KYMPIN HOIDOISTA PLUSSANNEET!

Enpä tiedä mihin kuva sitten hävisi, kun se näkyi kuitenkin, kun viestin kirjoitin. Kokeillaan nyt uudelleen ja jos ei onnistu, niin jätetään sitten sikseen.




Nyt ne kumpainenkin taas näkyy, mutta tuntuu kestävän kauan, kun hakee noita tuolta palvelusta, joten lieneekö siellä nyt jotain. Jokatapauksessa kummaltakin meidän koneelta ne näkyvät ihan ok. Välillä on kuva on valkeana ja punainen raksi reunassa, mutta sitten kun käyttää palvelun alhaalla ja hakee uudelleen, tulee kuvat näkyviin. Kai ne sit sinne kuitenkin menivät :)
 
pikaisesti lukaisin taas palstan läpi. Mä myös hiplailin noita pikkuruisia vaateita mutta en muista oliko lindexillä vai kappahallilla, koot oli just jotain 44 ja siitä ylöspäin. Näytti niin nuken vaattielta.

ite olen varaamassa just lekuriin aikaa kun tuo pohje toissapäivänä turpos ja tuli punaiseksi, vähän kipekin on ja kävellessä kiristää. pelkäämpä et on laskimotukos, oireet ainakin viittaa siihen. No kunhan ajanvaraustytöt tulee lounastauolta takaisin saan varattua ajan....näin meillä pikkukylässä.

huoh, ja sain sitten hommattua itelleni työntekijänkin äippälomanajaksi. Yksi tuskailunaihe vähemmän...vielä olis liikkeen muutto enskuuun alussa.

tiltalitti ja mymmeli 31 poks
 
Terveisiä rakenneultrasta! =) Kaikki kunnossa siltä osin mitä sieltä nyt näkyy. Eli ei ainakaan samaa perustavaa laatua olevaa isoa sydänvikaa mikä esikoisen kohdalla meidät yllätti. Se jo helpotti.

Muuten käynnistä jäi tosi tylsä olo...Miksi ihmeessä tuollaisessa paikassa ei ole töissä ihmisiä jotka oikeasti ymmärtää näitä asioita, ja on empaattisia ym ym ym.Lääkärinä oli sama nainen joka viimeksi synytyksen jälkeen ompeli mun alapään kasaan ja jätti katsomatta tarpeeksi syvälle jossa iso verisuoni oli revennyt...ja sehän sitten huomattiinkin vasta kun se todella vuosi..ja loppu olikin painajainen. Tää lekuri muisti meidät hyvin ja käytöksestä huomasi että vähän ehkä jännittikin meidän tapaamista. Kertooko syyllisyydestä ja huolimattomuudesta? Kehtasi vielä väittää mulle silloisen vuodon syyksi huonosti supistuvaa kohtua!! SIIS HÄH...syyhän oli se että verisuoni repesi ja jätettiin vuotamaan kun ommeltiin paikat kiinni. Korjasin asian mutta jätti sen huomiotta.

Polikäynnit tästä lähtien inhottavia kun tälle lääkärille en ehdottomasti suostu enää menemään. Kysyipä vielä kahteen kertaan sen jälkeen kun asia oli puhuttu, että olikos tämä hoidoilla alkuun saatu lapsi....no kun ei ole ei. Että semmoinen käynti!!!
No tärkein kuitenkin että kaikki ok. Sori omanapaisuus, mutta oli pakko purkaa tätä....
 
Kiva kuulla teidän kuulumisianne Kirma ja nonnii. Ja aivan mahtava massu sulla nonnii on ja kun oot vielä niin hentoinen muutoin. On sulla masussa kannettavaa, paljon jaksuja ja tsemiä!

