Kylmän tunne kurkussa/ruokatorvessa?

  • Viestiketjun aloittaja Näröstäjä
  • Ensimmäinen viesti
Näröstäjä
Muilla ollut joilla närästystä /refluksia tai mahahaava? En tiedä vielä mikä, Somac menee ja lähete tähystykseen. Vaan kurkussa olo kuin olisi nielaissut mynthonin ja sitten lähtenyt ulos talvipakkaseen. :'( kuulostaako tutulta kenellekään? Alkoi ykskaks oireet pari viikkoa sitten ja tämä nyt inhottavin. :'(
 
Ref
Mulla on refluksi mut en kyl muista et tuollaista olisi koskaan ollut, voisko kurkkuun olla tullut esim joku pieni paise tms? Refluksissa on kyllä niin kaiken kirjavia oireita että en ihmettelis vaikka olisi siitäkin.. Tosin ns. pala kurkussa on ollut joskus jokusen päivänkin ja monesti alkanut aamulla ja olen ajatellut että hapot turvottaneet kurkussa jotain. On aina ajallaan sit hävinnyt. Mulla on nyt jostain syystä muuttunut enempi silent refluksiksi eli muuten suht oireeton mutta öisin kova yskä ja kurkku aivan karrella jollei muista lääkitä (käytän nyt ihan ruokasoodaa, illalla ja lisäksi yöllä joutuu ottamaan) Pitäis kyl hakee taas lekurista reseptiä kun on tullut joka öiseksi riesaksi tuo ja pahenee vaan.. Mulla ei auttanut somac, Nexiumilla ja ruokavaliolla sain pitkäksi aikaan itseni niin etten tarvinnut lääkkeitä, silloin tällöin joutuu kuurina pari kk veteleen ja sit pärjäilee taas. Onnea tähystykseen, se on kaikkea muuta kuin kivaa:whistle:
 
vierailija
Mulla on ihan sama juttu! Kurkussa tuntuu viileä/mintun/mentholin tunne ja sen tuntee joka henkäyksellä. Mistään ei tunnu saavat tietoa, mistä voisi olla kyse? Todella kummallinen tunne! Kuin kurkunpäässä olisi kokoajan joku menthol pastilli tms. Aloittaja, onko sinulle selvinnyt syytä? Saitko sen pois? Mistä sinulla johtui?
 
vierailija
Olisihan se ihan mukava tietää tälle ikävän tuntuiselle vaivalle syy ja siihen sitten myös helpotus, jos joku olisi sattunut saamaan lisätietoa näiden parin vuoden saatossa. Ohi menevää, mutta tuntuu, ettei oikein mikään sitten auta tähän. Ei ole juominen itsellä auttanut, mennyt tosiaan ohi, kun on ollut mennäkseen mutta voi kestää parista minuutista jopa useampaan tuntiin tämä tunne. Siis aivan kuin olisi koko ruokatorvi jäässä tai hönkisin ulkona korkeissa pakkaslukemissa, tunne vahvistuu jokaisella hengenvedolla, mutta on lievänä aina läsnä vaivan esiintyessä.
 
vierailija 2
Minulla myös alkoi tällainen kylmä tunne pari päivää sitten. Olin saanut migreenikohtauksen, jonka takia oksensin. Sitten alkoi kylmä tunne, aluksi oli kipeäkin. Terveyskeskuksesta eivät osanneet neuvoa. Epäilivät limakalvon ärsyyntyneen, ja että olisi vatsaflunssa eikä migreeni kyseessä.

Toivottavasti menee ohi.
 
vierailija29
Itselläni kans refluksi ja tätä samanlaista "kylmää tunnetta kurkussa" on välillä ollut. Ei oo pitkään aikaan ollut, mut nyt tässä paripäivää tuntenut samaa, enkä osaa sanoa mikä olisi edes laukaissut tämän.
Niin oudon tuntuinen fiilis ja vielä höpömmältä tuntuu sitä selittää ulkopuoliselle
 
vierailija
Tähän samaan vaivaan juuri tässä googlettelinetsien vastausta kun tuli tämä keskustelu vastaan! Nyt on paljon tullut yskittyä, kurkkuun tai keuhkoihin ei satu, mutta tuntuu tosiaan kun olis rasiallisen mynthoneita nielaissut...
 
vierailija
Muilla ollut joilla närästystä /refluksia tai mahahaava? En tiedä vielä mikä, Somac menee ja lähete tähystykseen. Vaan kurkussa olo kuin olisi nielaissut mynthonin ja sitten lähtenyt ulos talvipakkaseen. :'( kuulostaako tutulta kenellekään? Alkoi ykskaks oireet pari viikkoa sitten ja tämä nyt inhottavin. :'(
 

Yhteistyössä