Kynsisieni-infektio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kynnetön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kynnetön

Vieras
Mulla on tällainen kamala ruma ja nolo vaiva. Eilen lähti jo puolet isovarpaan kynnestä kokonaan irti! Sieni jotenkin tuhoaa ja haurastuttaa kynnen. Oon raskaana enkä voi laittaa varpaaseen kai mitään muuta kun tee tree oilia eikä se auta mitään. Onko kellään muulla tällaista vaivaa?? En voi pitää sandaaleja tai kulkea missään avojaloin :( En tajua mistä tää on peräisin. Voinko enää koskaan saada normaalia kynttä isovarpaaseen? Mitä mä teen??

Minulla samaa vaivaa. Olen raskaana ja kynsisieni iskenyt pariin varpaankynteen. Ei tosin noin agressiivisesti kuin aloittajalla. Luin myös tuosta, että tea tree oilista, joka saattaisi EHKÄ auttaa, mutta olen epävarma, saako sitäkään raskausaikana käyttää? Body Shopissa myydään 15% öljyä, joten voisikohan sitä kokeilla, jos 100% on turhan tiukkaa tavaraa? Tai onko muita vinkkejä, mikä voisi näin raskausaikana tepsiä, kun aloittajakin on kokenut ko. öljyn turhaksi.

Ihan mututuntumalta sanoisin, että kunhan infektio on hoidettu, kynsi palautuu entiselleen. Tehokkaastihan ne kasvaa takaisin senkin jälkeen kun iso osa kynttä irtoaa jonkun kolauksen seurauksena.

Jossain eläimille tarkoitetuissa kirppuhoidoissa on vaikuttavana aineena lufenuronia. Se siis toimii niin, että se lopettaa kirppujen, sienten yms. loisten kitiinintuotannon. Ilman kitiiniä ei synny uusia soluja, vanhojen kuollessa pois loinen häviää. Ja nisäkkäässä kun kitiiniä ei ole yhtään, aine on käytännössä sivuvaikutukseton. En suosittele ketään vetämään raskaana koirien kirppulääkkeitä, mutta jos joku päivä satutte käymään lääkärissä, kysykää ihan uteliaisuuttaan sen mielipidettä asiasta :D

Raskaana ihan loppumetreillä, ja kauhea jalkasieni-infektio iski. Muhinut kai syksystä asti, ei vaivannut pahemmin, iho vain kuoriutui varpaiden välistä. Jokunen viikko sitten lähti iho koko päkiästä, seurauksena rakkoja, niitä myös varpaiden tyvellä. Kivuliasta! Siitä sitten lähti joku bakteeritulehdus, koko päkiä siis tulehtui. Sain ihotautilääkäriltä Lamisil Dermgel-reseptin, toista voidetta ja antibioottikuurin. Olisi kannattanut hoitaa siis aiemmin...

Nyt sieniviljelyssä selvisi että kynnessä on sieni myös. Siihen sain Loceryl-lakkaa, vaikka en edes tiedä mihin kynsiin sitä pitäisi laittaa (ja jopa vuoden ajan!), ei ole vaivannut mitenkään. Pikkuvarpaiden kynnet aina olleet jotenkin surkastuneen oloiset, lieneekö niissä ollut aina?! Eli lääkkeitä saa raskaana/imettäessä, kun hakee ihotautilääkäriltä.

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=2169&i=GALDERMA_LOCERYL
Infektoituneet sormien tai varpaiden kynnet käsitellään Loceryl-lakalla kerran tai kaksi kertaa viikossa.

Mull on kans. Enkä oo voinu hoitaa, kun olen tällainen "megaimettäjä"! Alkoi jalkasienenä kesällä 2008 kun esikoista vielä imetin. Sit tulin uudestaan raskaaksi, enkä voinut aloittaa tablettikuuria, ja se levisi kolmeen kynteen. Vasta kohta saan vieroitettua tuon kakkosen, 1v 5kk. Sit heti reseptiä hakemaan!

Eli ei onneksi niin hirveästi vaivaa, että olisin sen takia tehnyt muutoksia imetykseen.

T

Yhteistyössä