paastoarvoista meillä raja on 5.3 eli jos on edes tuon, niin lasketaan rd odottajaksi. Toisen rasituksen tulokset saan itse vasta syyskuun 2. kun on seuraava neuvola.
neuvolasta ihan on normaalisti pyörinyt neuvolatoiminta meillä ja käyntejä on ollut yhtä paljon kuin esikoiseltakin. Syyskuun alusta alkaa käynnit tihenemään eli sitten mennään jo kahden viikon välein.
suppareista mulla tuli esikoisesta vain ja ainoastaan selkäsuppareita eli en synnärillä saanut sen vuoksi ollenkaan ilokaasua, kun supparikäyrät eivät paperille asti piirtyneet. Onneksi kätilö oli hyvin kokenut ja osasi hommansa eli sain tarvittavan kipulääkityksen ajoissa, kun huomasi suppareiden olevan tosi kivuliaita. Saas nyt sitten nähdä kuinka tämän toisen kanssa käy, minne supparit tulevat.
unista täällä kanssa unien näkeminen on vilkastunut ja nään mitä ihmeellisimpiä unia. Mulla myös pyörii unissa sellaiset ihmiset, joita en ole vuosiin nähnyt. Painajaisia ei ole toistaiseksi ollut, mutta seksiunia senkin edestä ja silloin huomaa kuinka massu kovenee.
Tositoimissa joutuu jo hakemaan eri asentoja, kun massu alkaa olla sen verran edessä :LOL:

Salvia toivottavasti istukka ehtii vielä nousemaan. Tylsää varmasti, kun joutuu vuotoja seuraamaan ja ylipäätään, että niitä raskausaikana tulee. Jaksuja sinne!

(.) Omaa napaa sen verran, että muutoin olo on edelleen ihan kohdillaan, mutta päivittäinen istuminen töissä koneen ääressä turvottaa jalkoja ja aiheuttaa jonkin verran särkyä ristiselkään. Iltaisin kuitenkin kotona helpottaa, kun juoksee vilkkaan 3v perässä ja ulkoiluttaa koiraa metsässä :)
Nukkuminen alkaa olla mitä on, herään aina kylkeä kääntäessä.

Jaksuja kaikille, nautitaan auringosta ihanasti viilenneessä kelissä B)
Sannis & surprise 28+4
 
nonnii joo koot on aika huonosti esillä itse huomasin kun klikkailin niitä silloin auki :) matkapussia/haalaria oon itsekin tilaamassa ja siellä näyttää olevan aika edullisestikin niitä :)täytyy kans laittaa tilaukseen :) sullapas on jo kokoa masulla :) aivan valloittava :)

täällä alkaa pönkäämään suoraan kylkiluuhun tuo vilkkaus...tuntuu että luu on ihan vinossa kun istuu :D ja närästys on mitä kauhein!!!siis en oo ikinä kokenut tuollaista närästystä kun eilen nukkumaan mennessä joten oli pakko ottaa rennietä :) myös samaa vaivaa kun kirmalla täälläkin on ollut pönttö hieman punainen peräpukamista...onneksi helpotti eikä ole enään :) hieman kyllä mietitytti kummastako reiästä se tulee :)

RP&rokkari 29+0 POKS!
 
Täällä on vaan väsy ku koira valvotti osan yöstä.. huoh. Mulla on kans tullu pienet peräpukamat. Ei ne onneksi vielä ainakaan vuoda. Menin toissa päivänä syömään pastaa ja rieskaa ja nyt maha ei toimi ollenkaan. Mulla on jostain syystä tosi paljo ongelmia noitten valkosten jauhojen kanssa. Eivät sovi mulle ollenkaan. Tuun tosi kipeeksi. Keliakia kokeet on otettu mut niissä ei ollu mitään joten oon vaan jotenki yliherkkä. Yritän valkoisia jauhoja vältellä parhaani mukaan mut joskus on "herkuteltava". :)

AaVee ja L 25+1
 
tuli vaan ilmoiteleen et ei kuulemma ollu laskimotukosta, veikkasivat jonkun ötökän pistosta. Tulehdusarvojen nousua eivät osanneet selvittää et johtuuko ns. ötökästä vai mistä. No lepoon määräsivät mutta töissä roikutaan kun ei tuuraajaa saanut. Yrittäjän arkea, plääh. No itse tämän tien valitsin.

