kyllästynyt tauteihin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma -75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma -75

Vieras
onko joku muukin kyllästynyt lasten ainaiseen sairasteluun. periaatteessa olen onnellinen, kun lapseni ovat ns terveitä. ei siis mitään vammoja eikä pitkäaikaissairauksia, mutta... meillä on aina jompikumpi flunssassa, korva- tai poskiontelotulehduksessa. lapset ovat ihan kotihoidossa, ulkoillaan joka päivä, jos kunto antaa myöten, syödään ihan monipuolisesti. isompi saa lisäksi sanasol- vitamiinivalmistetta. mutta silti. en enää jaksaisi ainaista lääkärirumbaa kontrolleineen ja lääkkeineen. yksityisellä ollaan käyty, ettei tarvitse tk:n arvailujen perusteella lääkitä. ole ajatelut vyöhyketerapiaa, mutta terapetutti sanoi, että se saattaa aiheuttaa sen, että korva alkaa hylkiä putkea... mitäs ihmettä teen?

Arvaappa vain!

Meilllä kun on ruoka-aine allergiat vauvasta asti ollut ja nitä on tutkittu ja altistettu jne (saa syödä nyt 7 ruoka-ainetta) ja korvatulehdus kierre 2,5kk putkeen ja kohta tulppien laitto) ja virtsatietulehdus kierre jne (3kk putkeen, 2kk tauko ja taas). Kokoajan flunssaa ja ei olla nukuttua yhtään yötä illasta aamuun saakka ja poika on 1v4kk. Niin ja tässä on nyt syöty about yli puolvuotta antibiootteja mitä milloinkin niin putkeenja päällekäin :(

Yksiyiselle mennään aina vaan kun on varaa ja kun ei ole niin ollaan arvauskeskuksen riesana. :(

Meillä myös koko syksy ollu flunssakierrettä. Kotona ollaan, mutta isommat saivat joka kerta kerhoista uutta tautia ja vauvakin sitten sai ne ja oli korvatulehduskierteessä. Putket laitettiin jokin aika sitten ja sen jälkeen myös päätin, että ollaan kerhoista pois jouluun asti. Olin itse jo niin väsynyt valvomisen ja lääkärireissujen takia, että oli pakko tehdä se päätös.

Nyt jaksan taas paljon paremmin, tehdään joulujuttuja ja kyläillään terveiden lasten luona. Toki tauteja voi tulla mistä vaan kun liikkuu, mutta nyt on pysytty terveinä ja pääsen itse joka tilanteessa huolehtimaan käsipesuista ym. Ja kerhoista niitä tauteja tuli joka viikko. Välillä ihmettelin, kun niin flunssaisia lapsia tuotiin kerhoon, että silmät punoitti ja näyttivät jopa kuumeisilta. Itse en vie sairasta lasta kerhoon, se on mielestäni väärin muita lapsia kohtaan.

Yrittäkää tekin jollain tavalla vähän vältellä flunssaisia ihmisiä, niin voisi saada tautikierteen katkaistua. Voimia ja mukavaa joulunodotusta!

Täällä kans yksi väsynyt äiti. Mies lähti juuri isomman kanssa päivystykseen ja pienempi potee kotona. Aina on jommalla kummalla korvat tai joku muu paikka kipeänä. Kuuria kuurin perään tarjotaan vaan. On kuulema normaalia, että lapsella on yskä joka himputin päivä ja yö ja on kestänyt jo 2 vuotta :headwall:

Onpa hyvä,että muitakin samassa tilanteessa. Varsinkin viime talvi oli aivan mahdoton ton nuoremman kans (nyt 1.8v),kerrankin oltiin lääkärissä 2vkon aikana muistaakseni 5 kertaa! Korvatulehduksia toisen perään...lokakuusta toukokuuhun jatkuvasti :( Kitarisat leikattiin nyt syyskuussa,mutta sairastanut silti yhden k.tulehduksen. Tää syksy menty silleen,että n.1-2vkoa täysin terveenä ja taas uutta pukkaa+sitten ruoka-allergiat päälle :headwall:
vanhempi poju 5v ei niinkään kipeänä,mutta kerhosta kyllä saa pöpöjä "säännöllisin väliajoin"... :kieh:

en voi sanoa, että kivalta kuullostaa, mutta helpottaa lukea muiden samanlaisten ongelmista!! ja sitten vielä kun aina tietäis, mitä pitäis vaatia lääkäriltä (siis jos joutuu käymään jollain vieraalla lääkärillä). että ottavat varmasti kaikki tarpeelliset testit ja jättävät liiat tekemättä! ja joskus tekisi mieli pamauttaa lääkäriä, joka ehdottaa lääkekuuria varmuuden vuoksi!!!

