kynsivallintulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huokaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten olet hoitanut? Basibact ja useat suihkuttelut päivässä. Yhden suihkuttelun pitäisi kestää tarpeeksi kauan, useita minuutteja. Minulla on pahakin tulehdus helpottanut parissa päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Name-No:
Mulla lähti kerran kynsivallintulehduksesta etenemään verenmyrkytys.... joten kyllä kannattaisi lääkärillä käydä jos noin pitkään jo ollut että saat hoidettua. :wave:

miten kauan ja millaisin oirein sulla oli se? miten se tuli esiin että verenmyrkytys tuli?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla lähti kerran kynsivallintulehduksesta etenemään verenmyrkytys.... joten kyllä kannattaisi lääkärillä käydä jos noin pitkään jo ollut että saat hoidettua. :wave:

miten kauan ja millaisin oirein sulla oli se? miten se tuli esiin että verenmyrkytys tuli?

Mulla oli sormen kynnessä tuo tulehdus ja siihen tuli se mätä; en muista kuinka pitkään oli. Käsi meni kuitenkin tosi kipeäksi ja kämmenen kohdilta suurinpiirtein lähti etenemään sellanen "tumma vana" olkapäätä kohti. Pystyi siis ihan silmällä seuraamaan mikä suoni meni tummempana kuin muut.
Lääkärillä annettiin sitten joku tabu mikä "pysäytti" tavallaan sen etenemisen; sanoivat että jos olkapään kohdalta jälki kääntyy sydäntä kohti niin sitten uudelleen lääkärille. :o Kyllä siinä taisi seuraava vuorokausi mennä valvomiseksi.... :whistle: On useampi vuosi jo aikaa joten en muista kunnolla kuinka kauan loppujen lopuksi meni että tulehdus saatiin kuriin.

Mulla oli sormen kynnessä tuo tulehdus ja siihen tuli se mätä; en muista kuinka pitkään oli. Käsi meni kuitenkin tosi kipeäksi ja kämmenen kohdilta suurinpiirtein lähti etenemään sellanen "tumma vana" olkapäätä kohti. Pystyi siis ihan silmällä seuraamaan mikä suoni meni tummempana kuin muut.
Lääkärillä annettiin sitten joku tabu mikä "pysäytti" tavallaan sen etenemisen; sanoivat että jos olkapään kohdalta jälki kääntyy sydäntä kohti niin sitten uudelleen lääkärille. :o Kyllä siinä taisi seuraava vuorokausi mennä valvomiseksi.... :whistle: On useampi vuosi jo aikaa joten en muista kunnolla kuinka kauan loppujen lopuksi meni että tulehdus saatiin kuriin.

HUI KAMALA!!!! kertakaikkiaan!

mätikö sulla pahasti se sormi?
mulla tihkuu mätää, ei vuotamalla mutta soitan heti huomenna lääkäriin.
Kiitos sulle neuvosta!
en osannut suhtautua tähän vakavasti vaikka mulla ei ole kyllä ennen muistaakseni näin kauan pitkittynyt tällainen.
En edes loukannut sormea missään alunperin vaan yhtenä päivänä se vaan oli kipeä ja siitä asti ollut : (

Alkuperäinen kirjoittaja Juppi:
Lääkäriin se poistaa kynnen ja tuhoaa sieltä sitä kynnen kasvupintaa

4v kärsin vaivasta, kun aina vain tulehtui uudelleen ja uudelleen. Lopulta koko kynsi tuhottiin, ei tulehdu enään, kun kynttä ei kasva.