Aloitampa taas kirppari ja huutonettien selailun et jos löytyi ne tuplavankkkurit brio tai emmaljungat heittoaisalla.....

tiltalitti ja mymmeli 31+1
 
Hienoa tiltalitti ettei ollut laskimotukosta! Koitahan ottaa iisisti siellä liikkeessäsi ja nostaa jalat kohti kattoa aina, kun vaan mahdollista :) Mun siskolla on pahat allergiat ja astma, ja nyt kesällä kun oltiin Italiassa, niin sai ihan järkyttävät reaktiot hyttysten pistoista. Jalat oli punaiset ja turvonneet. Meni onneksi ohi kortisonilla ja antihistamiineilla, joita me ei valitettavasti voida niinkään käyttää :(

Katjuzka kiva kuulla, että ultrassa kaikki hyvin vaikkei tuo muuten kokemuksena varmasti mukavampia ollut. Toivottavasti jatkossa menee paremmin ja pääsette jollekin toiselle lääkärille.

Kotitoimistolta tervehtien Sannis & supris rv28+5
 
tiltalitti Hyvä ettei kyse kuitenkaan ollut tukosesta!

katjuzka Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower: Juu, noita lääkäreitä on kyllä moneen junaan ja osa jää asemallekkin. Itsellä kyllä kanssa välillä niin niskavillat nostattavia kokemuksia lääkäreistä kun olen niin paljon joutunut ravaamaan eri lääkäreillä.

nonnii UPEA VATSA ! :heart: On se ihmeellistä mihin naisen vartalo venyy näin raskauksien aikaan.

(.)
Minulla on tänään TAYS:sissa äityspoliklinikalla aika tuon RD:n ja myoman takia. No, kaikki ihan ok. Eivät oleet huolissaan mun muutamasta kohonneesta arvosta ja ilman insuliinia jatketaan tällä samalla dietillä. Minni oli vilkaalla päällä ja sykeet oli hyvät, painoa tytöllä oli n. 1,6 kg eli ihan kuulema normaali käyrillä oli kasvanut. Myoma ei ollut kasvanut ollenkaan ja siitä ei kuulema pitäisi olla mitään haittaa/vaaraa missään vaiheessa. Kohdunkaula on myös napakka ja täysin suljettu, vaikka supistuksia on tullutkin päivittäin. Eli saa hyvillä/turvallisilla mielillä myös uida.
Uusi aika on sitten parin viikon päästä.

Tv Maricce ja Minni rv. 29+1
 
Oho oltiin tiputtu kakkossivulle joten nostelenpa tätä tässä samalla...

Salvia selailin vanhoja meilejä ystävältäni eikä hän maininnut verenvuodoista mitään. Olisi varmasti niin tehnyt, kun oli aikaisemmin kokenut keskenmenoja :'( Mutta toivon että sinun vuotosi on ihan harmitonta. Oletko kysynyt neuvolasta siitä? Osuit muuten naulan kantaan, että oli kuin joulu keskellä kesää!

Rouva Papunen ilkeän kuuloinen toi sun selkäsupistus! Toivottavasti niitä ei kovin tule. Joo voidaan olla kiitollisia että saatiin niin paljon hyvää tavaraa käytettynä, kyllä se uutena ostaminen olis käyny kalliiks - ja melkoinen viidakko valita sopivat mallit.

Annabell voi harmi kun selkäkivut kiusaa! Lepäile nyt tosiaan saikulla, äläkä epäröi hakea lisää. Mulla tuntuu paino nousevan vauhdilla vaikka yritän syödä suht terveellisesti ja liikkua, mut ei auta. Kohta olen jo mieheni ihannepainossa! :x Miten neuvolakorttisi kanssa kävi, saatko täytettyä uuden? Täälläkin pitää seilata papereiden kanssa paikasta toiseen ja pelottaa, että hukkaan ne vielä jollekin välille, tai unohdan ottaa mukaan.

Voi Nipsu kun teillä on sairasteltu! Rankalta kuulosti tuo vatsatauti. Onneksi sentään meni suht nopeasti ohi. Oletko jaksanut töissä, vai onko liitoskivut edelleenkin vaivanneet (toivottavasti ei)?

