Kylpylähotelli Päiväkumpu, tuettu loma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuettu loma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuettu loma

Vieras
Onko joku ollut ko. paikassa? Millainen on ja mitä yleensä on noilla tuetuilla lomilla ohjelmassa? Tänään tuli päätös, että päästään tuommoiselle. Tosi kivaa. Solaris-lomat on tää lomajärjestäjä.

Ihan mahtava city tuo Karjalohja ;) ja julkiset toimii toosi hyvin ;) ja käsidesi tulee tutuksi joka ruokailulla :laugh:
Jos tykkäätte skeittailla ottakaa omat laudat mukaan, jos tykkäätte golffata niin kannattaa myös ottaa oma pallo ja maila mukaan sillä niitä ei siellä ole kuin 4 kipaletta.
Aamusin kannattaa menn allasosastolle tai se mikään ihmeellinenole, normi uimahalli, mutta on vähemmän ihmisiä.

Alueella toimii toinen erillinen yrittäjä jolla on
pomppulinnat kuin ne muutamat vesiliukumäet ja se maksaa siis erikseen ;)
ei ole millään muulla tavoin kytköksissä tuohon päiväkumpuun. Ja se vesi on niissä liukumäissä kylmää kun tulee aika syvältä siitä järvestä se vesi suoraan

meillä oli kyllä oikein mukavaa tuolla. Tosin ruoat eivät olleet kovin kummoisia. Lapsilla oli omat potkulaudat mukana, ja se oli hyvä. Toivottavasti osuu nätit ilmat teille, niin on kiva rannalla olla. Huonolla ilmalla uimahalli. Huoneena meillä oli sellainen, että kaksi sänkyä ja sitten sellainen parvisänky. Meitä oli kolme ihmistä, 1 aik ja kaksi lasta. Se oli erillisessä rakennuksessa. Lapset tutustui nopeasti muiden lasten kanssa.

Me ollaan oltu siellä parikin kertaa, ei tuetulla lomalla vaan muuten vaan. Järjestettyä ohjelmaa ei siis ole ollut mutta muutoinkin siellä viihtyy hyvin. Ulkoiluvaatteet ja uikkarit mukaan niin eiköhän tekemistä riitä.

Nyt on muksu päiväunilla ja aikaa kirjoittaa enemmän :)

Päiväkummun allasosasto on aika vanha,
saunat kuin suihkut myös sen näköiset.
Ruoka hyvää joskin sekin vähänväliä loppui :(
Plussana se että oli erikseen lastenpöytä mutta valitettavasti sieltä loppui ensimmäisenä ruoka kun vanhukset halusi mielummin syödä sieltä, no ei se sinällään haitannut (kuin lasange päivänä ;) ) kun meillä lapset tykkäsikin enemmän siitä aikuisten pöydästä :laugh:
iltapala oli mutta käytännössä oli nopeimmat sai ne muutaman palan tummaa tai vaaleaa leipää tomaattia kurkkua mutta ne ketkä ei kerennyt kiilata jonon eteen sai tyytyä näkkäriin :(
Kahvia sentään oli iltapalalla ja maitoa.
Itse olisimme kaivanneet puuroa mutta jatkossa kävimme itse ostamassa kaupasta iltapala tarpeet ja kävimme vain iltakahvilla tuolla.
Meidän aikaan siellä oli samaan aikaan järkätty jotakin vanhusten tukilomia ja kaikki ohjelma oli tehty siis siltä kaavalta että se sopi vanhuksille,
oli jumppaa mutta sekin oli jotain tuolijumppaa.
oli yhden kerran vesijumppaa mutta silloinkin sanottiin suoraan ettei sinne saa lapset osallistua koska altaassa on vanhuksia,
muuten hyvä mutta kun siellä ei ollut edes lapsiparkkia, vaikka leikkipaikka olikin.
Meidän aikana siellä oli yhden kerran järjestetty 2h valvottu lapsiparkki kun lapsiperheille oli suunnattu omaa ohjelmaa,
ohjelma oli joku luento joka oli muistaakseni parempi vanhemmuus tms.
(no ketä nappaa ennä kuuntelemaan lomalla jotakin luentoa? jes saan lapset hoitoon.. ja ne lapset sai viedä sinne vain jos osallistu tuohon luentoon)
Meille tuli se ohjelma alkuun postissa ja ajattelin että tässähän on vaikka mitä kivaa ja ensimmäisenä kun sinne menimme ja oli tosiaan iso tervetuliaispuhe sanottiin meille suoraan että sen ohjelman voitte heittää roskiin sillä sitä ohjelmaa ei ole ja nyt on uusi ohjelma,
joka siis tosiaan ainakin näin lapsiperheen kannalta oli suruksemme tehty vanhuksille.
Eli aika paljon sai itse keksimällä keksiä ohjelmaa ja jos sinne jollakin julkisella tai kimppakyydillä olit mennyt niin aika jumissa siellä korvessa sitten olit.

