Kympin hoidot

Vadelmaunelma: Mulla oli lääkkeellinen PAS ja siirto oli vasta joskus kp 21 ainakin... Siirto määräytyy täysin limakalvon tilanteen mukaan. Mulla limis ei oikein ottanut kasvaakseen, joten normaalisti siirto on kai aiemmin.
 
Sarma Hain kans tänään pari pulloo synarelaa (+tyroxiinit) ja mahtavaahan se oli joutua maksaan n.240e ostoksista 4,50 :D sitäkään en tienny että samasta/samanvahvusesta valmisteesta menee yhteensä se 1,50 vaikka ois useemmassa paketissa! Nyt toivon entistä enemmän että ne laittas mulle kans pergoverista, että pääsis hyödyntään nyt viel enemmän näitä hintoja B)
 
Hei,
voisin myös siirtyä syksyn ketjusta tänne.

Meillä olis tulossa 1. IVF 1. PAS tammikuun alussa. Kaksi kiertoa on yritetty tähdätä ovista oikealle päivälle, jotta saataisiin tehtyä lääkkeetön pas, mutta aina se pirulainen on osunut torstaille ja koko homma karahtanut siihen. Seuraavaksi otetaan Progynova käyttöön, jotta joskus edes päästäisiin sulattamaan alkioita. Onko teillä kellään kokemuksia ko. lääkkeestä?

Harmittaa, ettei ehditty hyödyntää lääkekattoa mahdolliseen 2. IVF:ään. Toivottavasti ei sinne asti tarvis mennäkään :saint: Ollaan yksityisellä hoidossa ja lysti tulee muutenkin kalliiksi...
 
Mie otan varaslähdön :D . Kerkiän sittenkin pas:iin vielä tämän vuoden puolella. Lääkkellinen Pas Zumenoneilla tehdään meille. Listassa voi mun nimi edelleen olla, koska tammikuussa tehdään varmaan heti perään toinen pas, jos alkioita jää. Huomatkaa erittäin toiveikas suhtautuminen :LOL:
 
Ensiksi TERVETULOA KAIKILLE UUSILLE! Kiva, että luvassa on piiniskamuja!

MARICCE, kiiots tosi hienosta listasta minunkin puolestani!

Rosetta, tämä ketju todellakin on kympin hoitoketju, joten tiedät lopputuloksen ryhtyessäsi tositoimiin, plussa pamahtaa! Säilytetään siis tämä yltiöpositiivisuus ja katsotaan mitä saadaan sillä aikaiseksi.

Johan meistä osa on saanut todeta, miten veroille on tullut vastinetta reippaasti. Kyllä taas ilolla maksaa :p

Aika on mennyt siivillä, kunpa tammikuu tulisi pian. Odotan sitä melkein enemmän kuin joulupukkia. Mies kyllä lupasi, että pukki tulee. :LOL:

No se kuivista vitseistä, piipahtelen lukemassa, mutta en ole vielä niin aktiivinen kirjoittelija.
Puut jo huurteessa, toiveissa lunta!
Isis
 
Moi, liittyisin minäkin mukaan. Eli meille tehtiin 3. ICSI Naikkarilla (kaksi ekaa Felicitas), siirto oli 27.11. ja jo eilen alkoi vuoto :'( . Menen kyllä kiltisti huomenna veritestiin, mutta negahan se tulee olemaan, HCG alle 3. Kuten ennenkin. Nyt kuitenkin sentään saatiin pakkaseen 4 alkiota, kahesta ekasta ei tullut kuin yksi siirtokelpoinen. Oletan että joudun pitämään yhden välikierron (vaikken haluaisi) ja PAS on sitten tammikuussa. Taustasta sen verran että olen 37 ja mies 46, lapsettomuuden syy miehen huonot simpat ja mullakin PCO-tyyppiset munasarjat, kuitenkin mulla kierto säännöllinen ja ovuloin. Eteenpäin sano se kuuluisa mummo lumessa!
 
Tänään olin vihdoin hoitosuunnittelussa ja saatiin alustava aikataulu lääkärin kanssa rustattua. Suurin toivein lähdetään toiseen tiukkaan erään taistelemaan voitosta B)

Lyhyellä kaavalla mennään, kun viimeksi pitkällä kaavalla tehtynä munikset oli niin huonolaatuisia, et ei niistä tullu lasta eikä p###aa. ;) Pistokset alkaa nyt sitten vuoden ekalla viikolla ja punktio & siirto on noin viikolla 2.