Hups nyt jää kommentoimatta muille kun mies hohkaa niskaan päästäkseen koneelle. Lyhykäisesti vielä että tänään oli painoarvioultra, viikko 31+0 (POKS!) ja 1891 g, 5.6% keskimääräisesti potrempi. Rt:ssa edelleen. Mittasi vasemman jalkateränkin, vajaa 7 cm ja kuulema iso (?), mikähän Bigfoot sieltä on tulossa :LOL: Saatiin kolme kuvaa mukaan, jalkaterästä yksi ja sitten ihanan pullakoista kasvoista kaksi. Ultraan pääsyä odotellessamme nähtiin muuten erään ystävämme ex-naisystävä, joka on lääkärinä sen ultrapaikan naapuriosastolla! Olipa yllätys, ja ensin ei edes tajuttu kuka meitä tervehti!

Nyt pitää kaikota koneelta - hyvät olot kaikille! :hug:

Mullu 31+0
 
Pikainen poksuminen eli *POKS* rv29+0 - 11 vkoa enään, huimaa!
Aamulla tein visiitin uimahallille ja teki ihan superhyvää, sinne siis niin kauan kuin vaan jaksaa eikä ala suppaamaan!
Tänään rokki raikaa eli U2 valloittaa Suomen :heart: Saas nähdä, mitä surprise tykkää, ZZ Topiin ei reagoinut mitenkään...

Aurinkoista perjantaita ja ihanaista vkonloppua kaikille ihanille mammoille!
Sannis & surprise rv29+0
 
Mullu Vähän meinaa nyt näin loppuviikosta alkaa paikkoja kolottelemaan. Eilen alkoi olemaan jo melko hankalaa istuminen kun työpäivä alkoi olemaan lopussa. Käveleminenkin teki kipeää. Välillä tuntui tuolla jossain (ehkä kohdunsuulla) sellaista jännää, ei nyt suoranaisesti kipua, mutta sellanen jännä tunne, aivan kuin jollain olisi tökitty/ raaputettu.. hankala selittää :ashamed: Sama meno jatkui kotona, mutta nyt sitten aamulla oli yön jäljiltä ihan hyvä olla.. saa nähdä sitten taas loppupäivästä miten käy. Onneksi viikonloppu on ihan nurkan takana ja saa levätä. Jos ensi viikollakin jatkuu sama työpäivän jälkeen, niin pitänee soittaa neuvolaan. Kun seuraavaan käyntiin on melkein 3 viikkoa :/

Aurinkoista viikonloppua kaikille! :heart:

Nipsu & muru rv 25+0 :heart: (mihin ihmeeseen se aika menee ja h-hetki vaan lähenee... huh)
 
nonnii, siis vautsiWAU!!On sulla kantaminen tuossa, kun niin simpsakkakin olet. Jaksamista vaan :)

tiltalitti, onneks ei ole tukosta! Mun kaveri piikitteli itteään raskausajan, on vissiin melko hankalaa saada piikki kireään mahanahkaan. Onneksi pääsit säikähdyksellä!

maricce, mulla oli sama tilanne myoman kanssa: ei ole kasvanut. On n.4cm:n kokonen. Seuraavan kerran sitä tutkitaan puoli vuotta synnytyksestä. Meinasin kyllä, että jos se sillon tuolla vielä on, niin pääsisköhön yksityiselle poistattamaan sitä. Äitiltä on leikattu kohtu jättimyoman takia, en haluais samaa kohtaloa.
Meillä oli ultrat nyt sitten samoilla päivillä, mulla masumuru 1300-1400g. Lääkäri sanoikin sirokokoiseksi, himppa keskikäyrän alapuolella. Mutta mullulla tuntuu olevan kunnon jätkänpätkä siellä :D Ihana kun kuviakin sait! Saitko muuten maricce?
Minulla ultrakuva oli kyllä sen verran surkea, rakeinen että hyvä kun ite edes ymmärsin, että mitä millonkin kuvasi, ei siitä olis kuvaa saanut. Ainakaan tarkentamatta.

sannis-75, lepposta konsertti-iltaa!
Mulla kans nukkuminen alkaa olla melko surkeeta. Silti olo on ollut kumman pirteä. Toissayönäkin 4kertaa pissillä ja viiden jälkeen en muuta kun torkuin horroksessa. Meneeköhän tämä loppuaika nyt sitten tälleen :/

nipsu74, sairaslomaa sitten vaan jos sille tuntuu. Kyllä ne jotkut on ilman sen kummempaa syytäkään lappua ruinaamassa!

