kylppäri, wc, khh kaikki samaa tilaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Rakennetaan taloa ja meillä on alakerrassa nyt suunnitteluongelma :) elikäs alakerrassa on kylpyhuone jossa on tilaa yhteensä sauna mukaan luettuna n. 20m2 ja tehtiin tarkoitusella kodinhoitohuoneen ja kylppärin väliin iso 1200mm aukko, johon oli tarkoitus tulla lasiliukuovi. Nyt kuitenkin mietitään josko ei laitettais siihen mitään vaan jätetään ihan auki kokonaan kodinhoitohuone ja kylppäri jolloin ne ovat yhtä isoa tilaa. Mitä ootte mieltä?

Itse en tykkäisi jos kaikki kylppärin kosteus leviäisi myös kodinhoitohuoneeseen. Me myös pidetään kylppäriä vähän lämpöisempänä mukavuussyistä ja kodinhoitohuone saa mieluusti olla normaalissa sisälämpötilassa. Riippuu tietysti vähän siitäkin mitä kaikkia toimintoja kodinhoitohuoneeseen on tarkoitus sijoittaa.

Niin ja lisäyksenä vielä että itse tykkään enempi että wc on oma erillinen tilansa. En nimittäin halua käydä vessassa muiden nähden, edes perheenjäsenten, vaikka porukalla saunottaisiinkin.

Samat perustelut kuin edellisellä. Eli meilläkin ph talon lämpimin huone. Ja turhaa pitää se khh:n puolikin lämpimänä. Tai jos tykkää hytistä suihkussa niin mikäs siinä. Toinen on tuo kosteus. Parempi mitä pienemmässä tilassa se on.

Tuosta vessasta oon eri mieltä. Meillä ainakin käytetään tuota ph:ta samanlai vessana kuin tuota "oikeaa" vessaakin. Eli oven saa lukkoon ja voi asioida ihan rauhassa. Sen aikaa kun siellä ollaan saunassa/pesulla niin ei tarvi pyttyä käyttää. Toki meillä ei noita alle kouluikäisiä hidasta yhtään vaikka ollaan saunomassa, niin pytyllä käyvät ihan luontevasti siinä samalla.

En laittaisi, mieluiten kaikki omiksi tiloikseen. Pytty on ruma ja epäkäytännöllinen pesuhuoneessa. En myöskään halua saunoessani (=rentoutuessani) katsellakaan pyykkihuoltotilaa ja -laitteita ja pahimmassa tapauksessa pyykkivuorta.
Ei olisi meille vaihtoehto ap:n ratkaisu. Eikä talon jälleenmyynninkään kannalta hyvä asia, suurin osa ihmisistä haluaa sen kodinhoitotulan erikseen.

Eikö khh idea vähän niinku katoa, jos se on samaa tilaa kylppäriin kanssa? St on niinku iso kylpyhuone....eli ehdottomasti khh ja pesuhuone erikseen. Itse tykkään erillisestä wc:stä ja sellainen meillä on khh ja pesutilojen yhteydessä, mut kait se pönttö sinne pesuhuoneeseenkin menee...

Meillä on kh ja kph:n välissä leveä "oviaukko", varmaan ainakin 1,5m. Siinä on taitto-ovi, jolla saa helposti eristaa tilat omiksi. Varsin kätevä, kun vieraita saunomassa, uloskäynti kun on kh-n kautta. Muutenkin tykkään, että periaattessa ovat yhtä isoa tilaa, mutta kuitenkin erillaan.

Pytyn tarkoitusta pesuhuoneessa en ole ikinä ymmärtänyt. Inhoan istä ratkaisua yli kaiken, joten meillä ei sellaista ole eikä tule :D

No mun mielestä on hyvä olla "vara wc-pytty" vaikka siellä kylppärissä, jos ei sitten tee kahta erillistä vessaa koko taloon. Mutta kuitenkin kaksi wc-pyttyä oltava talossa siltä varulta jos toinen on varattu ja itselle tulee hätä :D niin mun mielestä wc ja kylppäri voi ihan hyvin olla yhdessä.

[QUOTE="Mie";29034891]No mun mielestä on hyvä olla "vara wc-pytty" vaikka siellä kylppärissä, jos ei sitten tee kahta erillistä vessaa koko taloon. Mutta kuitenkin kaksi wc-pyttyä oltava talossa siltä varulta jos toinen on varattu ja itselle tulee hätä :D niin mun mielestä wc ja kylppäri voi ihan hyvin olla yhdessä.[/QUOTE]

Olen samaa mieltä siitä, että talossa kuuluu olla kaksi vessaa. Ja meillä näin onkin. Mutta onneksi kumpikaan pytyistä ei ole siinä sauna+kph+khh kompleksissa:D Meillä on kyllä pesuhuoneessa varaus wc-pytylle (suunnittelijan vaatimuksesta ;)), eli olisi mahdollista laittaa kolmekin vessaa taloon....
Yläkerran pikkuvessan yhteydessä on kyllä suihkun mahdollisuus, mutta se on todella satunaisessa käytössä.

Yhteistyössä