Nyt tuntuu taas vähän paremmalta, kun suunnitelmat on valmiina ja tietää mitä odottaa ja millon. =) Viitsii jopa vähän vitsailla,eikä vain kirjoitella kiukkuketjuun :)
 
Tänään on nyt sitten ensikäynnillä julkisella puolella käyty, heti sain reseptit kouraan ja totta se näköjään oli että hoitoon tosiaan ollut erikseen jonoa vaan tammikuun kuukautisista päästään aloittamaan pitkällä kaavalla hoidot. Toivon mukaan kierto nyt tälläkertaa olisi pidemmästä päästä ja menkkojen alku venyis tammikuun alkuun saakka. Väestöliitolla hoito olis mun pco:n takia tehty lyhyellä kaavalla, mutta julkisen puolen lääkäri oli sitä mieltä että pitkällä kaavalla saadaan paremmat tulokset. Tammikuussa siis laitetaan joku kapseli? vatsanahkaan jolla hormonitoiminta jarrutellaan. Osaisko joku kertoa tarkemmin siitä? Siirto ilmeisesti menee sitten helmikuun puolelle, mikäli siirtoon asti siis päästään. Tänään illalla sitten pitää harjoitella puregon kynän käyttöä heti valmiiksi, kun senkin mukaan sain. Ihanaa kun vihdoin on edes mahdollisuus onnistua.
 
Mansikkainen Hmm.. olisko se ollu Procren toi vatsanahkaan laitettava jarru..? Se on tosin piikki eikä kapseli.. vai puhuttiinko siis kapselista? Hienoo ettei tarvinnu erikseen jonottaa taas hoitoon, joka paikassa se ei onnistukaan :)

).( Lääkkeet haettu, olipa taas mahtavaa laskeskella kuitista että tässä sitä kanniskellaan yli 1600e arvosia lääkkeitä jotka saatu mukavasti alennuksella 4,50 :D kaikesta sitä jaksaakin iloita...
 
risupesä: Piti oikein kaivaa reseptit esiin Zoladex 3,6mg implant, kapseli ihon alle lukee reseptissä, en ole tollasesta ennen kuullukaan, mä olin jotenki kuvitellu että saan jotain sumutetta mutta näköjään en, muut noi lääkkeet on sentäs semmosia joista oon kuullut puregon ja pregnyl. Nyt sitten heti tammikuussa tulee lääkekatto täyteen.
 
Nyt joulukuun 26. pvä alkaisi sumut.
Ultrat on 12.1 , 18.1 ja 22.1
Itse toimenpide on viikolla 4.

Tällä viikolla pitäis käydä pankin tädiltä pyytämässä lainaa ja käydä lääkkeet ostamassa.
Ja pyysin lääkiltä josko mahdollisia alkioita viljeltäis sitten blastokysta vaiheeseen.
Ja kortisooni otetaan avuksi.

Pelottaa ihan sika koko homma mutta eikait se auta itku markkinoilla :|
 
Tänään KP1 ja pääsin viimein virallisesti ilmoittautumaan ivf-hoitoon :)
Suunnitelmissa edelleen punktio ja siirto viikolle 4. Muut lääkärikäyntien ajankohdat saan tietooni alkuviikosta. Todennäköisesti ensimmäinen käynti on 29.12.

Ihanaa ja uskomatonta, että viimein ollaan tässä vaiheessa. Onhan siitä jo yli vuosi, kun saimme tiedon, että mitä todennäköisimmin tarvitsemme ivf- /icsi-hoitoa lapsen saadaksemme. Enää ei tarvitse tuskailla turhaa ja loputtomalta tuntuvaa odottamista, vaan nyt edetään hoitojen edellyttämään tahtiin.

Varmaan pikkuhiljaa muuttu tämänkin ketjun kirjoittelu aktiivisemmaksi, kun alkaa monella asiat edetä. Ja paljon näyttää jo tähänkin ketjuun väkeä kertyneen. Alkuvuodesta luvassa siis ennen näkemätön plussapuhuri ;)
 
Taysista tuli postia, mun nimellä mutta sisälsi jonkun vieraan henkilön kilpirauhastestivastauksen+ohjeet.. "mukavia" mokia polilla.. mitähän mä nyt teen, laitan kuoreen tekstin että lähettäkää takaisin sairaalalle, posti tuli väärälle henkilölle? Jos laitan suoraan sen henkilön osoitteen niin sehän joutuu maksaan postimaksun sitä noutaessa.? ja jos veisin suoraa siihen osotteeseen niin poli ei saa tietää mokastaan ja ryhdy tarkemmaks kelle lähettää mitäkin.. toisaalta kyllä ne varmaan saa kuulla siitä joko multa tai sitten tältä toiselta..
 