(.) Varasin hotelliviikonlopun Tamereelle 4vkoa ennen la:ta. Saas nähä kuin mamman käy! Aattelin, että olis kiva vielä viettää viimenen loma kolmehenkisenä perheenä ennen kun elämä muuttuu. Ja tietty sitten shoppailla vielä pikkusen lisää ;)...vaikka siellä uudessa Ikeassa..
Ilosta viikonloppua mammat:wawe:

kirma&muru 31+6
 
Tiedättekö mitä?? =) Mä löysin neuvolakortin!!! :heart: oli autossa mennyt penkin alle!! Mutta pääasia että löytyi :)

Täällä mennyt 2 vkoa saikulla, joka nyt siis päättyi. Issias kivut vaivaa edelleen enemmän tai vähemmän, riippuen mitä tekee. Menen kuitenkin huomenna töihin ns. putsaamaan pöydän. Sen jälkeen menen työterveyteen sillä asenteella etten töihin enää palaa. Synnärivalmennuksen 2 h istuminenkin tekee jo kipeetä, joten tuskin 8 h istumista sujuu sen paremmin... On kuitenkin kiva saada töissä työt ikään kuin päätökseen, koska itsellä on haaveissa löytää äippäloman/hoitovapaan aikana parempi työ :) Voi sitten ollla paremmin mielin :)

Nipsulle kans vinkkinä että saikkua vaan, mitä sitä siellä itseään kiduttamaan. Ei me korvaamattomia olla, muuten kuin masu-asukeille :)

Nonniin masu on kerrassaan komea, ei voi muuta sanoa!! :)

Sanniksen tavoin mekin oltiin U2:sta kuuntelemassa istumakatsomon ihan yläosassa... Pikkuinen alkoi loppuvaiheessa konserttia rokkaamaan enemmänkin, ja kun päästiin hotellille, ja ns. nukkumaan 00.30 oli hän täydessä vauhdissa :LOL: On se aina vaan niin huvittavan näköistä :) Mites teijän pikku rokkari Sannis? :whistle:
 
Heipparallaa!

Nonnii, kerrassaan upea vatsa! Käytätkö tukivyötä vai vieläkö selkä kestää?

Annabell-77, fiksu päätös säästellä selkää. On se pikkuisellekin ja H-hetkeäkin ajatellen parempi, että mammalla on selkä levossa ja sitä kautta paremmassa kunnossa. Edes sen vähän. Ja hienoa, että löysit neuvolakortin! Käy sitten myöhemmin muistostakin.

Tiltalitti onneksi ei ollut mitään tukosta! Kuulosti kyllä tutkimusten arvoiselta vaivalta, onneksi ei ollut pahempaa!

Maricce ja Kirma, mulla on käynyt myooman kanssa niin että raskauksien aikana pienenee ja hoitojen aikana taas kasvaa. Mitäköhän meihin oikein piikitetään??? :eek:

Mullu, reippaan kokoinen sankari tuntuu siellä kasvavan sinulla. Pysyypä sankarilla jalat tukevasti maan pinnalla, kun on kunnolla kitkapintaa jalkapohjan muodossa. ;) Joo, ovat tuolla synnytyssairaalassa mut kunnolla tutkineet ja kaikki vaihtoehdot tuon etisen istukan ja vuodon suhteen ovat mahdollisia. Vaihtoehtojen ääripäät ovat siis "kauhuskenaario": verenvuoto yltyy ja lapsi joudutaan ottamaan pois ( ei selviäisi vielä ) jotta mun henki säilyy JA "onnellinen loppu": verenvuoto loppuu ja pysyy poissa, istukka nousee rv 30 mennessä pois kohdunsuulta, raskaus etenee hyvin ja pääsen normisynnytykseen. Niin kaikki siis näiden kahden vaihtoehdon välillä on mahdollista ja nyt mennään siis päivä kerrallaan. Tällä hetkellä olen taas kotona vuodelevossa. Vuoto alkoi eilen just, kun oltiin lähdössä U2:sen konserttiin. Sanoin miehelle, että käyn vielä pissillä niin sitten lähdetään. Noh, itkienhän mä sitten sieltä vessasta ulos tulin. Ei lähdetty, liput saatiin onneks vielä kavereille. Mutta kyllä otti päähän. Toivottavasti teillä, jotka pääsitte keikalle oli mahtavaa! Jeps, tää lähtis lukemaan iltasatua.

