kyrpiikö joku ihminen lähipiirissäsi? Purkaudu tänne!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aargh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aargh

Vieras
Mua niin vituttaa anoppi ja miehen veljen vaimo "Liisa"..
Kysyttiin anopilta voiko ottaa meidän 1 vuotiaan yökylään kk päästä kun oltais haluttu viettää kaksistaan ilta kun ois ollu yhdet juhlatkin niin ei voi ottaa, mutta kuitenkin ottaa toiset lapsenlapset aina kun niitten vanhemmat tarvii omaa aikaa eli USEIN! on ulkomaanmatkaa ja milloin mitäkin shoppailureissua toiselle puolen suomea ja se on vain järjestelykysymys, mutta kyllä onnistuu. anoppi vaikka hommaa itse lastenvahdit heille että nämä vanhemmat varmasti pääsevät lähtemään.

ja tämä liisa oli ensimmäisenä huolissaan kun kerroin että meillä olis yhdet juhlat, niin että mitä jos HEILLÄ on jotain menoa silloin ja että ei kai me nyt vaan aijota anoppia kysyä vahtimaan kun anoppi voi vaikka stressaantua.

anoppini myös ostaa heille ruuat kaappiin ja pitää lapset hienoissa vaatteissa.
ja mikään muu tapa kuin liisan tapa ei ole oikein. Anoppi oli antamassa kakkua kuukauden ikäiselle vauvalleni ja kun kielsin niin suuttui ja tupisi että "kyllä Liisa vaan antoi omilleen!" :'D

Sit mua vituttaa myös yks mun kaveri joka soittaa aina kun ostanut jotain uutta niin vouhotusmielessä. "ostin juuri teema astiaston ja uuden tv-tason. olipa kallis, mutta meillä on kivasti rahaa."

ärsyttää!!

Kyllä kyrpii! Miehen veljen vaimo, se on patologinen valehtelija, joka ei varmaankaan sairaudelleen mitään voi, mutta hermot menee kun aina pitää valehdella ja esittää. Esittää hienompaa ja rikkaampaa mitä on, heillä on asiat niin täydellisesti, eikä ikinä voi myöntää mitään virheitä tai ongelmia. Ihmisiä tässä kuitenkin ollaan ja ihmiset tekee virheitä, miksi pitää pitää kulisseja yllä? Kyseinen henkilö on myös pettänyt miestään pariin otteeseen, siitä tietävät vain minä ja anoppimme. Harmittaa.

Muoks. kiitos, että sain avautua yleisesti :D

Minua kiukuttaa mummo (miehen äiti) joka kyläillessämme heillä, syöttää lapsellemme (3v.) koko ajan jotain.

Aikaisemmin, kun lapsemme oli siellä silloin tällöin hoidossa, jätimme ruoka-ajoista kirjallisen selvityksen keittiön pöydälle, mutta ei sekään auttanut. Vaikka aamupalasta olisi kulunut vasta 15min. ja lapsi tulee keittiöön mankumaan evästä, niin mummohan syöttää, jogurttia, rusinoita, juustoa, makkaraa, kahvia...

Me vanhemmat olemme olleet makean mehujen, keksien ja etenkin karkin kanssa ehdottomasti ei-linjalla ja tästäkin asiasta on mummon kanssa meinannut tulla jo riitaa, kun pitäähän lapsen herkkuja saada.

Mummo on vähän ihmetellyt, kun emme ole käyneet siellä hetkeen kylässä, mutta meiltä vanhemmilta menee koko vierailu aina siihen, että juostaan lapsemme perässä, ettei mummo kerkeäisi syöttämään lastamme täysin possuksi.

Ja vielä niille, joiden mielestä mummolla on oikeus hemmotella: lapsemme (silloin 2v.) oli mummolassa viime kesänäkuusi päivää hoidossa, niin tämä mummo kerkesi lihottamaan lastamme neljä kiloa. Oli tyttö pikkasen eri näköinen kotiin tullessaan kuin sieltä lähtiessä.

Kiukuttaapi!