No johan sait Risis mielenkiintoista postia! Miten nyt sitten lopulta toimit?

Joko kukaan hoidon aloittanut missään tunnelmissa/tuntemuksissa?

Täällä tuhru jatkuu, koskaan ei tiedä milloin ja mitä tulee. Great! Mutta ensi viikolla lopetan pillerit, jos sitten tulisi oikein luvan kanssa..

Meillä on lunta!!!
Isis
 
Isis Tein just noin kun ensin ajattelin, eli kirjotin kuoreen että lähettää takas sairaalaan jne.

Onnellista vauva-arkea viettävä kaveri soitti tänään että tulis huomenna käymään.. ei oo nähty kun viimeks vuos sitten, lahjojen vaihdon merkeissä.. sen jälkeen ei oo pystyny kun ilmotti jo toisesta raskaudestaan samana aikana kun mä oon vaan jumittanu tässä turhuuden suossa.. :ashamed: koitan varautua henkisesti nyt, jos tuokin mukana sen vauvan joka synty loppukesästä, en oo koskaan nähnykään. Eikä kyllä tottapuhuen kiinnostas nähdä vieläkään.
Mietin kans etten jaksa mainita mitään enää tulevasta hoidostakaan, jollei siitä nyt ala erikseen kyseleen, jotenkin tuntunu taas viime päivät siltä että eipä nää asiat kuitenkaan piiiitkiin aikoihin mihinkään muutu (jos ikinä ) :( enkä viitsi enää velloo mitään tähän liittyvää sellasten kanssa joilla ei oo mitään omakohtasta kokemusta eikä voi tästä mitään tajuta. Sellanen viime hetken vahva pessimismi on päässy vallalle, että vedetään tää ruljanssi taas kerran läpi ja katotaan päästäänkö jo keväällä siihen viimeseen julkisen tarjoomaan vai meneekö taas kesätauon jälkeen syksylle... kun aattelee sitä tulevien piikkien, tarkkojen aikataulujen ym. määrää niin tulee sellanen olo että empä jaksas kyllä yhtään.. mutta kun ei vaihtoehtojakaan oo. Pakko se on edes joskus realistinenkin mahdollisuus antaa että tää joskus vois edetäkin johonkin..

Onko kukaan lukenu niitä lapsettomuus-aiheisia pingviinisarjakuvia? Aattelin että ujutanko sille pari kuvaa mukaan, ja kehotan muutenkin lukeen niitä.. kun en jaksa (pysty poraamatta) ite siitä puhua niin voisko niistä edes saada jonkun aavistuksen mitä tää on mulle...kyllä sitä välillä häpee kun on niin surkee ja etääntyny kaverikin (?) nykyään :'( että siis tajuisko se edes jotain niistä kuvista miks oon sellanen.. jotenki se riipii sydäntä kun kaveruus on menny tälläseks tän kaiken paskan takia, ja kyllä se nytkin kysy että niin vai sopiiko mulle sittenkään että se (ne?) tulee, vai lähettääkö lahjan postissa.. no jopa ois ankeeta jollei nää edes kerran vuodessa!
 
Heipä hei kaikille! Ilmoittautuisin myös kympin naisten joukkoon! Minulla näyttäisi olevan täsmälleen sama aikataulu Hanuun kanssa, eli 9.12. KP1 ja pääsin ilmoittautumaan ensimmäiseen IVF hoitoon. Tosin ensimmäisen infokäynnin perusteella meillä on ICSI. Mutta katsomma sitten viikolla 4, että kumpi keino otetaan käyttöön. :) Nytpä vasta jännittää.
 
Heippa! Ilmoittaudun myös mukaan! Mulla 2. ICSIstä juuri alkanut vuoto (eilen) ja seuraavaksi ensi vuonna jossain vaiheessa PAS. Nyt seikkailen täällä jonkin aikaa mutta yritän kuitenkin olla murehtimatta tulevaisuutta. Yritetään nyt selvitä tuosta kovasta pakkasestakin ensiksi.. no tiedän sitten miltä huurunenistä tuntuu! :LOL:
 
Hei! Pääsisinkö minäkin pinoon mukaan. Maaliskuussa ensimmäinen IVF tiedossa. Kovasti ollaan jo tätä odotettu. Luomu yritystä kerkesi olla alle vuosi kun menin kuukautishäröjen takia gynelle. Siinä samalla otin puheeksi lapsi haaveet ja lääkäri määräsi tutkimuksiin. Sit kesän jälkeen selvisikin, että tuubat on tukossa ja luomulasta ei meille suoda.

