KYMPIN HOIDOISTA PLUSSANNEET!

Minä täällä myös vielä kasassa, eikä tunnu kolmen ässän vaikutus niin missään. Saan siivota, saunoa ja sekstata näköjään mielin määrin ja supris sen kun vaan viihtyy lämpöisessä yksiössään :headwall: Nooh, hyvähän sen on siellä olla, mutta samoin kuin Irenellä, niin potkut tekevät jo aika namukkaa tuonne kylkiin.

La-su yön kyllä supisteli koko yön ja nukuinkin loppujen lopuksi sohvalla kauratyynyn kanssa. Olin jo ihan varma, että sunnuntaina päästään laitokselle, mutta PÖH sanon minä. Nyt ei taas tunnu niin missään, joten kait sitä pitää sitten vaikka pestä ikkunat :LOL:

Jaksuja ja Irenelle onnittelut poksuista! Viimeistä viikkoa viedään sulla, niin kuin RPlläkin. Perässä tullaan!
Annabell mitäs sanoivat neuvolassa? Antoivatko uutta painoarviota ja miten seurataan jatkossa?
Sannis & surprise 38+3 (esikoinen syntyi juuri tällä viikolla ja päivällä)
 
Sannis, toi on kyllä ihme juttu, että kaikki tapahtuu yöaikaan, supparit ja muut siis... Ja musta varsinkin näin ensikertalaisena yöaikaan kaikki tuntuu jotenkin pelottavammalta kuin päivällä. Tää tahtoo synnytyksen alkavan päiväsaikaan :D!

Juu ja täällä tosiaan poksuu rv 39 :heart:! Tosin en usko, että viimeistä kertaa poksutaan, vaikka kuinka toivoisin :headwall:! Nyt on alkanut tuleen niitä JOKO -kyselyitä ja mä olen jo ihan kyllästynyt niihinkin, taidan sulkea puhelimen ja olla vaan vastaamatta :stick:!

Jokohan Maricce on päässyt tositoimiin, kun ei ole vähään aikaan mitään kuulunut? Huhuuu...:wave:

Mä voin kyllä todeta, että en jää tätä mahaa yhtään kaipaamaan. Eilenkin kaihoten H&M:llä katselin "normaali" ihmisten vaatteita :D, tahtoo sellaisia jo päälle. Ja ihanaa varmaan sitten, kun saa oman toppatakin päälle ja vielä vetoketjunkin kiinni. Taidan olla vähän turhamainen, mutta ei haittaa...
 
heippa!
täällä toivottavasti viimeinen neuvolakäynti takana :D mut ei mitään hyviä kuulumisia...proteiinit pissas plussalla,turvottaa ja verenpaineet koholla...epäillään raskausmyrkytystä!sekin vielä!nyt sitten mittaillaan verenpaineita ja jos koholla soitto neuvolaan ja sit äippäpolille...muuten perjantaina sit taas neuvola...mä toivon että tää muksu pian syntyy :D sukkapuikkokipuja on ollut lauantaista ja tänä aamuna sit taas jatkui ja tuli yks kipeä supistuskin...jee!

irene musta tuntuu ihan samalta...ja ei todellakaan tule tätä mahaa ikävä :D mun ainut yksi vaalea pörrötakki menee päälle ja mutsi nauroi ihan vääränä että näytän ihan lampaalta:confused: kuinka voin näyttää!!?? :LOL: mäkin surffailen netissä ja tutkin kaikkea ihania vaatteita mitä aion sitten ostaa kun saan tän mahan pois :) toivottavasti pian....

sannis ja irenemä taidan sit synnyttää päivällä kun mua ei yöllä supistele ollenkaan :Den oo kertakaan heränny edes vauvan potkuihin yöllä vaikka kova onkin monottamaan kylkkäreihin :)

RP&mötikkä 38+6
 
Piti vielä RP sanomani, että mullahan oli kans viime neuvolakäynnillä pissat plussalla, mutta paineet vielä ok. Tuli käsky mittailla kotona paineita ja, jos menee yli 140/90 niin sitten soittoa neuvolaan. Kohillaan ovat ainakin vielä olleet. Jos r-myrkytys tulisi niin sehän vain tässä vaiheessa tietäs sitten käynnistystä eli ei jäädä odotteleen, että synnytys alkaisi itsestään.