[QUOTE="jep";23040686]No ei hääviltä kuulosta elämäsi, ehkä olisi vähän aihetta katsoa peiliin.
Kuulostat melko kateelliselta ihmiseltä.[/QUOTE]

ei hääviltä kuulosta.. :D okei, mut mitä hittoa ? Kateellinen olen juu siitä että miksi ei voi kaikki lapsenlapset olla saman arvoisia. Mutta kateellinen en tosiaankaan ole jos kaverini on ostanut jotain uutta! En vaan käsitä miksi siitä joka kerta pitää erikseen soittaa ja ilmoittaa leuhkivaan sävyyn.

Minua kiukuttaa mummo (miehen äiti) joka kyläillessämme heillä, syöttää lapsellemme (3v.) koko ajan jotain.

Aikaisemmin, kun lapsemme oli siellä silloin tällöin hoidossa, jätimme ruoka-ajoista kirjallisen selvityksen keittiön pöydälle, mutta ei sekään auttanut. Vaikka aamupalasta olisi kulunut vasta 15min. ja lapsi tulee keittiöön mankumaan evästä, niin mummohan syöttää, jogurttia, rusinoita, juustoa, makkaraa, kahvia...

Me vanhemmat olemme olleet makean mehujen, keksien ja etenkin karkin kanssa ehdottomasti ei-linjalla ja tästäkin asiasta on mummon kanssa meinannut tulla jo riitaa, kun pitäähän lapsen herkkuja saada.

Mummo on vähän ihmetellyt, kun emme ole käyneet siellä hetkeen kylässä, mutta meiltä vanhemmilta menee koko vierailu aina siihen, että juostaan lapsemme perässä, ettei mummo kerkeäisi syöttämään lastamme täysin possuksi.

Ja vielä niille, joiden mielestä mummolla on oikeus hemmotella: lapsemme (silloin 2v.) oli mummolassa viime kesänäkuusi päivää hoidossa, niin tämä mummo kerkesi lihottamaan lastamme neljä kiloa. Oli tyttö pikkasen eri näköinen kotiin tullessaan kuin sieltä lähtiessä.

Kiukuttaapi!

Ymmärrän!!
Kerran lähdettiin mummolasta niin kun päästiin ulko-ovesta niin meidän 3v oksensi suklaaklöntin ja valitteli koko illan mahakipuja.. :/ (oli siis ollut pari tuntia hoidossa siellä)

Pisti taas vituttamaan vanha kaveri, joka joskus oli ystävä. Sillä ei oo koskaan mikään hyvin! Aina vaan valittaa ihan kaikesta. Ja yrittää iskeä kaikkia miehiä, vaikka on naimisissa ja lapsia. Pari vuotta sitten laitoin välit poikki, kun kertoi minusta arkaluontoisia asioita silloiselle poikaystäväehdokkaalleni. Kaverilla oli siis musta tietoja, ja niitä sitten möläytti tälle miehelleni. Asioita, joita pitäs kertoa ihan itte, mutta en kaikkea alkuvaiheessa kenellekään kerro. Noh, siitähän tuli sitte riitaa mun ja miehen välille, hyvä ettei ero tullu siihen paikkaan. Sekään ei riittänyt, vaan hiukan myöhemmin kaveri haukkui mut "julkisesti" facebookissa. Sitte riitti saatana ämmä turpa kiinni!

Pari vuotta meni ja kaveri osotti halukkuutta pyytää anteeks ja paikata meidän välejä. Enhän mä ollu ajatellu koko asiaa pitkään aikaan, en oo pitkävihanen enkä jää masentelemaan. Noh, sanoin että ok ollaan nyt sitte taas kavereita. Ekalla tapaamiskerralla sain sitte jo kuunnella kuin kaikki on niin paskaa ja avioliitto on edelleen paskaa. Vittu!

Kiukuttaapi!

Oletteko koskaan miettineet, että oma suhtautumisenne ruokaan on ehkä jotenkin vialla. Jos lapselta kielletään kaikki herkut kotona, niin ei ole ihme, jos vetää mummulassa itsensä piukeeksi.

Minua kiukuttaa anoppi ja melkein koko suku. Ovat niin hemmetin epäreiluja. Yhet ovat niin törkeen ilkeitä meille, vaikkei olla mitään pahaa niillekään tehty ja anoppi vaan hyssyttelee ja selittää, että ei ne sitä niin tarkoittanu, että ollaan vaan niin tosikkoja. Salaavat meiltä ihan typeriä asioita vaikka me kerrotaan samat asiat ilman mitään kyräilyä niille. Kun ovat ihan normijuttuja. Sitten anoppi taas hyssyttelee ja ottaa syyt niskoillee, että hänen idea, ettei puhuta meille mitään. Kaikki tuntuu olevan kauheen katkeria meille enkä mä keksi siihen mitään syytä. Alkaa oikeesti olla mun kärsivällisyys ja ystävällisyys koetoksella.

