Kympin hoidot

Noniin, liman seassa oli vähän punasta... :'( kipuja nyt ei (vielä ) oo ja joo, tiedän että pieni vuoto voi olla ihan normaalia alussa, mutta tuskinpa tää piina taaskaan loppuun menee jos ne nyt on alkaakseen :'( vaikka parempi kai toisaalta niin ettei kierto turhaan veny ja pidä yllä tuhoontuomittua toivoo jos ei kuitenkaan oo onnistunu. En tiedä mihin sitä enää jaksaa uskookaan jollei edes huiputkaan kiinnity, kaksin kappaleinkaan :'( Hohhoijaa...
 
Täällä ollaan oltu koko viikonloppu tulisilla hiilillä, en ole uskaltanut testata perjantain jälkeen.. Vuotoa ei ole kuulunut, joten huomenna menen veritestiin, katsotaan sitten onko aihetta iloon vai ei..
Vadelmaunelma, kyselit millaiset alkiot meille siirrettiin. Ne olivat 8-soluisia (2kpl), laadusta en tiedä, enkä kysellytkään siirrossa. Viimeksi tuoresiirrossa meille siirrettiin 8-soluinen topalkio ja olin niin toiveikas sen suhteen, mutta eihän se onnistunut ja otti todella päähän! Niin päätin sitten että parempi olla tietämättä,niin ei tule sitten eläteltyä turhia toiveita. Ja meillä on sen takia 8-soluisia alkioita, koska mulla punktio oli perjantaina ja pakastus tehtiin maanantaina. Lääkäri muuten sanoi, että 8-soluiset selviävät huonommin sulatuksesta.
Viikonlopun jatkoja :)
 
~~~~~~~KYMPIN TALVIHOIDOT~~~~~~~~

************24.1.2010.***********


[/b]
[img]http://dl10.glitter-graphics.net/pub/1188/1188410d2tvw10xmk.gif[/img][/url]

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Duffy...................2.ICSI.....................ly..........22.1.....25.1....VLO
Raitapaitainen.....2. IVF.....................ly...........25.1...............GRA
Shenda................2. IVF.....................pi...........25.1....28.1...FEL
fiia 69..................2. IVF......................pi...........25.1.
Linnia..................1.IVF.......................pi...........26.1....28.1...NKL
Hanuu.................1.IVF.......................pi...........27.1....29.1...NKL
Tähtisilmä-79.......1. IVF:n 1. PAS......lu...........29.1..............OYS
Mandalay.............1. IVF.....................pi............vko 5............OYS
Annabell-77.........1. IVF.....................ly............vko 5
kataka.................2. IVF.....................pi.............vko 5
Nonna78............1. IVF......................pi.............vko 5
plasebo...............3.IVF......................pi..............Tammikuu
Cris......................4. ICSI ..................pi..............Tammi-Helmi
Nainen83............ 1. IVF:n 1. PAS.......................Tammi-Helmi
RouvaPapunen....1. ICSI...................pi..............8.2.
Maricce.................3.IVF.....................ly.............vko 7
nehla....................2. IVF....................ly..............vko 7
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS....lu.............vko 7..........NKL
Mansikkainen79...1.ICSI....................pi............vko 7-8.......FEL
Marjaane.............2. IVF:n 1. PAS.......pi.............Helmikuu
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS......................Helmikuu
Äititär...................1.IVF:n 1.PAS........................Helmikuu....OYS
Isis.......................3.ICSI....................ly.............vko 9
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pi.............vko 10........OYS
Ansku-82.............1. IVF.....................pi.............vko 10........OYS
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS........lä............Maaliskuu....FEL
Mimosah76..........1. IVF....................................Maaliskuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi............Huhtikuu
Heidh ..................2. ICSI...................pi.................
tytti-82..................................................................


:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä..........PP.........testipv

Utua81............VLH.................:heart::heart:..............17...........21.1. (+ testattu 22.1.)
Joppu.....................................:heart: ..............12....................
Risupesä.........TAYS..............:heart::heart:.............10...........vko 4
Cateye.................................:heart::heart: ..............9.............29.1.
Myyrä-2................................:heart:.................9...................
onni ja toivo.........................:heart::heart:..............9...................
Inia.......................................:heart::heart:..............5...............2.2.
SaaraX...................................:heart:................5...............2.2.
Paiju......................................:heart:.................5...............2.2.
Alina79.................................:heart:................5.................1.2.
Willow...................................:heart:.................4...............1.2.
Sanasa...................................:heart:.................4...............3.2.
Syssy...................................:heart::heart:...............2...............3.2.