Tuli muuten mieleen, että pitäskö jossain vaiheessa perustaa tuonne vauva-puolelle pino jossa voisi sitten jatkaa keskusteluja, kun olemme jakaantuneet?
 
:whistle: Neuvolassa käyty... :) Viime öisen vessarallin jälkeen ( 30 kertaa pisulla, repikää siitä), paino pudonnut viikossa -900 g... Kaikki nesteet pihalla niin sanotusti. :whistle:

Vauvalla kaikki hyvin, ja hän on kiinnittynyt, mutta muuten ei mitään viitteitä synnytyksestä :| Nyt pitäis kohta varata aika sairaalasta ensi viikon perjantaille yliaikakontrolliin. Silloin ei vielä käynnistellä jos kaikki on hyvin, mutta ensi viikon sunnuntaina on sit viimeistään käynnistys edessä. KÄÄK! :D

Kamalaa ku toisaalta haluais vauvan pian syliin, ja toisaalta pelkää että mitäs sitte ku hän oikeesti syntyy :D

Annabell ja skorppari 40+0
 
Täällä samoin edelleen kasassa, eipä mitään edistystä viikonloppunakaan. Eilen tosin piti ottaa sormukset pois kun alkoivat niin kiristämään, joten nyt on turvotus levinnyt käsiin. Viime yönä tuntu alavatsalla kipua ja nyt ristiselässä, mutta huithait, ei tästä vielä mihinkään synnyttämään lähdetä!

jipsis toivon tosiaan että kipuilut kypsyttelis paikkoja! Mies on sitä mieltä että lähtö tulee ennen perjantain yliaikaiskontrollia, minä taas luulen että vielä senkin ehtii käymään.

Meg tsemppiä ja jaksuja yritykseen, toivottavasti tärppää pian! Ja toivottavasti et pahastu näistä "mahatuskailuista" - ihanaahan se vaan olis saada nyytti syliin. Me aloitettiin luomuyritys reilu 10 v. sitten, ja kun 5 v. meni ilman plussaa, niin hakeuduttiin hoitoihin. Nyt vasta tässä pisteessä, joten me ollaan todellakin menty "pitkän kaavan" mukaan.

Annabell joo skorppareita tehdään! :) Mitenkäs neuvolassa?

Irene täälläkin oli muksumessut toissa viikonloppuna mutta ei menty, mies tais pelätä että hourahdan vielä ostamaan jotain. Nyt kyllä tosiaan alkaa tarvikkeet riittää, käyttäjän ulostulo vaan puuttuu. Mäkin haaveilen normaaleista vaatteista... Jatkopino vauvapuolella on muuten tosi hyvä idea!

Sannis sun surprise taitaa yllättää monella tapaa - jospa sitten kuitenkin yhtäkkiä päättää tulla?

Rouva Papunen kyllä ne sit tosiaan pistää käynnistäen jos raskausmyrkytys uhkaa. Voit hyvinkin olla seuraava "jakaantuja"! Heh se lammasjuttu oli kyllä hyvä :D

Mä en kyllä käynnistykseen saakka haluais kärvistellä mutta on sitäkin vaihtoehtoa nyt kai alettava työstämään...

Jännää tosiaan kuka seuraavaksi saa nyytin syliin!

Mullu 40+4 - huh
 
Ahaa Annabell kerkisitkin jo ilmotella neuvolakuulumisia... Mulle ei vielä käynnistyspäivämäärää sanottu, kaikki riippunee yliaikaiskontrollin tuloksesta. Koitahan jaksaa! On se myönnettävä että jännittää myös se kun vauva on maailmassa, mutta nyt siihen olis niiiiin valmis...
 
