kylppärin viemärin haju löyhkää jo eteisessä asti..mitä voi sille tehdä???

viemäri
pikaisesti kannattaa tarkistuttaa putket tai kaivo riippuen mikä systeemi teillä on eli miten asutte. Asutaan okt:ssa ja oma likakaivo ja jos haju rupee leijalee joku on ollu huolimaton ja ei ole muistannu kutsua loka-autoa,,,,

Jos viemäriverkossa saattaa olla joku putkitukkeessa jos tosissaan haisee, kannattaa kutsuu sellanen kuvaaja. Ne tunkee sellasen pitkän letkun jossa kamera viemäriin ja paikallistaa tulleumat. Jos tukkeuma kyseessä ja jää hoitamatta voi tullla viemäristä "pashat" takas ihan korkojen kera. Edellisessä taloyhtiössämme kävi naapurille näin,,,
 
manna
laske kunnolla vettä ja pese uudestaan. ootko varma että tulee sieltä? meillä tuoksu tulikin lavuaarin viemärin putkesta. laitoin sinne putkenaukaisijaa (vaikkei ollut siis tukossa) ja annoin vaikuttaa. sit huuhtelin ja haju katosi. Siellä oli varmaan jotain möhnää joka haisi.
 
Onhan suihkukaivossa vettä?

Joissain lattiakaivoissa on rassausreikä joka johtaa sinne haisevalle puolelle. Onhan siinä tulppa?

Onko esim lavuaarin viemäriin liitetty pesukonetta? Jos on niin onko yhde viemärissä olevan hajulukon ylä- vai alapuolella? Pitää ehdottomasti olla yläpuolella.
 
vieras
Katsokaa onko lavuaarin postoputken tiiviste kunnossa, lattiarajassa oleva. Hapertuessaan ja vanhetessaan alkaa päästää viemärinhajuja läpi. Itse olen ammatin puolesta niitä muutaman vaihtanut ja myös omassa vessassa hajun syy oli siinä.
 
---
suihkukaivosta ritilä pois ja runsaasti vettä kovalla paineella sinne sen kaivon sisällä sivuissa oleviin reikiin. kerran ystäväni oli olevinaan pessyt oikeen kunnolla kaivon, ja silti hais... ei ollut tajunnut suihkuttaa sitä vettä niihin koloihin tms. suihkutettiin ja aika pitkään sai suihkuttaa ja sit alko sieltäkin lika tms irtoomaan. sama lavuaarin alapuolella kun menee se putki lattiaan, niin siinä lattiaa vasten on se hajulukko (joissain lavuaareissa näin, joissain toisella tavalla)... jos se on vähääkään niin ettei oo kokonaan lattiaa vasten, ni sieltäkin hajua tulee
 
vieras
Irrota suihkukaivosta ritilän lisäksi myös se seuraava osa, meillä ainakin lähti ruuvimeisselillä irti, on kai se hajulukko systeemi ja se oli kerännyt "kivasti" mömmöä sinne väliin mikä jää ennen viemärin suuta. Sen kun sai puhtaaksi niin hajuhaittakin loppui.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Katsokaa onko lavuaarin postoputken tiiviste kunnossa, lattiarajassa oleva. Hapertuessaan ja vanhetessaan alkaa päästää viemärinhajuja läpi. Itse olen ammatin puolesta niitä muutaman vaihtanut ja myös omassa vessassa hajun syy oli siinä.
Meil oli joskus sama vika, ei ois voinut uskoo, et niin karsee haju voi johtua ihan vaan uhdestä hapertuneesta tiivisteestä :x Ei ees ollut kallis korjata vaikka soitinkin putkimiehen sen tekemään, m ä kun luulin et vika ois ollut isompi :ashamed:
 
meil
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Katsokaa onko lavuaarin postoputken tiiviste kunnossa, lattiarajassa oleva. Hapertuessaan ja vanhetessaan alkaa päästää viemärinhajuja läpi. Itse olen ammatin puolesta niitä muutaman vaihtanut ja myös omassa vessassa hajun syy oli siinä.
meillä tuo on vaan usein irronnut paikaltaan ja siinä syy hajuihin.
 
vierailija
Kannattaa tarkistaa, onko lattiakaivon puhdistustulppa irti! Lattiakaivon kaltevalta pinnalta löytyy n. 2 euron kokoinen musta muovitulppa. Reikä on tarkoitetttu putkien puhdistamiseen. Meillä alakerran osakehuoneistossa tulppa oli irti ja kylppäri haisi viemärille. Putkiliikkeen mukaan on mahdollista, että ilmanottoputki kerrostalossa oli jäätynyt, jolloin kun yläkerran vessoja vedetään alipaine heittää tulpan irti.
 
vierailija
Kannattaa tarkistaa, onko lattiakaivon puhdistustulppa irti! Lattiakaivon kaltevalta pinnalta löytyy n. 2 euron kokoinen musta muovitulppa. Reikä on tarkoitetttu putkien puhdistamiseen. Meillä alakerran osakehuoneistossa tulppa oli irti ja kylppäri haisi viemärille. Putkiliikkeen mukaan on mahdollista, että ilmanottoputki kerrostalossa oli jäätynyt, jolloin kun yläkerran vessoja vedetään alipaine heittää tulpan irti.
Eiköhän ap.n ongelma oo selvinnyt jo tässä kahdeksan vuoden aikana :D
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
vierailija
Jatkan tähän. Meillä okt jossa ei ole tuuletusviemäriä. Ongelma on viemärinhaju.Aiemmin viemarin löyhkä tuli olohuoneen lattian rajasta, se saatiin kuntoon, nyt hajua tulee vessan lattian rajasta. Varsinkin näin kylmällä pahempi. Vessassa ei ole lattia kaivoa. Jätekaivo tyhjennetty loppuvuodesta ja tällä käytöllä ei voi olla vielä täysi. Onko mitään vinkkejä hajun hallintaan?
 

Yhteistyössä