Katjuzka........AVATre................:heart:..............2................3.2.
Vadelmaunelma...................:heart::heart:..............2.................3.2.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki...........testipäivä............HCG / pp

 
fiialle tsemppiä punktioon :)

risis, mulla on jo nyt vaikkei mitään ookkaan siirretty, tosi epäuskonen olo. Mietin että jos tuo kohtu taas kipuilee siirrosta lähtien niin miten sinne voi mikään tarttua kiinni :/ voimia sulle loppupiinistelyihin, toivotaan että se lopputulos olis kuitenki onnellinen :)

Help! Onko kellään tuhrutellu vielä 2pv punktion jälkeen?? Edellisessä punktiossa vuoto loppu punktiopäivänä. Nyt tulee vieläki sellasta vaalean ruskeeta pyyhkiessä ja ku ekat luget laitoin niin sormiin jäi kans ruskeaa.
 
Täällä ei mitään erikoista kuulu, ei ole ollut plussaan viittaavia oireita koko piinailun aikana, menkkakipuja ollut jo ainakin viikon ja nyt jo tuhruttaa, eli menkat alkaa. Taidan minä suunnata katseen jo seuraavaan PAS:iin. Onneksi sitä ei tarvi kauaa odotella. Tottahan sitä toiveet oli korkealla tämän suhteen jo, mutta eihän se p.....le niin helppoa voi olla. Onhan se jo todettu. Muille parempaa onnea piinailuun ja Utualle Tsemppiä!
 
Tsemppiä risupesä, Litalginia syön ennaltaehkäisevästi nyt ainakin alkupiinailut. Toivon mukaan auttaa... ainakin nyt toistaiseksi krampit ovat pysyneet poissa. Väsyttää kovin mutta muuten ei ole mitään oireita...
Voimia piinailijoille, toivon siementä on hyvä pitää yllä vaikkakin realiteetit ovat ainakin minulla mielessä jatkuvasti.
 
SaaraX Paljon noi käytännöt sitten vaihtelee näköjään.. mulle ei ehdottomasti suostuttu antaan enää kotikäyttöön kun kuulema vois pikemminkin haitata kiinnittymistä kun sisältää jotain prostaglandiinia.. :eek: erikoista sikäli kun pitäs kuitenkin nimenomaan olla lihasrelaksantti..
 
Piinailijat (hyvä tsempata muita kun ei itse ole vielä päässyt piinailemiseen asti), mutta pieni tuhruttelu on kuitenkin ihan normaalia raskauden aikanakin, ei kannata luovuttaa ennenkun on testaillut jos ei kunnon vuoto ole alkanut ja alkuraskaudessa on monella kuitenkin samanlaisia menkkakipuja kun ennen menkkojen alkamistakin. Eli siis toivoa on vielä risupesä ja joppu.

Toivorikas: Tuli mieleen että voisiko tohon plussanneet kohtaan lisätä vielä sen että monesko hoito onnistui tai vaikka tohon piinailijoidenkin kohtaan monesko hoito on menossa, kun ei niitä muuten muista kun meitä on kuitenkin tässä pinossa niin monta onnistumisen odottajaa.
 
Risupesä: mulle on sanottu että kun kunnon vuoto alkaa niin voi jättää pois tai sitten veritestinegan jälkeen. Pregnylin vaikutuksesta sen verran, että olen jokaisen kolmen tuoresiirron jälkeen alkanut testaileen PP7 enkä edes plussan häivähdystä ole saanut. Kahella ekalla kerralla 10.000 yksikköä, kolmannella 5.000. Eli mulla se vaikutusaika ei ainakaan ole kovin pitkä. Yksilöllistä sekin varmaan. Vielä on kuitenkin toivoa sekä sulla että Jopulla, vuotoa voi olla ja silti olla raskaana. Mansikkainen: siihen plussalistaan voi kyllä lisätä sen monesko hoito on, siihen piinailijoiden listaan ei mahu millään. Peruslistassahan myös näkyy. Fiia, Raitapaitainen ja Shenda: tsemiä huomiseen punktioon, toivotaan hyvää saalista!
 
Mulle ei oo sanottu mistään veritesteistä että sellasia tehtäis.. mutta tosiaan, jos kotitesti on negaa kunnon vuodon alkaessa niin eiköhän tilanne oo sillon riittävän selvä. Kai nyt pp10 lähtien jotain edes pitäs näkyä jos ois näkyäkseen.