Tämä siis viimekesän tukilomalta ;)

Yleensäkin nämä tällaiset jutut ovat asennekysymyksiä, sanon mä :D

Me oltiin tuolla viime kesänä ja mä nautin kyllä JOKA hetkestä täysin rinnoin. Ei siellä välttämättä ihan kaikki ns. priimaa ollut, mutta mä muistelen kyllä tuota reissua edelleen vain ja ainoastaan lämpimin fiiliksin.

Iltapalalle mekin oltais lapsille toivottu puuroa, mutta en mä nyt muuta keksi, josta jaksaisin napista. Me käytiin joka päivä uimassa kylpylässä ja mies kävi siinä järvessäkin polskimassa. Käytiin myös soutelemassa ja kyllä me saatiin ihan kivat pelit niillä muutamalla mailalla pelattua :)

Käytiin myös siinä Piiamarillan putiikissa ostamassa koruntekovälineitä ja kävin siellä pienen kurssinkin asian tiimoilta. Ja siitä jäi mulle sitten yksi uusi pieni harrastus tänne kotinurkillekin.

Kikan kotieläintilallakin piipahdettiin ja oikein mukavaa oli sielläkin rapsutella eläimiä.

Mä lähtisin ihan heti uudelleen, jos pääsisin!

No mä olisin tosiaankin toivonut että se ohjelma joka tuli kotiin ja olin jo asennoitunut siihen että se olisi edes osittain toteutunut.
Samoin olisin myös toivonut että mm kyseinen korukurssi ym ohjelma olisi infottu kotiin tulleessa lappusessa että se maksaa ja se tarvitsee olla käteisenä,
sitä käteistä kun et taijo niin vaan tuolla korvessa.
Samoin tuossa kotiin tulleessa infossa kehuttiin kuinka siellä on lapsiparkki,
oli joo sen 2h ja vain jos osallistuit siihen luentoon.

Mailat ajattelin mainita siksi kun en sitten tiedä oliko meidän reissun aikana juuri ne perheet matkassa joilla oli aivot taas jääneet kotiin, kun siellä tosiaan ei ole kuin tietty vähänen määrä mailoja ja palloja niin me ainakin pärjättiin 5 henkisenä perheenä 2 mailalla ja yhdellä pallolla kun taas toinen 4henkinen perhe joissa nuorin oli varmaan sen 3v tarvi jokainen sen oman mailan tai pelaaminen ei onnistunut.

[QUOTE="harmaa";28384252]No mä olisin tosiaankin toivonut että se ohjelma joka tuli kotiin ja olin jo asennoitunut siihen että se olisi edes osittain toteutunut.
Samoin olisin myös toivonut että mm kyseinen korukurssi ym ohjelma olisi infottu kotiin tulleessa lappusessa että se maksaa ja se tarvitsee olla käteisenä,
sitä käteistä kun et taijo niin vaan tuolla korvessa.
Samoin tuossa kotiin tulleessa infossa kehuttiin kuinka siellä on lapsiparkki,
oli joo sen 2h ja vain jos osallistuit siihen luentoon.[/QUOTE]

Ohjelma ei tosiaan ollut sama, mutta me koettiin saavamme ihan yhtä kiva ohjelma tilalle. Lapsille oli uimakoulu, katuliitutaiteilua, kankaanpainantaa ja piirtämistä, mä kävin rentoutumisharjoituksessa ja vesijumpassa useamman kertaa. Myös mies kävi yhtenä aamuna testaamassa vesijumppaa. Lisäksi mies kävi punttiksella, ei tosin ohjatusti, mutta sinne oltiin myös ohjattu salikierros järjestetty.