Voi kun täällä annatte odotella;) Käyn joka päivä tarkistamassa tilanteen, joko kuulumisia olis. Teitä on moni jo tosi pitkällä ja masumurut antaa ootattaa!
Eikun jaksamista kaikille viimesille päiville ja viikoille, olen hengessä mukana=) Toivottavasti säästytte myrkytyksiltä!

Pino tuonne vauvapuolelle olis tosiaan ihan paikallaan. Mä en ole kyllä oikee henkilö siihen puuhaan, että odottelen, että joku taitavampa/viihteliäämpi sen tekasee. Päästään sitten jatkamaan juttuja tutulla ja turvallisella porukalla kakkavaipoista ja koliikeista;)
 
irene kuvittele kun ollaan miehen kanssa lenkillä...meillä kuitenkin on vielä vaaleakarvainen vehnäterrieri...arvaa vaan hävettääkö miestä kun on äiti-lammas ja pikkulammas vieressä :LOL: mies taitaa olla se lammaspaimen... :D mut eiks niin sanota että omistaja ja koira alkaa muistuttamaan toisiaan :LOL: mitähän kaikki ohikulkijatkin ajattelee....:confused:
niin piti vielä sanoa sulle ja mullulle että mulla on yläpaine ihan ok mutta alapaine huitelee 90 ja vähän päälle...oli jo viime kerralla,mutta mittaillaan nyt kun kerran käskettiin....
 
Sannis Niin unhoitin vielä sanoa tuossa neuvolaraportissa, että kysyin tosiaan paino-arvioita, ja käsikopelolla meinas että olis "vaan" 3,7 kg nyt. Antoi luvan syödä suklaatakin. En kuulemma saa enää vauvaa lihotettua sillä kun istukka on kuitenkin sen verta rapistunut. Ja seuraava neuvola on ens viikon maanantaina, ja se onkin sit vika kerta. Ensi viikon perjantaina menen synnärille yliaikakontrolliin.... Käskivät jo varautua jäämäänkin. HUi! :p
 
Heippa!

Onnittelut Kirmalle tytöstä. Hurja kokemus teillä, onneksi kaikki meni lopulta kuitenkin hyvin :heart:

Onnittelut myös Nonniille pienistä prinsessoista :heart:

Monella muullakin on tositoimet lähellä, tsemppiä kaikille :heart:

Hurjan kuuloinen kokemus Katjuzkalla, suunniteltu sektio rauhoittaa varmasti mieltä :hug:

Annabell Osanotto koko perheelle :hug:

Sannis varmasti on ollut itku herkässä, ihania uutisia ystäväperheellä :heart:

Vadelmaunelmalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun saakka :hug:

AaVeelläkin mukavia uutisia, onnittelut tädille :)

RP halauksia :hug: Toivotaan, että raskausmyrkytys oireet häviävät ja pikkuinen syntyy pian :heart:

Kotiutumisvaatteista (omat) oli puhetta. Minä ajattelin ottaa löysät housut (varmaan äitiyshousut) sekä isohkot alushousut. Etteivät sitten hankaa ja ahdista mistään. Imetysliivit sekä imetyspaidan. Meillä matkaa synnäriltä kotiin n. 1½ tuntia, joten autossa istumista riittää :(

