Kylpylään 6 kk vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neljän äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neljän äiti

Vieras
Lähdetään uudeks vuodeks rukalle ja jos tälläiset paukkupakkaset jatkuu ajateltiin lähteä
yhtenä päivänä kylpylään
olen ehkä hieman uusavuton,mutta lähtisittekö kylpylään lasten kanssa jos 6 kk vauva?saakohan ottaa kaukaloa allasalueelle ja mitenköhän kaikki käytännön asiat menevät,onko esim perhepukuhuonetta?lähtisitkö sinä tällaisen porukan kans?

lapsia 4 10v,6v,4v ja 6kk

Kyllä mun mielestä periaatteessa tuon ikäisen kanssa voi jo mennä kylpylään, kunhan vesi on tosiaan lämmintä. Ainoa on vaan mitä vauva itse tykkää siitä kylpylän ominaismelusta. Ei vaan anna hörppiä vettä ja huolehtii, että syöttää vauvan 1,5 tuntia ennen altaaseen menoa.

Saattaa olla aika pelottava kokemus 6kk ikäiselle, ellei ole vauvauintitaustaa tms. Tosiaan meteli on kylpylöissä tosi kova ja ihan iso allaskin voi pelottaa. Ainakin meillä pari ekaa kertaa vauvauinnissakin oli aika jännittäviä 6kk ikäiselle eikä ihan jaksanut olla edes sitä puolta tuntia siellä. Sitten ihan väsynyt ja valmis nukkumaan.

Jos olette valmiita menemään miehen kanssa allasosastolle vuorotellen eli vanhempi + muut lapset altaalle ja toinen + vauva odottelee mökillä/hotellilla.

Alkuperäinen kirjoittaja lkhxölk;22707958:
En lähtisi. Suositus on että 1v.iästä eteenpäin voisi alkaa käymään uimahalleissa ja kylpylöissä. Erikseen järkätty vauvauinti eri asia.

tarkoitus ei ole ottaa vauvaa veteen,ajatuksena että köllisi turvakaukalossa ja pukuhuoneessa ruokailtaisiin tarpeen tullen

Monissa kylpylöissä on allasbaari, jossa voisi varmaan toinen vanhemmista istuskella vauvan kanssa jos vauva ei viihdy paikallaan kaukalossa. Isommille lapsille kylpylä olisi kiva, joten jos ei vauvan kanssa onnistu niin toinen vanhemmista muksujen kanssa kylpylään.

Saisikohan vauvan nukutettua kaukaloon ja siirrettyä allasosastolle nukkuvana?

Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti;22708146:
tarkoitus ei ole ottaa vauvaa veteen,ajatuksena että köllisi turvakaukalossa ja pukuhuoneessa ruokailtaisiin tarpeen tullen

Mä en usko, että tuo toimisi... Entä jos ei "köllisikään" kaukalossaan, huutaisi kurkku suorana? Eikä ole ollenkaan varmaa, että sellasen saa allasalueelle tuoda.