Salvia 21+2
 
Maanantaita kaikille!

Annabell hienoa, että neuvolakortti löytyi! Meillä myös masussa tykättiin U2:n tahdeista ja meno oli aikamoista. Kotona vielä kiitti konsertista mylläämällä vähän lisää.

Voi Salvia kuin tylsää tuo vuoto on ja harmi, että teiltä jäi keikka väliin! Masuasukki on kuitenkin se tärkein eli onneksi keikkoja tulee ja menee. Toivottavasti saatte onnellisen lopun odotuksessa :hug:

Kirma ihanaista minilomaa teille Tampereelle, kun sen aika tulee! Olisi ihanaa itsekin tehdä jotain vastaavanlaista ennen kuin uusi pienokainen syntyy.

(.) Massu jatkaa kasvuaan ja toivottavasti onnistun nyt linkittämään rv29+0 kuvan tänne

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja jaksuja!
S&S 29+3
 
Moikka!

Täällä ei sen ihmeempiä kuin että pientä kylkiluuhun pönkäämistä on havaittavissa :) huomenna poksuis rv30 :) ja synnytys lähenee :) täällä ei ole vieläkään ollut mitään synnytysvalmennusta joten sitä tässä odottelen :)

sannis onpas ihana masu jo sulla :)

eipäs tässä nyt kummempia kuin heippa ja hyvää viikkoa kaikille :)

RP+rokkari 29+6
 
sannis, kiva nähdä sinuakin ;)
Onko sulla kasvanut maha samoissa mitoissa kun edellisellä kerralla? Kun mulla nyt menee kyllä sf paljon korkeammalla, alan olla nyt saman kokoinen kun eskoisella ennen synnytystä. Muuten maha kyllä on saman muotoinen.

salvia, voi kauhea kun sinulla nuo huolet ja murheet jatkuu! Miten jaksat kuulostaa kaikesta huolimatta niin positiiviselta ja luottavaiselta. Meikä hyppis seinille. Kovasti onnea sinulle ja toivotaan vuodon loppumista!
Mites sullako myoma on siellä ollut jo pitemmän aikaa? Onko ollut koskaan mitään puhetta, että voisko sen poistaa?
Kun mua pelottaa jo tuleva, kaksi lasta ei tule (toivottavasti!) olemaan meidän lasten lopullien lukumäärä, niin nytkin lääkärit pelotteli alkuraskaudesta tuosta mötikästä tuolla, ja mitäs jos istukka tarraa siihen seuraavalla kerralla! Tahtosin ehdottomasti eroon viheliäisestä!

annabell, jihuu..onneks kortti löytyi!
Kuinkahan sulla kävi, saitko lomailua loppuajaksi?

rouvaPapunen, juu..kylet on kiva paikka työnnellä kantapäitä! Tuntuu niinku sähköiskuja sais!

duffy, onko vauva vielä pylly alhaalla?

irene lomailee, mutta jos käyt linjoilla, niin kuin teillä yläkerta edistyy?

Meinaatteko ostaa vauvalle haalarin talveksi? Vaunuiluun olis paksu puku oltava, mutta meneekö laatikon puku vai onko se liian valtava? Mä en muista kuin pikkusia ne vastasyntyneet on.
Entäs minkä kokonen lakki just syntyneelle? Meinasin ostaa jo 42cm:n paksun pipon, mutta viimehetkellä jätinkin hyllyyn. Siellä ei pikkusempia ollut ja jotenkin on mielessä, että vastasyntyneelle olis pienempiäkin.