Omaa napaa vielä:
Viime viikon neuvolassa kaikki ok. Kohdunsuun tilanne pysynyt ennallaan, pehmeä, ei auennut. Kohdunkaulaa jäljellä 2,5 cm. Hb noussut vähän (117) ja verenpaine normaali. Pissa puhdas, turvotusta +/-. Painoa tullut n. 200 g per viikko. Vauva raivotarjonnassa.
Seuraava kontrolli on sitten 8.11. äippäpolilla, kun tehdään koko-/ synnytystapa-arvio. Eli neuvolalääkärillä en enää käy, vaan seuraavat käynnit terveydenhoitajalla. Supisteluja tulee edelleen, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Yhtenä yönä niitä tuli parin tunnin ajan 5-10 minuutin välein. Osa oli kipeähköjä ja aaltomaisia. Onneksi loppuivat sitten kun join monta lasia vettä ja otin parasetamolia. Ehdin jo miettiä, että nytkö lähtö tulee, kaikki vauvan tavarat on laittamatta... :( Esimaitoakin tuli yhtenä iltana saunan jälkeen.. Mutta nyt ei ole sitten tullut mitään (johtuu varmaan siitä, että ostin liivinsuojukset :LOL: ). "Sukkapuikko" vihlasuja on tullut muutamia päivässä.

Olenkin nyt sitten pessyt vaatteita (56-60 senttiset), lakanat ja harsot. Sekä pessyt/ puhdistanut turvakaukalon. Ensi viikonloppuna haetaan hoitopöytä ja jossain vaiheessa täytyy laittaa pinniskin. Tuttipullot ynnä muutkin tavarat pitäisi katsoa valmiiksi.. ja hakea kaikki lainaksi tulevat tavarat.. ja pakata sairaalakassi, mutta jotenkin vielä on vaan siirtänyt ja siirtänyt kaikkea tekemistä.. tyyliin onhan tässä vielä aikaa.. :rolleyes:

Mukavaa alkavaa marraskuuta kaikille! Jään jännityksellä seuraamaan, kenellä on ihania vauvauutisia seuraavaksi :)

Nipsu + Muru 34+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mullu, juu ei ollut kyllä pelkoa, että olisin tuolla messuilla ruvennut rahaa tuhlaamaan. Lähinnä lyllersin siskon ja sen lapsien perässä :D! Kaikkeahan siellä olis ollut ja jotakin ihan hyvin tarjouksin, mutta onneksi kaikkea jo löytyy.

Annabell, sullahan on nyt sitten jotain mitä oottaa, kun on oikein virallinen päivä annettu. Täällä aika ya-kontrolliin tulee Taysista lähempänä rv 42, eikä se ole vielä välttämättä se virallinen käynnistämispäiväkään.

RP, mä voin hyvin kuvitella sen lammasnäyn :LOL:! Sähän se voisit muuten, kun olet tämän pinonkin korkannut niin aloittaa sitten tuonne vauvapuolellekin pinon, vai?

Nipsu, pääseekö teillä kaikki automaattisesti tuohon synnytys- ja kokoarvioon? Mäkin niin olisin halunnut päästä sellaiseen, mutta täällä niitä ei tehdä. Käsikopelolla päältä tunnustellen nlatäti on tuumannut vaan Töpselin koon suht keskikokoikseksi.
 
Moiks :wave:

Irene Täällä ollaan yhtenä kappaleena : / Olen vain ollut NIIIIIIIN väsynyt, ettei muka ole jaksanut kirjoitella. Olen kyllä käynyt lukemassa teitin kuulumisia melkein joka päivä mut kommentointi on jäänyt. Mun unirytmi menee lähinnä niin et nukkumaan 23 tai 24 sit herään 3-4 aikaan, valvon noin 7 ja sitten nukun riipuen päivän ohjelmasta 9-11. Siitä ei kyllä tuu tarpeeksi tunteja minulle ja oon ihan poikki.

RouvaPapunen Ihanaa, pelastit mun päivän :LOL: Vai et lammas... Mulla on sellainen tumman harmaan ruskea karvatakki myös ja se kanssa on sellainen väljä. No kokeilin sitä päälleni ja totesin, et EI. Näytin valtavalta karhulta, johan siinä jo ihmisetkin pelästyis. Se meni sitten kirppikselle :p Nyt oon sitten kulkenut vain sellaisella venyvällä ja paksulla villatakilla kun muut takit ei mene päälle. Toisin en mä voi juuri ulkoillakaan, joten ihan hyvin olen sillä pärjännyt kun ei tarvitse mennä kuin auton ja ulko-oven väliä.
Ikävää tuo raskausmyrkytys, tosin sitten on syy käynnistää eikä tarvi enää pahimmassa tapauksessa montaa viikkoa odotella. Minulle ainakin jo riittäisi tämä odottelu...