Lähin pankkiautomaatti on siinä parin kilsan päässä kaupalla. Kyllä sinne pienen päiväkävelyretken voi tehdä...ja aivan varmasti siellä oli joku autollinen, joka olisi kyydin tarvitsevalle tarjonnut, jos niikseen. Mekin tutustuttiin siellä yhteen perheeseen vähän paremminkin ja olisimme kyydin voineet automaatille tarjota.

Lapsiparkkia emme käyttäneet, koska alaikäraja oli muistaakseni 3v ja nuorimmaisemme oli alle tuon. Muistaakseni se ei ollut sidoksissa luentoon, mutta varmaksi en sano. Käytimme kyllä sitä leikki/pelihuonetta muutoin, sillä lapset tykkäsivät siitä kovasti.

[QUOTE="harmaa";28384267]Mailat ajattelin mainita siksi kun en sitten tiedä oliko meidän reissun aikana juuri ne perheet matkassa joilla oli aivot taas jääneet kotiin, kun siellä tosiaan ei ole kuin tietty vähänen määrä mailoja ja palloja niin me ainakin pärjättiin 5 henkisenä perheenä 2 mailalla ja yhdellä pallolla kun taas toinen 4henkinen perhe joissa nuorin oli varmaan sen 3v tarvi jokainen sen oman mailan tai pelaaminen ei onnistunut.[/QUOTE]

Mä en nähnhyt koko loman aikana kenenkään muun pelaavan golffia, soutelevan, melovan tai tekevän oikeastaan mitään muutakaan niistä mahdollisuuksista, joita siellä tarjottiin.

Tikkupullaa oli kyllä lähes koko porukka paistamassa, mutta nuo tuommoiset "omatoimisesti voitte tehdä"-jutut ei porukkaa vetänyt. Meidän lisäksemme, siis.

En ole itse ollut tuetulla lomalla,ei olenyt tarvetta siihen, MUTTA huomautan,että noitahan lomia ei kaiketikaan maksa yhteiskunta.Mukavaa lomaa aloittajalle!

• Tykkää
Reactions: chef
Ohjelma ei tosiaan ollut sama, mutta me koettiin saavamme ihan yhtä kiva ohjelma tilalle. Lapsille oli uimakoulu, katuliitutaiteilua, kankaanpainantaa ja piirtämistä, mä kävin rentoutumisharjoituksessa ja vesijumpassa useamman kertaa. Myös mies kävi yhtenä aamuna testaamassa vesijumppaa. Lisäksi mies kävi punttiksella, ei tosin ohjatusti, mutta sinne oltiin myös ohjattu salikierros järjestetty.

Lähin pankkiautomaatti on siinä parin kilsan päässä kaupalla. Kyllä sinne pienen päiväkävelyretken voi tehdä...ja aivan varmasti siellä oli joku autollinen, joka olisi kyydin tarvitsevalle tarjonnut, jos niikseen. Mekin tutustuttiin siellä yhteen perheeseen vähän paremminkin ja olisimme kyydin voineet automaatille tarjota.

Lapsiparkkia emme käyttäneet, koska alaikäraja oli muistaakseni 3v ja nuorimmaisemme oli alle tuon. Muistaakseni se ei ollut sidoksissa luentoon, mutta varmaksi en sano. Käytimme kyllä sitä leikki/pelihuonetta muutoin, sillä lapset tykkäsivät siitä kovasti.

