kylmät kädet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mehiläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mehiläinen

Vieras
Vauvallani (5kk) on usein aivan kylmät kädet, kun on nukkunut ulkona (pakkasta ollut max 6 astetta). Käsissä on äitiyspakkauksen rukkaset päällimmäisenä ja alla villalapaset sekä toiset lapaset. Muuten vauva pysyy lämpöisenä, mutta ongelmana on kädet. Mistä saisi todella lämpimiä käsineitä vauvalle?

Tuli mieleen, että jääkö rukkasiin enää yhtään tilaa ilmalle, joka muodostaa lämmittävän "kerroksen"? Eli voisit kokeilla jättää toiset lapaset pois.

Itse aikoinaan myös laitoin vauvan kädet makuupussin sisälle, ja koska vaunuissa oli sen verta ahdasta, ne useimmiten pysyivätkin siellä makuupussin sisällä.

Minä 'sidon' vauvan kädet makuupussin sisälle fleece-kaulaliinallani. Kiedon liinan vauvan hartioiden ja käsien ympärille. Liina lämmittää näin samalla kaulan ja hartoiden seutua, joka voi jäädä helposti kylmäksi lämpöpussissa, koska vauva on pelkissä sisävaatteissa. Käsissä vauvalla on vain ä-pakkauksen sisätumput ja villatumput päällä. Kädet ovat aina lämpimät. Laitan vauvan niin syvälle lämpöpussiin, että kasvotkin ovat puoliksi pussin sisällä, jolloin hengitysilma lämmittää myös kasvot.

Meillä kanssa topataan kädet makuupussin sisälle. Laitan vauvan äp:sen makuupussiin niin "syvälle" että etureunan saa kylmällä ilmalla tarvittaessa vedettyä jopa kasvojen eteen, sillai koholle, että hengitysilma pysyy lämpimämpänä. Mut kädet on aina siä makuupussissa. Sain nyt toiselle myös lämpöpussin käytöön ja kokeilin sitä mut just täntakia kun en saanu sitä samalla tavalla vauvaa puettua kuin makuupussiin, en ottanut sitä käyttöön. Tykkään että kädet saa olla siä makuupussissa ja ennenkaikkea et naamallekin ulottuu suojaa. Meidän lämpöpussissa tuo pääpuoli oli tosi avara.

Ai niin sit vielä et mä jätän ne kädet sinne äp:n haalarin hihojen sisään, kun on reilun kokokoinen, en vedeä niitä "hienosti" ulos niinkuin kuuluisi vaan ne hihat lämmittää vielä.

Yhteistyössä