Annabell Sinullahan oli tullut komeesti miinusta painoon =) Minulla taas on tullut nyt viikon sisään lisää 2 kg :O Eli ilmeisesti mulle kertyy sitä nestettä nyt, sillä syömistä en ole mitenkään muuttanut kun on noi sokerit heitellyt, olen ollut vain entistä tarkempi. No, ei minulla ole ollutkaan juuri turvotuksia koko aikana, eikä painon nousua. Nyt painoa on 1,8 kg enemmän mitä ennen plussaamista.

( . )
Tänään poksuu viikeinen viikko käyntii (toivottavasti). Huomenna taas aika TAYS:siin kontrolliin. Mietin tässä, että mitähän ne tekisi jos vain kylmän viileästi ilmottaisin lääkärille, että tässä istun enkä liikahda mihinkään ennen kuin käynnistätte synnytyksen. Jos kannatte ulos, jään siihen kynnykselle makamaan kunnes suostutte :LOL: oliskohan siitä apua?

Olo on niin punkero, väsynyt, kipeä yms. että tuntuu siltä etten jaksa odottaa enää päivääkään, tuntiakaan, minuuttiakaan, sekunttiakaan... Lisäksi vielä se, että tuo likka tekee tuolla vatsassa lakkoja tuon liikkumisen kanssa ja joka hetki saa olla sydän syrjällään et onko kaikki kunnossa. Viimeksi sunnuntaina oltiin käyrillä TAYS:sissa. Tietty heti kun saatiin anturit vatsaan kiinni, alko sen päivänen mylläys että huh huh :heart: Tyttö siis tulee äitiinsä ja tykkää kokeilla rajojaan jo vatsassa :D

Eilen heräsin siihen et ylävatsasta kuului POKS ja kauhea, matala pörinä/pulputus. Ihan kuin isoon umpinaiseen vesiastiaan olis päässyt ilmaa... Olin jo ihan JEEEE, nyt menee vedet mutta mitään ei tullut pihalle :confused: Se siitä toivosta sitten!

Maricce ihan valmis synnärille ja Minni viihtyy vielä äidin masun lämmössä rv 39+0 POOOOOOOOKS:)
 
Viimeksi muokattu:
Irene80, ei meillä tehdä automaattisesti kaikille tuota koko- /synnytystapa-arviota. Minulle tehdään siksi, että esikoisen synnytys oli hankala ja kesti kauan. Ja lopuksi piti ottaa imukupilla. Repesinkin jonkun verran, joten lääkäri sanoi synnärillä, että seuraavassa raskaudessa pitää käydä koko-/ synnytystapa-arviossa...
 
POKS 35+0! Vihdoin! Nyt lähti se viimeinen viiden viikon sykli joita olen elänyt. Tänään neuvolassa kaikki ok. Vauvan pää oli kuulemma laskeutunut jo niin, että sitä ei saanut enää heilutettua. Voi ku se tietäis hyvää ja sais sit synnyttää normi ajoissa ettei menis yli..

AaVee ja pikku L
 
Moikka!

Tähtäättekö te samaan synnytyspäivään :p , kun ei vieläkään mitään vaikka niin monella on ihan näillä näppäimmillä se H-hetki... Jäädään tänne kohta Katjuzkan kanssa kahdestaan oottelemaan vuoden loppua, kun teillä muilla jo nyytit sylissä.:heart:

Nonniille ja Kirmalle: onnittelut äideille vaaveista!:flower: Nonniilla reippaankokoiset kaksoset, ei ihme että olit isona. Joko on maha aloittanut vetäytymisen? Kirma, kuka pöllö käskee vielä oottamaan kotona, kun on suppareita 2 min välein ja tommonen matka sairaalaan, haloo. Onneks lähitte ja kaikki meni hyvin!