Teillä on ollut ihan erilainen ohjelma kuin meillä :D
Ei meillä ollut tosiaan kuin kerran toi lapsiparkki, (toisin kuin oli infottu :( ) ja oli siis sidoksissa siihen luentoon.
Ei ollut uimakoulua :(
Kankaanpainanta oli mutta olimmekin sitten sen päivän pois kylpylstä,
ja tikkupullanpaistoa oli joka tosiaan veti porukkaa ja se oli kyllä ihan kivaa :)
Katuliitutaiteiluakaan ei ollut :(
Meilläoli aikapaljon näitä jumppia mutta niihinkin sanottiin tosiaan että niihin ei asiaa lasten kanssa joka minusta sai miinusta siksi koska he järjestää lapsiperhe lomaa :/

Ruoka oli muuten hyvää mutta jos vaikka päivällisellä loppui tuoremehu sitä ei tullut lisää,samoin jos loppu kotikalja siitä hanasta lisää ei tullut.
Ja iltapala se oli jokseenkin tosi huono :(
no ekan illan jälkeen me opimmekin että maha pitää syödä ihan kunnolla täyteen,
ja tosiaan helpommalla pääsi kun lapsille haki iltapalat itse kaupasta sillä näkkileipää rasvaa ja kurkkua ehkä joskus ne tomaatitkin oli yleensä se iltapala :(
Tosiaan me käytiin itse joka ilta iltapalalla, tai siis kahvilla ja tämä iltapala näkkileipälinjalla oli koko viikon.

Meillä oli vielä semmoinen ongelma että nukuimme huoneistossa jossa oli 2h parvisänky lapsille, muuten hyvä mutta meillä on yksi unissaankävelijä ja kerran jo tippunut yläpedistä kun nousi ylös ja lähti kävelemään, joten ei häntä ylös nukkumaan.
No yksi lapsi on yökastelija jolla kyllä vaipat mutta siltikin tulee läpi (vammainen)
joten ei kiitos sinne ylös :(
Ja silloin oli yksi lapsi jonka voimme laittaa ylös joka nukkuikin siinä ylhäällä.
meille oli 2h sänky, tai kaksi erillistähän ne oli mutta kuitenkin.
Ongelma oli siis lasten nukkuminen,
me soitettiin tuonne etukäteen jos saisimme ylimääräisen vuoteen tuonne.
Ei saatu ei,
ei ymmärtäneet miksi yökastelija ei voi nukkua yläpedillä tai miksi unissaankävelijä ei voi nukkua yläpedillä.
Me koetettiin selittää mutta turhaan :(
Olimmekin sitten aika väsyneitä kun vuorottelimme melkein tuossa nukkumisessa ja tuli nukuttua jopa siellä kovalla lattiallakin :D
Tosin me lähdettiin sitten jo päivää aijemmin kotia kohden ajelemaan sieltä sillä alkoi jo väsymyskin painamaan.
Mutta varmasti ihan fiksut nukkumisjärjestelyt on jos on ihan normi lapset keillä ei kasteluongelmaa tai unissaankävely ongelmaa jotta uskaltaa sinne ylös laittaa nukkumaan :D

[QUOTE="harmaa";28384386]Teillä on ollut ihan erilainen ohjelma kuin meillä :D
Ei meillä ollut tosiaan kuin kerran toi lapsiparkki, (toisin kuin oli infottu :( ) ja oli siis sidoksissa siihen luentoon.
Ei ollut uimakoulua :(
Kankaanpainanta oli mutta olimmekin sitten sen päivän pois kylpylstä,
ja tikkupullanpaistoa oli joka tosiaan veti porukkaa ja se oli kyllä ihan kivaa :)
Katuliitutaiteiluakaan ei ollut :(
Meilläoli aikapaljon näitä jumppia mutta niihinkin sanottiin tosiaan että niihin ei asiaa lasten kanssa joka minusta sai miinusta siksi koska he järjestää lapsiperhe lomaa :/

Ruoka oli muuten hyvää mutta jos vaikka päivällisellä loppui tuoremehu sitä ei tullut lisää,samoin jos loppu kotikalja siitä hanasta lisää ei tullut.
Ja iltapala se oli jokseenkin tosi huono :(
no ekan illan jälkeen me opimmekin että maha pitää syödä ihan kunnolla täyteen,
ja tosiaan helpommalla pääsi kun lapsille haki iltapalat itse kaupasta sillä näkkileipää rasvaa ja kurkkua ehkä joskus ne tomaatitkin oli yleensä se iltapala :(
Tosiaan me käytiin itse joka ilta iltapalalla, tai siis kahvilla ja tämä iltapala näkkileipälinjalla oli koko viikon.