 
Risupesä:Meidän klinikalla se käytäntö - tai ainakin meidän lääkärillä - että pp12 otetaan aina verestä hcg arvo, jotta nähdään onko kiinnittymisyritystä edes tapahtunut. Virtsatestissä ei meidän lääkärin mukaan välttämättä näy mitään kuin vasta pp14. Mulla viimeksi näkyi pp12 hento plussa, vaikka verestä otettu hcg jo yli 200 ja testasin siis herkimmällä 10iu testillä pissasta. Nytkin aion sännätä veritestiin, kun on käsketty vaikka valuisi mitä ulos. Ja mä en ilmeisesti saa lopettaa lugeja ennen veritestin tuloksen selviämistä.

Katjuzka: Eihän sitä juu tiedä, vaikka vielä törmättäisiinkin ;) Mä tosin kävin perjantaina siirrossa hieman kello yhden jälkeen. Ja mä olin se, joka näytti siltä, että se pissii housuihinsa ihan just, kun on rakko niin täynnä ja syöskyy vessaan suoraan siirrosta :D Pyydä ihmeessä lääkärin vaihtoa. L.H:tä en ole tavannut, mutta jossain nettikeskustelussa sain käsityksen, että on asiantunteva, mutta myös sanoo asiat suoraan. Tuo K.P selittää aina asiat hirveän tarkasti ja täsmällisesti ja vastaa usein ennen kuin ehdin kysyäkään!

Tsemppiä huomisen punktioon Fiialle, Raitikselle ja Shendalle =) Toivottavasti munitte hyvät saaliit :)
 
Mua pelottaa huominen ihan sikana..kuitenkin tulee vaan yksi paska alkio kun eihän tälläinen maho kana enää muni :'( :'(

Ja jos tästä ei onnistuta niin aion kyll kysyä niistä luovutetuista munasoluista.

Eilen yksi tuttava laittoi viestin että heille on nyt syntynyt vauva,Meinasin laittaa viestin että ei muuten kiinnosta paskan vertaakaan mutta mies ei antanut.
Nyt keväällä poksuu 5 eri kaveria joten helvetin kiva vuosi tiedossa.

Sori oma napaisuus mut mua vaan masentaa ja itkettää.
 
Mulla lukee polilta saadussa ohjeessa että testi pitäs tehdä pp14 ja jos negaa, niin saa lopettaa luget. Ja että voi tulla jopa kuukautismaista vuotoo mutta ei saa sen takia vielä lopettaa lugeja, vaan pitää tehdä testi. Siinä vaan ei sanota että voiko siis lopettaa jos testi ennen pp14 negaa.. no, tarvii kai soittaa sitten vielä sinne jos se kunnon vuoto alkaa ennen pp14. En muista soitinko viimeks vai en ja mitä sanottiin, olin kai vaan niin paskana että koko päivä meni jotenkin sumussa.

Mulla on rfsu.n liuskatesti, siinä ei lue missään montaako yksikköö mittaa, tietääkö joku? Varmaankin 25?
Kai sitä joku herkempikin pitäs hommata, mutta kun niihin meni vähän luotto kun sain ekana yrityskesänä ihan selkeen "haamu"plussan ja vieläpä omituiseen aikaan (kp18/24) jollain acon10.llä joka ei sitten ollukaan yhtään mitään.

Miten muuten lääkkeellisessä pas.issa, jollei alkiot selviä kohtuun saakka, niin lopetetaanko lääkkeet (zumenon) vaan siihen ja sitten varmaankin tulee joku tyhjennysvuoto, ei kai sentään lugeja joudu ihan tyhjänpäiväsesti käyttään paria viikkoo että kierto pysys kunnossa?
Pakkassiirtoihin ei varmaan tarvi edes munkaan uusia infektiotestejä? Meillä menee niiden voimassaolo umpeen enskuussa..
 
risupesä & joppu vielä on toivoa!!! =)
vadelmaunelma mulla oli aika siirtoon siis 13.20... Taisin olla siellä sun jälkeen sitten. Samalla petillä jalat levällään :LOL: Olit sen lämmittäny valmiiks! Se naislääkäri tuli meinaan sieltä ulos kun me tultiin yläkertaan. Tuo K.P.n tyyli kyllä sopis, haluaisin just kuulla kaiken ja ihan tarkasti itekin. voiko sen kanssa myös keskustella ?tai onko tullut tilanteita että mietit itse jotain tai on toiveita,niin miten suhtautuu? Vai onko niin, et tehdään kuin se sanoo. nykyisessä kun vähän liikaa sitä vikaa..
shenda älä masennu!! Se on jo nähty ettei tää oo kaikille yhtä helppoa ja toiset saa vauvoja tosta noin vaan :| Mutta ei se oo meiltä pois, joten koitetaan kestää ja olla toiveikkaita, eikös joo.