(.) vihlooko muilla tuolta alhaalta? Mä luulen, että nämä vihlomiset liittyy jotenkin vauvan liikkeisiin, painaako se päällä jotenki tuonne jonnekki, mutta tuntuu kyllä tosi kipeesti! On äkkiä vaihettava asentoa, se auttaa onneks.
Muutenkin nuo liikkeet mitkä tuntuu ihan tuolla matalalla on kyllä melko häijyn tuntusia. Nyt mulla on alkanut tuntua niitä enemmän, nyrkkejäkö se sitten heiluttelee ja viskoo päätä.
Viimeyönä heräsin ekaa kertaa pikkusen hikotteluun, alkaa sekin olla niin voimakasta.

kirma&muru 32+2 (apua, pitäsköhän jo alkaa laittaa kaikkea valmiiks! Esikoista ootellessa meillä oli ihan kaikki vauvavalmista ja pakastin leivottu täyteen rv35 :whistle: )
 
Viimeksi muokattu:
Kirma meillä toi kylkiluihin pönkäys on sellaista jatkuvaa ei potkita mutta oikeaa kylkiluuta työnnetään kunnolla...tuntuu kun että olis nahka kääntynyt tuonne kylkiluiden alle :D inhottava tunne..ja sitten kun kädellä yrittää painaa tuosta kylkiluun kohdasta että hei kuule mee ny alemmas niin alkaa tuntumaan potkut :D kai se lämmittelee jalkojaan mun kylkiluiden alla :D

Viikonloppuna löysin sattumalta paksun hupullisen fleecehaalarin lindexiltä 10?:lla siinä oli sinisiä omenan kuvia valkoisella pohjalla :) se on hieman pienempi kuin tuo äippäpakkauksen haalari...ajattelin että on hyvä haalari kun sairaalasta lähdetään :)kauluripipon ajattelin kans ostaa mutta kai se pitää olla aika pieni?ja pipo vielä siihen päälle :) tuntuu että vauvalle on kyllä vaatetta ja kaikkia pitäis päästä heti kokeilemaan :D

Huh kun aika meneekin nopeeta puolitoista kk ja ekat saa alkaa jännäämään koska syntyy :)

RP&rokkari 29+6
 
Oho, onpas muuttunut ja huomasin kuvien myös kadonneen - höh!

Kirma mulla on sf-mitta ollut pari senttiä pienempi kuin esikosta, muutoin oon aika saman mallinen ja oloinen. Esikosta masu olikin ihan valtava ja kesän helteet vielä silloin turvottivat loppuraskaudesta tosi paljon. Nilkat sain esiin melkein heti synnytyksen jälkeen :) Nyt turvotukset onneksi maltillisemmat (toistaiseksi).

Joku kyseli (nonnii?) pienistä vaatteista. Bongasin stockalta ihania pieniä bodeja ja housuja alkaen koosta 40cm. Ne oli ihan liikkiksen näköiset, nuken vaatteita :) Meillä on esikolta tallessa muutama 48cm puku, mutta veikkaan ettei niille nyt tule käyttöä ;)

Sateista keskiviikon jatkoa kaikille!
Sannis & surprise 29+5
 
Heti, kun on muutaman viikon pois niin kaikki on ihan erinäköistä. Uudet sivut vaativat siis ainakin täällä hieman totuttelua.

Hei vaan taas kaikille :wave:!

Huh huh olipas tullut sitten viime kerran tekstiä, piti ottaa ihan kynä ja paperia ja laittaa kommentteja ylös.

Aaveelle ja muille sokrurasituksesta puhtain paperein selvinneille, onnittelut :heart:!

Salvialla ollut murheita ja kyllä sua onkin oikein urakalla koeteltu, toivottavasti vuoto lakkaisi mahdollisimman pian.

Kiitti Maricce ja muutkin, jotka avasitte mulle tuota liikelaskentaa. Töpseli on viime aikoina mennyt niin, että kyljet paukkuu, joten ei ole tarvinnut huolehtia :D!

Mullukin palaillut lomilta hirmuisen tavaramäärän kera. Saitteko kaiken kotona johonkin mahtumaan :)?
Teillehän onkin siellä sitten tulossa varsin vanttera pikkumies. Arvioidaanko teillä vielä jossain vaiheessa syntymäpainoa?