Lukemassa täällä oon melkein joka yö ja päivä käynyt, en vaan ole ite saanut tekstiä aikaiseksi. Meriharakka, liityn kans sun ähkijä-puhkija-virtahepo-jengiin ja vali-vali. Ite aattelin kesällä, kun kaikki ongelmat alko, että JOS pääsen viikolle 30 ja alkaa huoli lapsen selviytymisestä VÄHÄN hälvetä niin SITTEN oikein naatiskelen tästä raskaudestani. Noh, täällä sitä nyt ähki-puhkitaan. Kurmootan itteäni heti , kun rupeen valittamaan, että akka prkle, oo kiitollinen joka kolotuksesta, on naisia jotka ei koskaan pääse näitäkipuja kokemaan vaikka haluais. Alitajuisesti taidan myös vielä pelätä, että jos valitan niin nämä vaivat otetaan multa pois ennen aikojaan ja kaikki menee pieleen. Ai miten niin olen vainoharhainen...:ashamed: Mutta joo tässä porukassa rohkenen ilmoittautua mukaan kaikkiin valituksiin, olo on sen verran tukala.

Mites Ovis sun supparit, vieläkö vaan jatkuu? Onko menny pahemmaksi ja mistä sua tarkalleen supistaa, ylävatsaltako? Tiietkö miten päin sun vaavi on siellä?

Huhuu, mites Pa-mi ja pallerot?

Aavee, sulla taitaa olla huippukunto ku tommosen pulssin kanssa juostessa oot niiku ei mitään. Ja Aavee mäkin jännitin ennen ekaa synnytystä mm. tuota kakka-asiaa.Kysyin tuota suolentyhjennystä synnytyssalissa, kun sitä ei tarjottu. Kysyivät vaan, että onko vatsa toiminut päivällä (oli yö). Sanoin, että joo, jotain pientä. Niin sitten sanoivat että mielummin ei tehdä suolentyhjennystä, että jos jotain tulee niin sitten tulee. Pyysin sitten jo etukäteen anteeksi asiaa, samoin kuin sitä jos en osaa käyttäytyä. Kätilö nauroi vain, että aikamoisen shown saat vetää että olisi hälle jotain uutta. :) En tiie tuliko kakkaa, mutta ite en ainakaan huomannu siinä vesien ja verien sekamelskassa. Ja niin kauan kuin olin makuullani vaihtoivat aika usein sitä alustaa. Ja sitäpaisti mä panostin siihen oksentamiseen... ;)

(.) Maha isona, vauva ylhäällä, poikittain, supistelee sekä mahas (ei ylämahas), seläs, vasemmas etureides, liitoskipuja, esimaitoa, pissas proteiinit plussalla, sykkeet mulla vieläkin välillä suht kovat, paineet ok, otettu streptokokkinäyte keskivatsakipujen takia (tulosta en vielä tiedä), oltu sydämen ultrassa (mun siis, meni hermot, sukurasitteena sydänvaivat, lähisuvusta vain äiti elossa, muut kokeneet äkkikuoleman ilman ennakkovaroitusta, nuorin 40 vuotiaana, mulla ultrassa sydän suht ok, ei hätää tämän raskauden suhteen!), ei enää vuotoja (jesh!), seuraava kontrolli sairaalassa ens viikolla. Onneks pääsen vielä suppareista levolla ja välillä otan Panadolia.

Voimia ja suojelusenkeleitä kaikille mammoille ja pienille!

Salvia 30+5 !!!
 
Kiva kuulla, että olet vielä yhdessä kasassa Maricce :D! Etkä ainakaan vielä ole etuillut jonossa.

Aaveelle onnittelut poksuista ja äippäloman alkamisesta :heart:!