HUI KAMALA!!!! kertakaikkiaan!

mätikö sulla pahasti se sormi?
mulla tihkuu mätää, ei vuotamalla mutta soitan heti huomenna lääkäriin.
Kiitos sulle neuvosta!
en osannut suhtautua tähän vakavasti vaikka mulla ei ole kyllä ennen muistaakseni näin kauan pitkittynyt tällainen.
En edes loukannut sormea missään alunperin vaan yhtenä päivänä se vaan oli kipeä ja siitä asti ollut : (

Ei mulla niin kovin pahasti sitä mätää tullut. En varmaan olisi osannut muuten mennäkään mutta pähkäilin yhdelle ihmiselle kun käsi on kipeänä.... ja sitten kun kattottiin tarkemmin niin nähtiin se vana. Enkä vielä siinäkään vaiheessa osannut aavistaa että olisi joku alkava verenmyrkytys.

Mutta tuo nyt ei ole varmaankaan mitenkään kovin yleistä.... :) Mulla oli ollut kynsivallintulehduksia sitä ennen ja sen jälkeen eikä ole tarvinnut lääkärissä toiste käydä. :wave:

kummalla puolen kättä se tumma vana meni, mihin kohtaan se ehti? etenikö nopeasti se vana?

Se meni tuossa kämmenpuolella; lähti jostain tuosta kämmenen "alaosasta" ja oli kyynärtaipeen ylitte mennyt hieman kun menin lääkärille. Päivän aikana se siitä eteni mutta tarkalleen en muista.... kyllä siihen useampia tunteja meni, tarkkaan en edes tiedä kun en heti koko "vanaa" hoksannut. Mutta ainakin minulla se oli niin selkeä sitten kun hoksasi katsoa ettei jäänyt epäilyn vaaraa siitä että kädessä joku on "vialla"....

Joten ainakaan ihan huomaamatta yhtäkkiä et verenmyrkytystä voi mielestäni saada. :hug:

Varaa aika lääkäristä,saat antibioottikuurin. Meille neuvottiin että laittaa ensin Bepanthen-voidetta siihen ja jos ei mene ohi niin kuuri päälle. Sulla on kestänyt jo sen verran kauan että tilaa aika lääkäriin.

kummalla puolen kättä se tumma vana meni, mihin kohtaan se ehti? etenikö nopeasti se vana?

Se meni tuossa kämmenpuolella; lähti jostain tuosta kämmenen "alaosasta" ja oli kyynärtaipeen ylitte mennyt hieman kun menin lääkärille. Päivän aikana se siitä eteni mutta tarkalleen en muista.... kyllä siihen useampia tunteja meni, tarkkaan en edes tiedä kun en heti koko "vanaa" hoksannut. Mutta ainakin minulla se oli niin selkeä sitten kun hoksasi katsoa ettei jäänyt epäilyn vaaraa siitä että kädessä joku on "vialla"....

Joten ainakaan ihan huomaamatta yhtäkkiä et verenmyrkytystä voi mielestäni saada. :hug:

no kiitos tosi paljon kun jaoit kokemuksesi. Soitan huomenna kuiteskin lääkärille koska tää on näin pitkittynyt eikä mee itte ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap kiittää:

no kiitos tosi paljon kun jaoit kokemuksesi. Soitan huomenna kuiteskin lääkärille koska tää on näin pitkittynyt eikä mee itte ohi.

Toivottavasti tulehdus paranee pian.... :wave:

Lääkärillä annettiin sitten joku tabu mikä "pysäytti" tavallaan sen etenemisen; sanoivat että jos olkapään kohdalta jälki kääntyy sydäntä kohti niin sitten uudelleen lääkärille. :eek: Kyllä siinä taisi seuraava vuorokausi mennä valvomiseksi.... :whistle: On useampi vuosi jo aikaa joten en muista kunnolla kuinka kauan loppujen lopuksi meni että tulehdus saatiin kuriin.

Imusuonitulehdus sulla oli. Vai oliko ollenkaan - Taisit keksiä koko stoorin? Nimittäin tuo viiva sydämeen päin -kohta paljasti tarinasi taas urbaanilegendaksi. Vaikka se viiva "saavuttaisi sydämen", niin siitä ei seuraa mitään dramaattista. Vanha ketju mut ärsyttää nää väärät huhut. Tässä faktaa:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00234

Uusimmat

Yhteistyössä