni naapurin nöffin takia.

KOULUTA se sitten niin, ettei se hypi kenekään päälle, ei edes pentuna, jooko? Se on sen kokoinen otus, että kun se heiluttaa häntää, niin kaikki alle 150 cm pitkät lakoaa monen metrin säteeltä.

Ja niillä ON tosiaan tapa istua ihmisten päälle. Jalkojen päälle, mut mitä se auttaa, kun se on niin iso, että kaulaliinaan asti tarttuu se koiran haju, ja kaikki pitää pestä.

joo, olen traumaattinen. Vähiten pelkään koiria, jotka eivät ole kiinnostuneita minusta - eli hyvinkoulutetut.

Meillä oli aikoinaan kanssa urosnöffi. Hieman taisi olla rodulleen epätyypillisesti varauksellinen muihin ihmisiin...kävi jopa kertaalleen kiinni. Kotiväelle kyllä enkeli ja tuli hyvin toimeen lasten kanssa. Haukkui tosi vähän. Tuli hyvin toimeen omakotialueella. Lenkit ei ollu hirveitä, mutta uimaan piti päästä, vaikka järvetki oli melkeen jäässä. Ikää olis saanu tulla hieman enemmän. Kuoli 6v. maksasyöpään.

Yhteistyössä