(.) Neuvolasta kotiuduttu:
rv 39+2
HB 122 (108)
Pissa +/-/-
RR 132/81
Paino - 100 gr/vko (JIHUU)
Turvotus +
Sf-mitta 34 cm
Syke 126-136
Liikkeet ++
Tarjonta RT
Seuraava aika olis sitten 2.11. ja mä sanoin siihen, että enhän mä voi tulla kun la on 1.11., että eikös tää silloin tule pihalle jo :LOL:! Onneks on huumorintajuinen nlatäti.

Irene ja yksiössään viihtyvä Töpseli rv 39+2
 
huomenta vaan täältäkin pitkästä aikaa.

Yhtenä möhkkäleenä vielä, yliaika kontrolliin menossa kans ensviikolla. Näyttää pahasti siltä et menee yhtä komeasti yliajalle kun veljensäkkin. Toivon hartaasti että ei tarttis virua taas montaa päivää sairalas kun käynnistelevät.
Suppareita tulee melkein joka yö ja sit kun aattelee et no nyt vois olla aika lähtee kohti tamperetta niin ne loppuu ku seinään. rasittavaa.
Tuossa jo viikoilla 34-36 tytteli teki tuloaan oikein kunnolla ja silloin piti viel pitää neiti sisällä ja nyt kun sais tulla niin ei.

Onnea muuten kaikille synnyttäneille. kateellinen olen kun olette jo saaneet kaverin pihalle. Itsellä niin tuskaa jo kaikki liikkuminen ja esikon pukeminen ym et helpottais paljon kun sais nyytin syliin.

Muille odottaville voimia ja iloista meiltä, on raskaus ihanaa mut kyl se sais loppua ajallaan;-)

tiltalitti ja mymmeli 42
 
Olipas kiva kuulla teistä Salvia, Maricce ja tiltalitti. Edelleen siis yhdessä koossa :) Salvialla ei vielä niin kiire olekaan. Toivotaan, että tiltalitti pian saa nyytin syliinsä, samoin Maricce.

RP jokos teidän pieni karitsainen syntyisi? Repesin ihan täysillä luettuani sun lammasvertauksen. Mulla onneksi vielä muutama takki mahtuu päälle vaikka maha on julmetun kokoinen. Lisäksi sain siskoltani lainaan yhden ulkoilutakin, joka menee vielä reilusti päälle.

(.) Tänään oli neuvola: paino +/-0, RR 124/82, pissa puhdas, sf 35, sykkeet 155-160, liikkeet ++, tila RT - pää on jo hyvin häpyluun alla, mutta pitäisi olla enemmän kallellaan ristiselkään päin. Syykkeet mitattiin aika ylhäältä eli saisi ihan kunnolla valua alespäin. Esikoiselta ei näihin lukemiin koskaan päästykään, kun oli jo tässä vaiheessa syntynyt. Seuraava neuvola 2.11. ja sinne mennään. Ei tää taida täältä syntyä ennen isänpäivää...
Muutoin olo on mikä on eli valtava! Legoilla rakentaminen lattiatasolla alkaa olla aika työlästä, mutta mitä sitä ei pienen poikansa kanssa tekisi. Mamma kun huokaisee syvemmin, niin toinen kysyy hyvin myötätuntoisena: "Äiti, ottaako sulla masuun?" On myös yrittänyt antaa suprikselle viestiä, että synny jo ja heti perään kysyy, joko se vauva nyt syntyy :) Olisipa se noin yksinkertaista!

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille ihanille mammoille!
Sannis & surprise 38+5
 
moikka!:wave:

on se kumma kun kaikki nauraa mulle :LOL: menin ihan sanattomaksi etten muista enää mitä piti kommentoida :)

huomenna olis sit kontrollineuvola verenpaineiden takia mitkä huitelee 90-98 siis alapaine..ja katotaan ne pissan valkuaisaineet..muuten olo on ihan hyvä paitsi että sais tulla jo!tai oikeastaan mä olen jo luovuttanut :D

me synnytytetään kaikki sannis,irene ja maricce ja minä 2.11 :LOL:

tiltalitta mä olin jo ihan varma että siellä on vauva sylissä..sun pitää sanoa sille että tulee jo pois!