Nonniin masukuvan kerkesin nähdä ennekuin sivut uudistuivat ja täytyy sanoa, että olihan se aikamoinen :heart:! On siinä sinulla kantamista, kun vielä itse olet noin pikkuinen.

Katjuzkalle onnittelut hyvistä r-ultra kuulumisista :heart:!

Tiltalittilläkin ollut huolia ja murheita, mutta onneksi kaikki oli kuitenkin Ok!

Maricce, teillähän on jämäkän oloinen tytteli siellä :heart:! Saa nähdä pusketaanko synnärillä yhtä aikaa nelikiloisia vauvanalkuja :D!

Kirma, vai, että yläkerta? No sanotaanko, että meillä on täällä ukkelin kanssa pienoinen tapettikriisi meneillään :D! Aula ja WC ovat listoja vaille valmiit, mutta makkarit kesken. En ole vielä lastenhuoneeseen löytänyt tapettia joka oikein kolahtais.
Vai perhereissua olette tännepäin suunnitelleet, sehän on sitten ihan piakkoin. Toivottavasti keli ja olotilasi suosivat ja saatte vietettyä mukavan viikonlopun.

Sitten (.), maanantaina rv 30 oli äippäpolilla ultra jossa katseltiin Töpselin jalkaterien asentoa ja eihän hän niitä suostunut näyttämään. Kaikki muu oli edelleen ok, joten uskallan toivoa, että muuten terve pakkaus sieltä olisi tulossa. Töpseli on pääalaspäin, mutta lääkäri totesi, että saattaa hyvin vielä asentoaan muuttaa, kun vielä tilaa on. Minä tietysti toivoisin, että pysyisi nyt tuossa asennossa loppuun asti. Painoarvio vastasi viikkoja ja oli 1.690 gr, en tiedä mitä se sitten merkitsee syntymäpainona, mutta luultavasti neljään kiloon mennään. Ja RouvaPapunen ei kysytty sukupuolta :D! Säilyköön salaisuutena loppuun asti. Sitten oli se lastenkirurgin konsultaatio ja Töpseli kotiutuu laitokselta jo ekat kipsit jalassa, mikäli jalkaterät ovat asentovirheiset. Tätä kestää n. kaksi kuukautta, kipsit vaihdetaan aina viikon välein. Sitten kipsauksen jälkeen jaloissa pidetään tukikenkiä, että asento pysyy samana eikä palaudu virheasentoon. Siellä oli odotusaulassa lasten kirrassa n. vuoden ikäinen poika jolla oli ollut jalkaterien asentovirhe ja hyvin hän sillä käveli ja jalat oli ihan suorat, joten täysin korjattavissa nämä ovat, vaatii vaan kärsivällisyyttä ja aikaa.

Nukkumisesta: Onko muilla ongelmia? Viime yönäkin vessa käynnin jälkeen olin hereillä vaikka kuinka kauan. Mikään asento ei ole hyvä, kyljellään nukkuessa rupee lonkkia särkeen ja selällään ei voi nukkua :headwall:! Kauhee vali vali vaan ja ensi viikolla pitäs jaksaa mennä vielä töihin.

Hankinnat on muuten nyt täällä tehty, jippii! Ostettiin käytettynä maxi cosin istuin jalustalla ja sitten uudet emmaljungan city crossit. Arvokkaathan ne vaunut oli, mutta jälleenmyyntiarvo pysyy aika hyvänä niin kuin Brioissakin. Vaatteita olen tilaillut H&M:ltä, aloitin koosta 56, kun ajattalin, että turha tälle jässikälle sen pienempää on edes yrittää. Kirma kyselit siitä haalarista, minä aattelin katsoa, että miten iso se sitten loppujen lopuksi on ja ostan sitten syntymän jälkeen pienemmän, jos on tarvis.

Noh tulipas taas sepustettua! Piti vielä sanomani, että Töpselin luut tuntuu välillä tuossa navan vieressä, oisko käsi tai jalka ja saan niitä tuuppia takaisinpäin, kun sattuu niin pirusti.

Irene ja Töpseli rv 30+2
 

Yhteistyössä