Lääkärin mukaan meillä on oikein hyvät onnistumismahdollisuudet IVF:ssä joten pidetään peukut pystyssä. Tsemppiä meille kaikille hoitoihin. :heart:
 
Heippa!
Soitin tänään klinikalle, kun ajattelin, että hoidot aikaistuu vähän, koska kuukautiset alkoivat tänään ja siitä laskettuna sumuttelut olisivat alkaneet tammikuun alussa... vaan luulo ei ole tiedon väärti :headwall:
Eli jos kuukautiset olisivat alkaneet viimeisen kolmen kuukauden aikana ajallaan, olisi sumuttelu alkanut tammikuun puolessa välissä... Niin ja nyt sit ajattelin, että klinikalta saadun aikataulun sijaan hoidot alkaisivat siis vähän aiemmin.. vaan toisin kävi.
Elikkäs siis hoito siirtyy :( ja sumut alkaa tammikuun lopussa seuraavan kierron 23. päivä ja punktio ja siirto olisi sitten viikolla 9 (ifv/isci)... Plaah... odottavan aika on todella pitkä |O

Onneksi on joulu tulossa ja saa vähän ajatuksia muualle (toivottavasti) :xmas:
Mukavaa joulun odottelua kaikille!
 
Sanasa on aina mukavaa, kun saa edetä jonkun kanssa samaan tahtiin :) Meilläkin hoitomuoto varmistuu sitten punktiopäivänä miehen näytteen mukaan. Jos parempi tulos niin ivf, jos heikompi vaihtuu icsiin. Jännitys alkaa olla täälläkin jo korkealla...

risupesä Olen lukenut niitä pingviini sarjakuvia ja mun mielestä ne kuvaa hyvin, vaikkakin vähäeleisesti, lapsettomuuteen liittyviä tuntoja. Kannattaisi siis varmaan kokeilla, josko kaveri niistä ymmärtäis. Itse sain hyvän keskustelun aikaiseksi erään ystäväni kanssa, kun pyysin häntä kuuntelemaan Irinan Mistä minua palkitaan? -kappaleen kanssani. Itselle ainakin tuon laulun sanat kuvaavat juuri tuota lapsettoman ja lapsellisen ystävän välistä tilannetta. Onnekseni voin kyllä muutenkin keskustella asiasta ystäväni kanssa, mutta jotenkin pääsimme keskustelussa syvemmälle kyseisen kappaleen kautta.

Suusi hymyilee, mut silmät puhuu aivan eri kieltä
Sanot sul on kaikki ok, eleet ovat eri mieltä
Mitä hyvää tehnyt oon kellekään, mistä minua palkitaan?
Mitä pahaa tehnyt oot millekään, mistä sinua rangaistaan?
Kummallakin sama haave on ja se toiselle vain suodaan
Se toista muistuttaa siitä, mitä kaipaa

Kuka täällä huutaa ja mikä jarruttaa?
Mä tiedän, mä en osaa sanoa sanaakaan, joilla oloas helpottaa
Kuka täällä huutaa, kenen suu jarruttaa?
Kun olen edessäs, oot kuin et oliskaan, mut sun katse vois tappaa

Samat leikit kuljettu on melko samaan tahtiin
Unelmista hauraimmatkin yhdessä jaettiin
Nyt välillämme kuilu on niin pitkä, etten osaa sitä poistaa
Sinun haave julmasti hylättiin, samalla minun hyväksyttiin
Onnea et elämästäin pois saa, tiedät sen olemassa olevan
Oloas aina pahentavan, et minuun katsokaan

Kuka täällä huutaa ja mikä jarruttaa?
Mä tiedän, mä en osaa sanoa sanaakaan, joilla oloas helpottaa
Kuka täällä huutaa, kenen suu jarruttaa?
Kun olen edessäs, oot kuin et oliskaan, mut sun katse vois tappaa

Kuka täällä huutaa ja mikä jarruttaa?
Mä tiedän, mä en osaa sanoa sanaakaan, joilla oloas helpottaa
Kuka täällä huutaa, kenen suu jarruttaa?
Kun olen edessäs, oot kuin et oliskaan, mut sun katse vois tappaa


