Kyproksella käyneet! Minkälainen lämpötila siellä on yleensä huhti-toukokuussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lomamatkan varaamista harkitsen ja johonkin suht lähelle ja lämpimään huhtikuun lopulla tai toukokuun alkupuolella. Tuo Kypros olisi uusi kohde meille ja siksi kiinnostaisi, mutta onko siellä vielä miten lämmin tuohon aikaan? Saa toki kertoa muitakin kokemuksia Kyproksesta...

En ole käynyt Kyproksella, mutta katsonut lämpötiloja että suht samaa kuin Kreikassa esim. Kreeta. Me oltiin viime toukokuussa Kreetalla ja oli suoraan sanoen kylmä alkukuusta rannalla. Eli suosittelen jos menet että vasta toukokuun loppupäässä.

Olen huhtikuun lopussa käynyt kerran Turkissa ja kerran Rhodoksella ja Turkissa oli jo melkeen kuumaa. Rhodoksella oli reilut 20 astetta ja tarkeni jo iltasinkin hameessa. Toukokuussa sitten käynyt kymmeniä kertoja sekä Kyproksella että muuallakin Välimerellä ja lämmintä on piisannut jopa lähemmäksi 30 astetta. Joskus on sattunut sateinen päivä, mutta ei sateitakaan ole ollut kun sen päivän.

riippuu ihan siitä millainen kevät tulee välimerelle. joskus jo huhtikuussa voi olla tosi lämmin, joskus ei vielä toukokuun puolella ole lämmin. mutta yleensä toukokuu jo mukavan lämmin. itse yli 10 vuotta matkustellut toukokuussa eikä ole mitään huonoja kokemuksia. kerran oltu huhtikuun 18 alkaen rhodoksella ja muutama huono päivä.
kyllä minä toukokuussa matkustaisin kyprokselle tai kreikkaan :)

Olin viime vuonna huhtikuun alussa Limassolissa. Todella huono sää koko viikon. Ilman takkia/sukkia ei tarennut olla. Vettä sateli melkein joka päivä. Lämpötila reilu kymmenen astetta. En tiedä oliko tyypillinen kevätviikko silloin? Harmitti että tuli lähdettyä sinne.
Tosi kivalta paikalta muutoin vaikutti, mutta sää tosiaan melkein samanlaista kuin Suomessa silloin :(

Olen kaksi kertaa ollut Kyproksella huhtikuussa. Kuun lopussa. Ayia Napassa oltiin valmiina kesäsesonkiin. Altaissa oli vesi vielä aika kylmää samoin kuin meressä. Sää oli kummallakin kerralla lämmin, ei kuuma, siinä +25 -28 päivälämmöt. Aurinko paistoi ja poltti nahan. Ainakin minulle kelpasi sään puolesta. Eihän siellä suomalainen voi heinä-elokuussa ollakaan. Liian kuuma.

Yhteistyössä