Meillä oli vielä semmoinen ongelma että nukuimme huoneistossa jossa oli 2h parvisänky lapsille, muuten hyvä mutta meillä on yksi unissaankävelijä ja kerran jo tippunut yläpedistä kun nousi ylös ja lähti kävelemään, joten ei häntä ylös nukkumaan.
No yksi lapsi on yökastelija jolla kyllä vaipat mutta siltikin tulee läpi (vammainen)
joten ei kiitos sinne ylös :(
Ja silloin oli yksi lapsi jonka voimme laittaa ylös joka nukkuikin siinä ylhäällä.
meille oli 2h sänky, tai kaksi erillistähän ne oli mutta kuitenkin.
Ongelma oli siis lasten nukkuminen,
me soitettiin tuonne etukäteen jos saisimme ylimääräisen vuoteen tuonne.
Ei saatu ei,
ei ymmärtäneet miksi yökastelija ei voi nukkua yläpedillä tai miksi unissaankävelijä ei voi nukkua yläpedillä.
Me koetettiin selittää mutta turhaan :(
Olimmekin sitten aika väsyneitä kun vuorottelimme melkein tuossa nukkumisessa ja tuli nukuttua jopa siellä kovalla lattiallakin :D
Tosin me lähdettiin sitten jo päivää aijemmin kotia kohden ajelemaan sieltä sillä alkoi jo väsymyskin painamaan.
Mutta varmasti ihan fiksut nukkumisjärjestelyt on jos on ihan normi lapset keillä ei kasteluongelmaa tai unissaankävely ongelmaa jotta uskaltaa sinne ylös laittaa nukkumaan :D[/QUOTE]

Meillä oli huone, jossa oli parvisänky (jonne olisi mahtunut 2 lasta) sekä parven alla 2 tavallista sänkyä...lisäksi meillä oli vuodesohva, jonka sai levitettyä. Meillä 10v nukkui parvella, me vanhemmat sängyssä ja nuo pienet nukkuivat levitettävällä vuodesohvalla. Tosin jonkun yön oli pienet siinä meidän välissäkin, kun vähän jännitti.

Mutta teitäkö oli siis 5 hlöä ja nukkumapaikkana vain 2 sänkyä ja 2 hengen parvi? Minkä ikäinen nuorin oli?

Olisiko ollut mahdollista, että vanhemmat olisivat nukkuneet parvella ja lapset niissä sängyissä? Jos teillä ei siis ollut vuodesohvaa tms?

Harmi, ettei lomanne onnistunut. Mutta toivottavasti te nyt edes JOTAKIN saitte reissulta mukaanne elämysten, kokemusten tai yhdessäolon tiimoilta :)

Meillä oli huone, jossa oli parvisänky (jonne olisi mahtunut 2 lasta) sekä parven alla 2 tavallista sänkyä...lisäksi meillä oli vuodesohva, jonka sai levitettyä. Meillä 10v nukkui parvella, me vanhemmat sängyssä ja nuo pienet nukkuivat levitettävällä vuodesohvalla. Tosin jonkun yön oli pienet siinä meidän välissäkin, kun vähän jännitti.

Mutta teitäkö oli siis 5 hlöä ja nukkumapaikkana vain 2 sänkyä ja 2 hengen parvi? Minkä ikäinen nuorin oli?

Olisiko ollut mahdollista, että vanhemmat olisivat nukkuneet parvella ja lapset niissä sängyissä? Jos teillä ei siis ollut vuodesohvaa tms?

Harmi, ettei lomanne onnistunut. Mutta toivottavasti te nyt edes JOTAKIN saitte reissulta mukaanne elämysten, kokemusten tai yhdessäolon tiimoilta :)

Siis juu, oli meilläkin sohva mutta ei vuodesohva :(
Eli yökastelija nukkui siinä.
Meidän ainut "normaali" (kauheaa, voiko noin sanoa) :D nukkui siis yksin siellä parvella, ja me nukuttiin miten nukuttiin niissä 2 sängyssä, 5v (unissaan kävelijä) lapsen kera.
Me kysyttiin siitä parvesta mutta se oli tarkoitettu lapsile ja lasten painolle ei kahdelle + 60 paremmalla puolen oleville aikuisille :(
Tämä oli meidän ensimmäinen tukilomamme ja nähtävästi viimeinen.
Lomaillaan sitten kun edes yksi lapsista on jo lentänyt pesästä niin ei tule noin pahoja ongelmia nukkumisten kanssa.