RP+möykky 39+1
 
|O heippa kaikille! Täällä vietetty uneton yö... Alkuyö meni taas perinteisellä wc juoksulla 4 x/h, sen jälkeen alkoi tulla 01.00 maissa kovia menkkamaisia kipuja, ja 03:00 tajusin että ei hitsi ne tulevat aaltoina, välillä tiheämmin ja välillä pidemmin välein, mutta nukkumaan en pystynyt. Pandolkaan ei auttanut. Totesin siis, että lienevät supistuksia :D Sitten tuli jo epäuskoinen olo, että syntyykö tämä nyt oikeasti??? Mutta vielä mitä... 05:00 ne olivat tiessään, joten se siitä sitten... :popcorn: Nyt jäi päälle semmonen pienempi menkkajomotus olo mahassa. Mitähän sekin tarkoittaa?

Meitä yliaikakontrollin kutsumia taitaa olla kohta useampikin mitä täällä juttuja lukee! :) Ihan kiva etten ole yksin! :) ( Sori vaan tytöt :D)... Salvian linkistä lueskelin yöllä synnytyskertomuksia, ja useimmat tuntuivat synnyttäneen 39+ jotain...:O

Maricce on kyllä päässyt erittäin pienellä painonnousulla raskauden aikana. Sähän olet suorastaan laihtunut!! Itsellä on sentään koko raskauden aikana tullut melkein 13 kg... Eli ihan riittävästi... Saas nähdä kuinka pian sitä sitten pääsee normi-mittoihin! Mitenkäs teillä muilla on mennyt tuo kokonais painonnousu?

Annabell ja skorppari 40+2
 
Aika pitkälle ne sut tiltalitti päästää ennen käynnistystä. Uskon kyllä, että on tukalat oltavat :hug:!

Annabell, mulla on kanssa nyt kokonaispainonnousu 13 kg. Toivon, että laitokselle jäisi ainakin puolet siitä :D!. Mulla oli kyllä ennestäänkin n. 10 kiloo liikaa, joten pudotettavaa riittää.


Täällä on tuikkinu koko päivän tonne alapäähän :stick:, ei yhtään kivaa, ei.... Tekee muuten tosi ilkeetä :kieh: Sain Töpselin kotiintulovaatteet nyt pakattua kaukaloon ja omatkin laitoin kassiin valmiiksi niin ei tarvi ukkelille ruveta selvittään, että mitä pitää tuoda. Sairaalakassikin on melkein valmis, pesutarvikkeet kun lähtiessä ottaa mukaan niin kaikki on ok.
Pitäskö nyt vaan kassien kanssa mennä tuonne ulkorappusille odotteleen lähtöä :LOL:....
 
Liityn minäkin +13kg kerhoon :) Onneksi viimeisten kolmen viikon aikana ei ole painoa tullut lisää, ei tosin ole pudonnutkaan ja lähtöpainossa oli +8kg extraa eli tiputettavaa siis riittää, huokaus.

Irene ei huono idea, mutta vilu voi odotellessa tulla :LOL:

Annabell toivotaan, että nyt alkaa olla tosi kyseessä ja pääset pian tosi toimiin.

RP mulle sopii 2.11. vaiks ei haittais, jos jo aikaisemmin päättäisi tulla :)

Olen tänään yrittänyt tehdä kaikkeni (seksiä pitää vielä illalla vongata), jotta edes jossain tuntuis, mutta kun ei niin ei : / Nooh, yrittänyttä ei laiteta vai miten se meni :)
Ootellaan, ootellaan! Onneksi ootellaan edes yhdessä :)
 

Yhteistyössä