kylvetätkö/suihutatko joka ilta lapsesi?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pappi:
Alkuperäinen kirjoittaja MINÄMÖRKÖ:
en,mulla atooppiset pojat jolla kovat ekseemat.2-3kertaa viikossa suihkutan lapset ja se on myös ihotautilääkärin suosittelemaa.
Olen itse atooppinen ja lääkärin suositus mulle on ollut, että joka päivä pitää iho pestä/suihkuttaa.
lapsien iho on eri asia,ja atoopikoita on monenlaisia.meillä lapien iholle opetetaan tuotamaan omaa terveellista rasvoitusta iholle ja se ei yhtään auta (pahentaa vain) kun suihkuttaa päivittäin.mullakin atopia ja mun isällä psori,ja meillä ihan samat ohjeet.tietty tärkeet alapesut ja kainalot hoidellaan isän ja mun iässä,ohjeistus ihottuma aluella on että harvoin vedellä pestävää.vesi kuivattaa.

anni
kyllä joka ilta suihku/vanna, ja päikkäreille mennessä suihkunkautta kanssa näin helteillä...ekanakin on paljon mukavampi ja viileämpi käydä nukkumaan ja toisekseen saa hiekat pestyä pois :) en ymmärrä myöskään ihottumaisten lasten suihkuttelun välttelyä kun meillä ainakin molemmat atoopikkoja ja rasvataan joka kerta suihkun jälkeen, niin iho pysyy näin kesällä paremmassa kunnossa kuin jos jäisi suihkut väliin.

Yhteistyössä