Siksi minua tosiaan harmitti tuo niin kovin koska me odotettiin lomaa (kukapa ei)
ja soitin tuonne etukäteen selitin ja kerroin tilanteen ja he ei tajunneet puhelimessa mikä tässänyt oli ongelma mutta lupasivat ottaa huomioon ja hankkia vaikka jonkun varavuoteen sinne kun nyt ensin saapuisimme paikalle.

Ja kyllä, kirjoitin lomamme loputtua heille palautteen joissa voi parantaa palveluitaan ;)

Sitä vaan toivon, että ihmiset ANTAISIVAT PALAUTETTA näistä asioista. Eihän mikään paikka muuten kehity jos puutteellisista/huonoista asioita ei palautetta anneta. Lisäksi suosittelisin antamaan palautetta myös sille taholle joka tuon lystin maksaa. Tuskihan haluavat huonoja paikkoja pitää listoillaan, kun parempiakin on tarjolla.

Itse olen töissä vähän vastaavassa paikassa ja meillä käsitelläään kyllä palaute tarkkaan ja sen mukaan tehdään asioita. Plus asiakkaan toiveiden mukaan tehdään melkein MITÄ TAHANSA.

Ohhoh mitä juttuja. Ap siis kirjottelee. Itse muistelen, että nettisivuilla luki, että lastenhoitoa on 2x3h. Toivottavasti ei myöskään velvoita mua menemään millekään luennolle. Eihän siinä ois mitää järkee. Yh:na arvostaisin sitä, et saisin itsekseni hetken hengähtää. Plus toivottavasti ei oo mitkään mummot samalma vaan että ohjelma tosiaan olis ihan lapsiperheille tehty.

Onko toi pomppulinna-paikka ja kotieläinpiha jossain lähellä? Voiko niihin kävellä? Ei meillä ole autoa..

Kunpa ruoka ei myös loppuisi kesken. Ihan oma oletus on että kyllä myös iltaallla tulee saada masunsa täyteen eikä juomat saa loppua kesken.

Jännittävää.....

Ohhoh mitä juttuja. Ap siis kirjottelee. Itse muistelen, että nettisivuilla luki, että lastenhoitoa on 2x3h. Toivottavasti ei myöskään velvoita mua menemään millekään luennolle. Eihän siinä ois mitää järkee. Yh:na arvostaisin sitä, et saisin itsekseni hetken hengähtää. Plus toivottavasti ei oo mitkään mummot samalma vaan että ohjelma tosiaan olis ihan lapsiperheille tehty.

Onko toi pomppulinna-paikka ja kotieläinpiha jossain lähellä? Voiko niihin kävellä? Ei meillä ole autoa..

Kunpa ruoka ei myös loppuisi kesken. Ihan oma oletus on että kyllä myös iltaallla tulee saada masunsa täyteen eikä juomat saa loppua kesken.

Jännittävää.....

Pomppulinnapaikka on rannassa, eli siis siinä samassa yhteydessä.

Kikan kotieläinpiha on senvertaa syrjässä, että sinne ei ilman autoa pääse. En ole aivan varma siitä, että järjestettiinkö sinne bussikyyti. Ainakin muutamaan kohteeseen nimittäin järjestettiin. Olivat maksullisia.

Meillä ei ollut eläkeläisiä muutamaa hassua lukuunottamatta, eikä ruoka loppunut kesken, eli ei jouduttu menemään näkkärilinjalla tms.

Puuroa ei tosiaan iltgapalalla ollut, vaan vain leipää...ja oiskohan ollut hedelmiä. En enää muista.

Jännittävää.....

Toivon sydämestäni että ottivat onkeensa palautteestani ja eivät järjestäsi enään lapsiperhelomia samaan aikaan kuin seniorilomia ;)
Pomppulinna paikka maksaa ;)
Ja jos he ottivan onkeensa noista seniorilomalaisista niin tuskin se ruoka sitten loppuu kesken ;)

Yhteistyössä