[QUOTE="Kaveri";23040894]Pisti taas vituttamaan vanha kaveri, joka joskus oli ystävä. Sillä ei oo koskaan mikään hyvin! Aina vaan valittaa ihan kaikesta. Ja yrittää iskeä kaikkia miehiä, vaikka on naimisissa ja lapsia. Pari vuotta sitten laitoin välit poikki, kun kertoi minusta arkaluontoisia asioita silloiselle poikaystäväehdokkaalleni. Kaverilla oli siis musta tietoja, ja niitä sitten möläytti tälle miehelleni. Asioita, joita pitäs kertoa ihan itte, mutta en kaikkea alkuvaiheessa kenellekään kerro. Noh, siitähän tuli sitte riitaa mun ja miehen välille, hyvä ettei ero tullu siihen paikkaan. Sekään ei riittänyt, vaan hiukan myöhemmin kaveri haukkui mut "julkisesti" facebookissa. Sitte riitti saatana ämmä turpa kiinni!

Pari vuotta meni ja kaveri osotti halukkuutta pyytää anteeks ja paikata meidän välejä. Enhän mä ollu ajatellu koko asiaa pitkään aikaan, en oo pitkävihanen enkä jää masentelemaan. Noh, sanoin että ok ollaan nyt sitte taas kavereita. Ekalla tapaamiskerralla sain sitte jo kuunnella kuin kaikki on niin paskaa ja avioliitto on edelleen paskaa. Vittu![/QUOTE]

Sitä saa mitä tilaa. Tuossa kaivat ihan ite verta nenästäs.

ihminen ei voi lihoa neljää kiloa kuudessa päivässä. rasvamassa voi kasvaa n. 200 grammalla päivässä todella kovalla ahmimisella. ylimääräisistä kiloista loput ovat punnitushetkellä nesteturvotusta tai vatsassa ja suolessa olevaa poistuvaa ravintomassaa.

[QUOTE="hmm";23041428]ihminen ei voi lihoa neljää kiloa kuudessa päivässä. rasvamassa voi kasvaa n. 200 grammalla päivässä todella kovalla ahmimisella. ylimääräisistä kiloista loput ovat punnitushetkellä nesteturvotusta tai vatsassa ja suolessa olevaa poistuvaa ravintomassaa.[/QUOTE]

Miten tuonkin nyt ottaa. Mulla tuli raskauden lopussa tasaisesti noin 2-2,5 kg viikossa. Eikä siitä varmasti kaikki ollut turvotusta ym. Ruokahalu vaan oli ihan hillitön.

Miten tuonkin nyt ottaa. Mulla tuli raskauden lopussa tasaisesti noin 2-2,5 kg viikossa. Eikä siitä varmasti kaikki ollut turvotusta ym. Ruokahalu vaan oli ihan hillitön.

se on ihan tutkittu asia että läski ei lisäänny n 1,4 kiloa enempää viikossa. ei vaikka mitä söisit, sillä ruumis ei säilö kaikkea mitä suuhusi tunget. turvotusta voi olla kevyesti useampi kilo. raskauden aikana taas lapsesi kasvaa sisälläsi lisäten painoasi ja kohtusi on täynnä kaikkea muutakin tavaraa.

[QUOTE="hmm";23041711]se on ihan tutkittu asia että läski ei lisäänny n 1,4 kiloa enempää viikossa. ei vaikka mitä söisit, sillä ruumis ei säilö kaikkea mitä suuhusi tunget. turvotusta voi olla kevyesti useampi kilo. raskauden aikana taas lapsesi kasvaa sisälläsi lisäten painoasi ja kohtusi on täynnä kaikkea muutakin tavaraa.[/QUOTE]

ja lisään vielä että raskauden aikana monilla on huomattavasti suurempi nesteturvotus kuin normaalisti.

