Kylpylä (tallink spa) + kutina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luulosairas(ko?)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Luulosairas(ko?)

Vieras
eli tulimme juuri tallinnasta, olimme pari yötä tallink spa nimisessä kylpylähotellissa. Kaikki meni hyvin,kunnes ekana iltana menimme sänkyyn.. alkoi pian iholla kutista. Ihoa kutisee ajoittain molemmilla osapuolilla. Ja ihossa ei näy mitään... muuta kuin toisella meistä,ihoa punoittaa jalkataipeista ainakin. Ja tosiaankin tää alkoi keskiviikko iltana,ja jatkuu edelleenkin.

Mistä voi johtua? Voiko olla mahdollista että saimme hotellista jonkun tartunnan? vAI olisiko meillä käynyt aikamoinen sattuma,että molemmilla kutisee iho muuten vain,vaikka ihon kuivumisesta.. Koska olimme kuitenkin useita tunteja päivässä siellä kylpylässä?!

Iholla tuntuu,kuin että siellä kävelisi/liikkuisi jotakin. Tiiä sitten..?

Onko jollakin tietoa että mikä voi olla? Veimme heti kuin tulimme kotiin, niin vaatteet parvekkeelle. Ihan varmuudeksi...

Juu, itse kans aaattelin syyhyä. Mutta seuraillaan nyt tilannetta.
Mikäköhä muu aiheuttaa vastaavia oireita?

Ei viitti turhan takii ostaa niit voiteita.

Syyhy ei ole tuttu, mutta jos se sitä niin ei vissiin mene itsellään ohi? Kuivumisesta aiheutunut kutina pitäis parissa päivässä hävitä rasvaamalla tavallisella perusvoiteella, jos teillä ei muuten ole ollut kuiva iho. Tai ootteko allergisia esim. pesuaineelle, jolla lakanat pesty tai otitteko jotain hoitoja erikoisilla aineilla?

Mulla kuivuu ja kutisee iho jo parin tunnin uimahallireissun + saunomisen jälkeen. Jos teillä ei mee ohi niin lääkäri varmaan osaa sit auttaa. Ai nii ja tietty aina tollasista paikoista voi tarttua tai muuten aiheutua oireita, nimim. hiivatulehduksen uimahallista saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa-a:
Syyhy ei ole tuttu, mutta jos se sitä niin ei vissiin mene itsellään ohi? Kuivumisesta aiheutunut kutina pitäis parissa päivässä hävitä rasvaamalla tavallisella perusvoiteella, jos teillä ei muuten ole ollut kuiva iho. Tai ootteko allergisia esim. pesuaineelle, jolla lakanat pesty tai otitteko jotain hoitoja erikoisilla aineilla?

Mulla kuivuu ja kutisee iho jo parin tunnin uimahallireissun + saunomisen jälkeen. Jos teillä ei mee ohi niin lääkäri varmaan osaa sit auttaa. Ai nii ja tietty aina tollasista paikoista voi tarttua tai muuten aiheutua oireita, nimim. hiivatulehduksen uimahallista saanut.

Kummallakin on iho ollut muuten hyvässä kunnosa,ei allergioita tai muitakaan iho oireita. Hoidoissa emme käyneet.

Pelottaa, et on tullu ny saatua joku tartunta (esim.syyhy tai vaatetäi).

Ei täs viel viitti lääkäriin mennä, mut jos on joku tartunta ni tulis nyt iho oireita noppaa,et olis jotai mitä näyttää lääkärille:( (kutinan perusteella aika vaikee varmaa alkaa diagnosoimaan mtn)

Tänäänkö te tulitte? Mun mielestä edelleen, jos parissa päivässä ei mene tavallisella rasvaamisella ohi, voi kutinan perusteella mennä ihotautuilääkärille. Se osaa sit määrätä vahvemmat voiteet ja samalla voit kertoa epäilyksistäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa-a:
Tänäänkö te tulitte? Mun mielestä edelleen, jos parissa päivässä ei mene tavallisella rasvaamisella ohi, voi kutinan perusteella mennä ihotautuilääkärille. Se osaa sit määrätä vahvemmat voiteet ja samalla voit kertoa epäilyksistäsi.

Jep, tänään tultiin. Pääseeköhän ihotautilääkärille kunnallisella puolella nopeesti,vai pitääköhän venailla kauan... mietiskelin sellaista että jos oireet jatkuu niin ettei tartuta eteenpäin esim. töissä :(.

Mutta, kiitokset sulle. Seuraillaan nyt tilannetta kotosalla..

Yhteistyössä