Vielä omaa tilannetta...
Sain tänään varmistusta hoidon aikatauluille. Ensimmäinen käynti on siis 29.12., jolloin saan kaikki reseptit. Sumuttelu alkaa 30.12. Seuraava käynti on 13.1., jolloin on pistosharjoittelua ja tarkistetaan tilanne pistosten aloittamisen suhteen. 18.1. on verikoe sopivan lääkeannoksen tarkistusta varten ja 22.1. ultra, jossa varmistetaan punktion ajankohta viikolle 4. Toivottavasti hoidot etenevät suunnitellusti ja aikataulu pitää! Itse otan tämän ensimmäisen ivf:n lähinnä seikkailuna, jonka aikana selviää taas paljon uusia asioita (hedelmöittyvätkö munasolut ja jakautuvatko alkiot). Pieni toive onnistumisesta kulkee tietysti mukana, mutta eniten toivon sitä, että saisimme myös pakkaseen jotain.
 
Juu, ei ollu sitä vauvaa mukana, tosin muuten vierailu kesti harmillisen vähän aikaa kun sen mies tuli hakeen että pääsi sen kyydillä kotio. Kyllä siinä oli ainakin mulla itku kurkussa kun eteisessä se ihan spontaanisti tuli vielä halaan ja sano jotenkin niin että kun ei taas tiedä kuinka pitkän aikaa menee näkemättä :'( kyllähän se tosi ymmärtäväinen ja hienotunteinen koittaa olla.. mutta sitten älysin kysyä siinä vielä sähköpostiosotetta että sitä kautta vois olla helpompi kertoo näitä tiettyjä juttuja, ja kirjotinkin jo samantien melko pitkänkin mailin, ja liitin mukaan niitä pingviinikuvia :) kyllä se tätä kautta ainakin vähän alkaa helpottaa, ja ikäänkun vuosien mittaan kertyny pato alkaa purkautuun! :heart:
 
Nipsu74: Voin hyvin kuvitella fiilikses kun menkat ei tuu sillon kun pitäis, mä pelkään että mulle käy just samalla tavalla kun sulle kävi, mulla kierrot nimittäin vaihtelee miten sattuu pco:sta johtuen,yleensä ne on yli 30 päivää, niinkun viimekiertokin, ei meinannu täti saapua millään teroluteista huolimatta. Mulla annettiin aikatauluks etta tammikuun kuukautiset kun alkaa pitää varata aika Zoladex jarrukapselin laittoon, joka laitetaan kierron 21-23 päivä. Mä oon niin varma että nyt kun kierron pitäis olla ainakin sen 34 päivää nyt että se venyis tammikuulle asti niin ei tietenkään ole ja mun säkällä seuraava kierto onkin sitten taas 38 päivää että menee helmikuulle ja hoitojen alotus sit tietysti venyy. Toivon mukaan ei, mutta niin siinä käy kuitenkin. Onpas mulla tosi positiivinen asenne.

Hanuu: Tosi hyvät sanat kyllä tossa Irinan kappaleessa. Antaa varmasti kaverillekin ajattelemisen aihetta ja sen pohjalta helpompi alkaa jutteleekin. Hienoa risupesä että pikkuhiljaa välit ystävän kanssa alkavat parantumaan. Mä en ole oikein tästä lapsettomuusjutusta pystynyt kenelläkään puhumaan, muutakun yhdelle vapaaehtoisesti lapsettomalle kaverille, joka on sitä mieltä ettei koskaan tule lapsia haluamaankaan. En oiken tiedä kuinka paljon se ymmärtää kun onhan mulla jo lapsiakin ja olen siinämielessä eri tilanteessa kun kokonaan lapsettomat, mutta silti en ole yhtä kaveria pystynyt näkemään joka juuri vähän aikaa sitten sai toisen lapsensa. En ole kaverille mitenkään katkera, se lapsi vaan muistuttaa niin siitä haaveesta jonka toteutuminen näyttää olevan tälläkertaa niin vaikeata että lähetin sinne paketin postissa sen enempää selittelemättä ja toivotin koko perheelle mukavaa joulua. Ehkä kerron sitten joskus myöhemmin kun olen siihen valmis. Mies ei voi käsittää että tunnen näin muiden vauvoja kohtaan, ymmärrän itsekin että eihän siinä ole mitään järkeä, mutta tunteilleen vaan kun ei voi mitään.
 

Yhteistyössä