Meillä kanssa lapsi oli tossa syksyllä pari kuukautta kipeänä, nyt ollu jo monta viikkoa terveenä =)
Mulla yks kaveri tuo aina kipeät lapset meille kylään vaik olen kieltänyt, mutta ei kerro etukäteen et ovat kipeinä mut sit yskivät täällä ja seuraavana päivänä sanoo et heillä on lapset taas ollu monta päivää kipeinä, tosi kivaa! Nyt en voi kun vältellä heitä, että itse pysyttäis edes vähän aikaa terveenä. Eli tosi ikävää kun jotkut ovat niin ajattelemattomia ja kuljettavat kipeitä lapsiaan kyliin, kerhoihin ym.

Täällä myös yksi äiti, joka on kyllästynyt lastensa jatkuvaan sairasteluun. :wave:

Tuntuu, että heinäkuusta asti on sairasteltu; on korvatulehduksia ollut viisi kertaa (nuorimmaisella ne kaikki), mahatauteja 2 kertaa (molemmat vanhimmalla lapsella) ja sitten tätä tavallista yskää kuumeella ja ilman... :(

Sellaisia maksimissaan parin viikon pätkiä ollaan oltu täysin terveinä välillä. En tiedä olisiko tämän sairastelukierteen katkaisuun muuta vaihtoehtoa kuin se, että pysyisi täysin kotosalla ja yrittäisi ulkoilla säännöllisesti lasten kanssa?!? En kylläkään ole valmis jäämään neljän seinän sisälle kovin kauaksi aikaa ja kyllähän siinä lapsetkin kyllästyisivät ilman kerhoilua ja isovanhempien luona kyläilyä. :/
Sitä paitsi minä hoidan meillä lasten kanssa kaupassa käynnin ja siitä en kovin äkkiä luovu, eikä isäntä osaa kyllä kaupasta mitään oikein tuodakkaan...

Naapurissa ei ole käyty koko syksynä, kun siellä on myös aina joku kipeänä (neljä alle kouluikäistä lasta heillä), ja tietenkin silloin, kun meillä ollaan terveinä, eli tarkoituksella olen vältellyt heillä käyntiä... :ashamed:

Kyllähän tätä lasten sairastelua muuten kai jaksaisikin, vaikka se tuntuu jatkuvalta, mutta kun anoppi on alkanut puhua siihen malliin, etten osaisi lapsiani hoitaa/pukea, kun ovat aina kipeinä, eli tietenkin tämäkin asia saadaan käännettyä MINIÄN SYYKSI! \|O
Anoppi ehdotti eilen soittaessaan meille, että pian pitää nuorimmainen viedä yksityiselle lastenlääkärille, että saataisiin jotakin selville. Lapsi kasvaa kuitenkin tasaisesti, eikä neuvolassa ole hermoiltu sairastelusta, joten mielestäni anoppi ylireagoi. Ja ihan periaatteesta en siihen heti suostu, sillä lapset ovat meidän eikä anopin!
Itse kyllä heitin anopille, että jos vaikka talossamme onkin hometta, mistä sitäkään tietää (ja lisäksi talo on anopin ja apen rakentama! ;) )

Koitetaan vaan jaksella kaikki! :hug:

totta, monet ihmiset (muutkin kuin anopit) alkavat huomautella, että miten teillä ollaan aina kipeänä.... eihän ennen ole sellaisia tauteja ollutkaan... just joo. välillä kommentoin takaisin, että voi minun lapsiparkoja, kun niillä on niin huonot oltavat. harvoin kukaan jatkaa keskustelua pidemmälle... :p

toivottavasti toimii teillä!!! etenkin antibioottikuurin aikana ja sen jälkeen meillä niitä käytetään!!! kunhan ne ottaa eri aikaan kuin antibiootin, muuten teho menee... meillä niistä on ollut apua vain vatsaoireisiin, mutta edes niihin!! luontaistuotekaupoista saa bioteekin probioottia, joka tulee halvemmaksi käyttää. kannattaa kokeilla! =)