[QUOTE="rrrr";23041693]Ei se paino raskauden aikana pelkkää rasvaa oo!! :D[/QUOTE]

Ei toki. Vauva kasvaa loppuviikoilla noin 200 g/viikko. Lapsiveden määrä pysyy samana tai jopa vähenee loppuviikoilla.

Täten lasketaan yhden kk jakauma (noin 9 kg):

- vauva 800 g
- lapsivesi?
- turvotus ehkä kilon luokkaa (ei ollut paljoa turvotusta)
- äidin rasvakudos? vähintäänkin siis sen about 7 kg (eli vajaa 2 kg viikossa) eli yli 200 g/päivä

Tosin osa rasvakudoksesta on imetykseen varastoa.

Lisätään vielä, että kaikki raskauskilot kertyivät viimeisen kolmanneksen aikana, ja painoa raskaudessa tuli lähes 30 kg. Näistä jälkitarkastuksessa jäljellä 17 kg.

[QUOTE="minä";23041214]Oletteko koskaan miettineet, että oma suhtautumisenne ruokaan on ehkä jotenkin vialla. Jos lapselta kielletään kaikki herkut kotona, niin ei ole ihme, jos vetää mummulassa itsensä piukeeksi.[/QUOTE]

No hei,aika monet lapset vetää itsensä "piukeeks" jos on vaan tilaisuus,sai niitä herkkuja säännöllisesti tai ei.

Ei toki. Vauva kasvaa loppuviikoilla noin 200 g/viikko. Lapsiveden määrä pysyy samana tai jopa vähenee loppuviikoilla.

Täten lasketaan yhden kk jakauma (noin 9 kg):

- vauva 800 g
- lapsivesi?
- turvotus ehkä kilon luokkaa (ei ollut paljoa turvotusta)
- äidin rasvakudos? vähintäänkin siis sen about 7 kg (eli vajaa 2 kg viikossa) eli yli 200 g/päivä

Tosin osa rasvakudoksesta on imetykseen varastoa.

uskoisin kumminkin virallisiin tutkimuksiin ihmisen maksimilihomisnopeudesta enemmän kuin mutu-tuntumaan paljonko joku lihoi ja vieläpä raskauden aikana, ilman että omaa minkäänlaista faktatietoa edes siitä kuinka paljon kehossa oli nestettä. on mahdollista kumminkin lihoa jonkun verran enemmän kuin pyöristetty tasaluku 200, mitä en ole edes väittänyt puhuessani "n. 200 grammasta". alkuperäinen huomio oli joka tapauksessa siihen, ettei 2-vuotias voi kerryttää syömisillään rasvakudosta 666 grammaa päivässä, ellei omaa jotain hyvin vakavaa sairautta.

Usein ärsyttää kaveri joka AINA puhuu vaatteista ja tavaroista. Ei itse tajua tekevänsä näin, vaan halveksuu ihmisiä jotka tekevät näin.

Kertoo aina myös monta kertaa, paljonko ostamansa tavarat ja vaatteet maksavat. Tää on vaan vähän rasittavaa, olen kyllä pari kertaa huomauttanutkin hänelle, että huomaako mitä kaikki puheenaiheet käsittelee.

Ärsyttää anoppi joka tulee ilmoittamatta kylään (inhoan yllätysvieraita) eikä KOSKAAN kuuntele mitään mitä minä sanon vaan aina keskeyttää ja puhuu päälle.

uskomattomalata kuullostaa että jonkun lapsi pystyy vetämään herkkuja niin paljon että tulee ähky ja oksennus!Meillä on samanalinen mummo joka tarjoaa syötävää koko ajan,mutta jossain vaiheessa lapsille tulee stoppi.Kotona ei osteta herkkuja kun vaan lauantaisin,karkkeja ei ollenkaan.

Ärsyttää kun työkaveri puhuu koko päivän itsekseen, ja laulaa kaikki biisit radiosta. Laulu jatkuu vielä biisien loputtuakin...:D. Tuo työkaveri pitää siis itsekseen jatkuvaa älämölöä ihan koko päivän.
Toki on välillä normaalia kanssakäymistä ihmisten kanssa, mutta kaiken muun ajan täytää tuolla häiritsevällä mölyämisellä. Joskus hakkaa jalkaa lattiaan biisin tahdissa;D.

• Tykkää
Reactions: MsGodDammit

Yhteistyössä