Kylmäävä arvuutusketju! Vastaan kysymyksiin vain joko KYLLÄ tai EI.

Voisivat useammallekin majakalle järjestää yöpymismajoitusta. Niiiiiiiiin tykkään majakoista! <3
Mä oon ollut yötä Hangon Bengtskärissä, se on Pohjoismaiden korkein majakka. Silloin oli meidän porukkaa ja muut oli naispuolisia taiteilijoita. Siellä jos missä saa mahtavat inspiraatiot :giggle:

ps. täällä olkkarissa näkyy 2 kapeaa ja korkeaa majakkataulua, toisen yli lyö valtavat tyrskyt

Terv. toinen majakkafani
 
Mä oon ollut yötä Hangon Bengtskärissä, se on Pohjoismaiden korkein majakka. Silloin oli meidän porukkaa ja muut oli naispuolisia taiteilijoita. Siellä jos missä saa mahtavat inspiraatiot

ps. täällä olkkarissa näkyy 2 kapeaa ja korkeaa majakkataulua, toisen yli lyö valtavat tyrskyt

Terv. toinen majakkafani

Meidän piti kahdellakin sukellusreissulla käydä siellä, mutta kummallakin kerralla tuuli turhan kovaa ja huonosta suunnasta ni se jäi.

Kymäpihlajassa aion yöpyä ensi kesänä.
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria
Karl-Erik, lajinsa viimeinen...


Mä oon tavannut ton tyypin. Se näytti meidän poppoolle, missä se hylky on, mutta silloinkin tuuli liikaa, eivätkä olleet hakeneet lupaa koska sijainnista ei ollut tietoa joten eivät voineet sukeltaa.
 
  • Vau!
Reactions: Latimeria
Mä oon tavannut ton tyypin. Se näytti meidän poppoolle, missä se hylky on, mutta silloinkin tuuli liikaa, eivätkä olleet hakeneet lupaa koska sijainnista ei ollut tietoa joten eivät voineet sukeltaa.
Laten itsesuojeluvaisto pistää niin hanttiin, etten voi mennä syvyyksiin happipullojenkaan kanssa...

Muinaisaarteet kiinnostaa, jonkun kerran olen jo magneettikalastellut paikalla, jossa venäläinen laivasto majoittui Oolannin sodan aikaan. Mitään ei ole löytynyt, mutta 100% mahd löydöistä toimittaisin museovirastolle.

Osaatko sukeltajana ja varmaankin aiheeseen perehtyneenä sanoa, kuinka kauan vaikkapa joku miekka säilyy Suomenlahden murtovedessä? Makeassa vedessä esim. Viikinkimiekat on säilyneet yli 1.000 v
 
Laten itsesuojeluvaisto pistää niin hanttiin, etten voi mennä syvyyksiin happipullojenkaan kanssa...

Muinaisaarteet kiinnostaa, jonkun kerran olen jo magneettikalastellut paikalla, jossa venäläinen laivasto majoittui Oolannin sodan aikaan. Mitään ei ole löytynyt, mutta 100% mahd löydöistä toimittaisin museovirastolle.

Osaatko sukeltajana ja varmaankin aiheeseen perehtyneenä sanoa, kuinka kauan vaikkapa joku miekka säilyy Suomenlahden murtovedessä? Makeassa vedessä esim. Viikinkimiekat on säilyneet yli 1.000 v

Mä en todellakaan sukella! Olin kokkina reissuilla. Mun mielestä ihmisen kuuluu pysyä veden pinnalla.


Enkä säilymiseenkään osaa vastata. Muuta kuin, jos miekan päällä on kerros mutaa ni kai se säilyy paremmin kuin jos on suolaveden huljuteltavana.
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria
Mä en todellakaan sukella! Olin kokkina reissuilla. Mun mielestä ihmisen kuuluu pysyä veden pinnalla.


Enkä säilymiseenkään osaa vastata. Muuta kuin, jos miekan päällä on kerros mutaa ni kai se säilyy paremmin kuin jos on suolaveden huljuteltavana.
Joo, pysytään pinnalla vaan (y) Kevytilmailukin tuli lopetettua, kun siinä kävi köpsästi, ei sentään luita poikki..

Oon kysellyt tuota muualtakin, ei kukaan ole osannut vastata. Mutaa tulee väkisin (onneksi) päälle, ja hapettomassa säilyy paremmin. Jotkun amatöörit nostaa löydöt pois vedestä, ne voi murentua hyvin nopeasti kun happi pääsee tekemään tuhoaan.
 

Yhteistyössä