Pitipäs munkin vastailla, kun itekkin oon kyllästynyt tähän sairasteluun. Vaikka meillä tätä ei oo VIELÄ kestänyt kuin vajaa 2 kk. Vauva oli ensin sairas 5 viikkoa, sen jälkeen on sitten isommat sairastelleet.
Esikoisella on tällä hetkellä kerhosta saatu enterorokko. Suu on täynnä järkyttäviä rakkoja, haisee niin kamalalle, että muakin oksettaa se haju. Suu myös niin kipee, ettei voi juuri mitään syödä/juoda. Keskimmäisellä alkoi tänään sama vaiva ja vieläkin itkee sängyssä vähän väliä, kun suu on niin kipee.
Keskimmäisellä oli vielä eilen myös oksennustauti, tänään ei enää ole oksentanut. Toivotaan, että on jo ohi! Kaikilla on myös tosi inhottavaa yskää, bakteerit lentää koko ajan.
Nyt odotan, milloin oksennustauti tarttuu muihin lapsiin. Ja ennen kaikkea jännitän, tarttuuko tuo kamala rokko meidän vauvaan. Sitten olen "pulassa". Jos ei voi syödä, niin on äkkiä heikkona.

Onneksi itse oon ollut vielä kohtalaisessa kunnossa, vain kurkkukipua ja yskää tällä hetkellä. Jaksaa paremmin hoitaa lapsia, kun on itse terveenä. Alkaa kyllä nämä yövalvomiset tuntua, kun ei oo saanut kohta kahteen kuukauteen nukkua öitä, kuin pikku pätkissä. Mies on yöt töissä, joten ei siitäkään oo apua yöaikaan.

Viime talvi oli ihmeen helppo. Ei lapset sairastanut juuri mitään. Sitä edelliset oli kyllä pahempia. 4 kk putkeen sairastelua. Kun toinen parantui, niin toinen sairastui:( Eipä juuri päästy sinä aikana ulos, kun aina oli toinen sairaana.

Huh, helpottipas, kun sai vähän valittaa:)

Toivottavasti kaikilla sairastelu alkais helpottaan. Lapsethan sairastaa eniten alle kolme vuotiaana.

:wave: Ajattelin raportoida tännekin, mitä meidän tautiseen perheeseen nyt kuuluu... ;)
Viikko sitten meillä kävi terveystarkastaja mittaamassa sisäilmaa; lämpötila ok, ilmankosteus ok ja tarkempi analyysi tulee noin kahden viikon kuluttua mittauksesta. Että sitä nyt sitten odotellaan! Toivon totisesti, ettei kämpästämme löytyisi hometta! :headwall:
Eilen kävin nuorimmaisen lapsen kanssa yksityisellä korvalääkärillä, kun terveystarkastajakin suositteli sitä kuullessaan lapsen viisi kuukautta kestäneestä sairastelusta. Lapsen korvat todettiin terveiksi ja kitarisan ei pitäisi aiheuttaa noin vuoden ikäiselle lapselle korvakierrettä. Eli ei putkituksia eikä kitarisaleikkausta tiedossa meille, vaikka viisi antibioottikuuria takanapäin! Onneksi tuli terveen paperit ja pääsin ilmoittamaan anopille, että asiantuntija eli korvalääkäri on painavan sanansa asiaan sanonut! :whistle:
Kuulemma on hyvin yleistä, että lapset sairastavat jatkuvasti alle vuoden ikäisenä ja yleensä tilanne pikku hiljaa alkaa helpottaa, kun ikää tulee lisää...

meillä alkoi vanhempi lapsi sairastaa kun täytti kolme ja nyt tämä syksy vaan sairasteltu silmä ja korva tulehduksia päälle yskät ja nuhat.alkaa mennä jo fiilis koko hommasta taas yskä ja just piti kaikki olla ok.kun käytiin yksit.lekurilla.En jaksa kohta enää tätä pitää varmaan ottaa töistä burn out lomaa.kun vapaa päivät menee lääkäreillä juostessa ym.loppuu puhti.

Yhteistyössä