Kylpyhuoneen kaakelit, minkä väriyhdistelmän/tyylin valitsisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sanna

Vieras
Laitetaan koko kylppäri uusiks, mikä kuulostaisi sinusta parhaalta?

a)

tumman harmaat 10x10cm lattialaatat, seinät 20x25cm valkoista laattaa.
suihkuseinä vaaleen harmaata 10x10cm. wc pönttö perinteinen, valkoinen posliini lavuaari tumman pähkinäisellä pöytätasolla (eli vähän kuin kulhona pöydällä) minkä alla on kaappi.
Lavuaarin päälle vaalean harmaata 10x10 kaakelia rivi ja sitten iso hopeakehyksinen peili.

b)

lattialaatat 20x20cm keskiharmaata kaakelia, seinät 20x25cm valkoista laattaa pitkittäin kaakeloituna (eli vähän kuin tiiliseinä). perinteinenwc pönttö, lavuaari upotettuna tumman pähkinäiseen tasoon, alla allaskaappi. Lavuaarin päällä samaa sävyä kun lattiassa mutta pientä 2cmx5cm kaakelia pitkittäin kaakeloituna.

c) lattialaatat 10x15 vaalean harmaata, seinät valkoista 15x20 laattaa joissa helmiäisen sävyä. suihkuseinustalle helmiäisen hohtoista aaleaa laattaa missä hyvin henta harmahtavaa kuviointia. perinteinen wc pönttö, lavuaari teräksinen kauniilla hanalla, alla vaalea iso kaappi isoilla metallisilla vetimillä. Lavuaarin yäpuolelle samaa laattaa kuin suihkuseinustallekin yksi rivi..

Mikä kuulotai sinusta parhaalta tai minkä värimaailman itse olet valinnut tai valitsisit omaan kylpyhuoneeseesi jos alottaisit remontin?

Kiitos!!!

me tehtiin pari vuotta sitten ja värimaailma on tämmönen..
tuo tumman ruskea katto ei välttämättä passaa tuohon värimaailmaan tuolla kylppärissä, mut taas saunassa passaa loistavasti (siel on maalattu tumman ruskealla seinät ja katto sekä nuo koriste ikkunotten pielet)

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna:
Sukkapari, -teillä on upea kylppäri, IHANA <3

nuilla värillisillä lakoilla saa mukavasti väriä saunaan.. me mietitiin ensin et ois laitettu mustat (siis savusauna tummelmaa) mut päädyttiin sit tuohon suklaan ruskeaan. Maalattiin seinät kolmeen kertaan (vaik ohjeessa oli et vain kerran, muuten tulee kuumat) myyjä sano kans maalannensa kolmeen kertaan eivätkä ole kyl kuumat.. tai onhan nuo jos porottaa tulta KAUAN mut laitettiin kans "selkänoja" seinälle

En tiedä sallitaanko tällaista vastausta, mut ei mikään noista! :D meille tulee ruskea 10x10cm lattia, valkoiset 20x25cm seinät ja suihkun luo kaks 30cm levyistä pystyraitaa punaista mosaiikkia. eli kaipaisin väriä sun vaihtoehtoihin. se lavuaari kuulosti kyl ihanalta a ja b vaihtoehdoissa :) meille tulee sellanen leveä lavuaari, suorakaiteen muotoinen ja sit allas- ja peilikaappi. mut mun maku onkin yleisesti sellainen et tykkään yksinäni :D

Alkuperäinen kirjoittaja Moi:
En tiedä sallitaanko tällaista vastausta, mut ei mikään noista! :D meille tulee ruskea 10x10cm lattia, valkoiset 20x25cm seinät ja suihkun luo kaks 30cm levyistä pystyraitaa punaista mosaiikkia. eli kaipaisin väriä sun vaihtoehtoihin. se lavuaari kuulosti kyl ihanalta a ja b vaihtoehdoissa :) meille tulee sellanen leveä lavuaari, suorakaiteen muotoinen ja sit allas- ja peilikaappi. mut mun maku onkin yleisesti sellainen et tykkään yksinäni :D

meil kans tuo ruskea oli pitkään se mitä mietittiin, mut päädyttiin nuihin oikeastaan taloudellisista syistä. Laatat oli edulliset ja miellytti ni otettiin vaik eivät ne kaikkein mieluisammat olleetkaan

Alkuperäinen kirjoittaja Moi:

Tästä mäkin tykkäisin, en harmaasta!!

muuten meil on khh, kuraeteinen jne tämmöset laatat ja en suosittele kul tummia laattoja, niis näkkyy kaikki. Ensinnäki ovat työläät putsata remonttin jälkeen ku nuis se lika häviää ku pinnan kastelee mut sit ku kuivuu ni kaikki näkyy.. meil jäi jotain sellasia kohtia joita en ole saanu puhtaaks millään tökötillä

Jos mä NYT saisin päättää kylppåärin värin ja tyylin, ottaisin musta-harmaan-ehkä valkoista hiukan ja semmoista pikkuruista kiiltävää laattaa, kun (muistaako joku ) esmees BBn viime kauden kylppärissä oli. Se on nätti ja heöppo pitää puhtaana. Helmompi kuin joku röpelöinen tai himmeä laatta =).

Sukkapari tiiätkö voisko noita lauteita käsitellä noilla jutuilla?

Siis meidän talossa on ällöttävän puunväriset (liian kirkkaat kun on uudet :D) lauteet ja haluisin tummentaa niitä.

Sopiskohan tommonen siihen?

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Sukkapari tiiätkö voisko noita lauteita käsitellä noilla jutuilla?

Siis meidän talossa on ällöttävän puunväriset (liian kirkkaat kun on uudet :D) lauteet ja haluisin tummentaa niitä.

Sopiskohan tommonen siihen?

siihen on omalainen vaha.. mut onnistuu kyllä!! Me meinattiin ensin laittaa nuo lauteet pähkinän värisiks, mut sit tultiin siihen tulokseen et ois tullu liian tummaks tuo sauna

kiva et joku tykkäs mun kylpyhuoneesta :D se on pian valmis! saunaan jää entinen paneeliseinä. huomasin muuten itse myös et se ruskea oli saumauksen jälkeen työläs pestä! varsinki kun laatan pinta on hieman rypyläinen :D ja olen saumannu ja pessy vasta pienen vessan! mut kyl mä kestän :p ja onpa mieleinen ainaki.

niin joo, meidän entises asunnos oli harmaa-valkoinen kylpyhuone ja onhan siinä se hyvä puoli, et tekstiileillä voi vaihtaa väriä niinku haluaa :) mä vaan tykkään itse väreistä niin paljo et tiedän etten punaisiin raitoihin kyllästy :)

Yhteistyössä