 
Onnea huomisen punktioon meneville, meillä se siirtyi ja on vasta keskiviikkona tai torstaina. :)

Meille siirrettiin pari vuotta sitten kaksi alkiota ja silloin oli vallalla käsitys, että alkiot tukevat toistensa kiinnittymistä mutta tähän ei kuulemma nykyään uskota. No, meille kuitenkin siirretään nyt yksi koska mulla oli viimeksi raskausmyrkytys eikä meillä muutenkaan ole toivetta kaksosista. Viimeksi ei saatu kuin kaksi alkiota ja niistä toinen alkio oli niin heikko, että ei olisi kestänyt pakastusta, joten molemmat laitettiin kohtuun. Molemmathan ne sitten tarrautui kiinni eikä sitä koskaan saada selville, eikä ole tarvekaan, että kumpiko tuolla olohuoneessa isänsä kanssa leikkii ja kumpiko on mielessä suruna ja kauniina muistona joka päivä elämäni loppuun saakka..
 
Täällä jatkuu mahan reijitys... Komee on mustelma ja pikkuset reijät...
:whistle: No onneksi ei ole bikinikausi ;)

Mites muuten sen juomisen laita oli? Missä vaiheessa oli hyvä juoda 2-3 l päivässä? Heti piikitysten alettua vai vasta punktion jälkeen? Noin niinku hyperin ehkäisemiseksi?

Ja millaiset liikuntakiellot teille muille on lätkäisty ja missä vaiheessa? Lääkäri kielsi kutakuinkin kaikki meikäläisen harrastukset ens keskiviikosta lähtien. Ja se on niinkuin 6 piikityspäivä. Mietin vaan että missä vaiheessa sitä taas saa alkaa liikkumaan? :eek:
 
Raitapaitaiselle sellainen kysymys ihan mielenkiinnosta, että onko teille kerrottu koska alkiot laitetaan kyytiin jos teidän punktio osuu torstaille? Mulle kun väläytettiin punktiopäiväksi kans torstaita ja siirto olis jo heti perjantaina... Se hieman huolettaa... :/ No, toki eka ultrakin on vasta keskiviikkona että sillon paljastuu onko siellä ylipäätään mitään kasvamassa ;) Tässä alkaa tulla skeptiseksi...

Mutta tsemppiä kaikille muille jo punktioon meneville! Perästä tullaan, ja koittakaa kestää!
 
Annabell: Ei ole ollut puhetta siirtopäivästä. Huomenna selviää. Sehän voi olla jopa lauantai. Tampereen Väestöliitolla ainakin siirsivät tarvittaessa myös lauantaisin. Aikaisintaan punktio voi kuitenkin olla keskiviikkona, koska Pregnyl on vielä jääkaapissa.. Jos se on torstaina niin toivoisin siirtoa joko lauantaille tai maanantaille. Ei ainakaan perjantaille, skeptinen minäkin olen sen suhteen.
 
Onnea Utua! :flower: Toivottavasti veritesti varmistaa plussan! Jännää on. =)

Kiitos risupesälle ja Toivorikkaalle vastauksista.

).( Pistämiset on sujuneet todella hyvin, vaikka olen hurjan piikkikammoinen....Hieman huolestuttaavaa, kun melkein innolla odotan iltaa, et pääsee taas pistämään.... Mitään oireita ei ole vielä tullut, eikä mustelmia. Huomenna on ensimmäinen verikoe, keskiviikkona verikoe+ultra ja perjantaina sama homma + punktio-ohjaus - jos kaikki sujuu hyvin.

Toivorikas: Me olemme hoidossa Tyksissä. Sullahan saatiin hieno saalis! Toivottavasti meillekin kävisi yhtä hyvin. =)

Tuosta alkoholista...Itsellä on nollalinja, mut miehelle se on ollut takkuisempaa...Kuun ekat viikot meni hyvin, mut nyt la otti muutaman saunaoluen...

Voimia kaikille ja tarrasukkia piinailijoille/ testanneille! =)
 
Epätoivo taas iskee jo tässä vaiheessa. Lauantaina tissit oli tosi arat ja mahassa tuntui kaikennäköistä painetta ja juilintaa. Enää ei tunnu tisseissäkään oikein mitään. Eli luget kai kiusas ja ei siitä sitten sen enempää. Huoh. (Okei, tiiän, et ei olla piinapäivissä vielä kovin pitkällä, mut ei oo mun toivokaan!)
 

Yhteistyössä