Kylläpä tuli surullinen olo...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja toivon ettet joudu katumaan myöhemmin...:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Soitat vanhempiesi paikkakunnan päivystykseen ja selität tilanteen. Eiköhän ne ambulanssikuskit saa isäsi haettua hoitoon.

Näin minä kyllä taidan aamulla tehdä, että soitan ensin missä kunnossa isä on ja sitten soitan terveyskeskukseen ja kysyn voiko ne käydä sen hakemassa hoitoon... :(

soitat ensin aamulla missä kunnossa isäsi on...??eikö se ole aika selkeä juttu, että äitisi ei kerro totuutta edelleenkään.
Näit itse omin silmin, etkö usko omia silmiäsi?
voit samantien päättää olla soittamatta ambulanssia, jos kysyt asiaan äitisi mielipidettä.
Hän on isäsi ja sinun ei tarvitse kysyä ambulanssin soittoon äitisi lupaa, hyvänen aika!

Jopas nyt taas näitä!
Lähinnä sitä ajattelin että ilmoitan että aion soittaa ambulanssin ettei tule yllätyksenä sinne!

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
olisit soittanu ambulanssin paikalle.

voipi olla että ei oo enään mitään sairaalassakaan tehtävissä.
ja turha tästä on ap:tä syyllistää,,eiköhän hää järjissään ole ja tietää mitä haluaa!

No kyllä on tehtävissä. Nestettä poistetaan ja lääkitys. Ja maksansiirto voidaan tehdä tosin alkoholistit ei ole saajalistan kärkipäässä mutta kuitenkin. Ja ap koittakaa vaan houkutella ja mennä kotiin ja tarjoutua viemään sinne. Olkaa tukena.

Eiköhän omaiset ole jo paljon tukenut jos on alkoholistista kuitenkin kyse, mietippä nyt mitä lauot...

No mietin kyllä. Ei se ole aina niin yksinkertaista. Oma äitini oli alkoholisti ja siitä meidän perheessä vaiettiin. Oltiin vaan ja nautittiin jos selvänä oli. Kunnes alkoi terveys pettämään ja vatsa turposi ja muuttui keltaiseksi. Siinä vaiheessa vasta tajusin että on tosi kyseessä ja aloin olemaan tukena ja menin mukaan hoitoihin. Että mitenköhän sanoin väärin jos vaan kehotin olemaan tukena. Ja tukena ei saa liikaakaan olla koska on muistettava että on omakin elämä ja alkoholistin on pärjättävä omin avuinkin. Koska se ei johda mihinkään jos joku aina nostaa jaloilleen. Yritin auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
lähtö on jo tosi lähellä kun nestettä kerää ja keltaiseksi muuttunut :hug:

niimpä. läheltä seurasin naapurin menoa majan maille. ja oli juuri samat merkit. tosin hän ei kuollu viinankäytön seurauksena vaan maksatulehuksen oli aiheuttanu ihan muu. :/

mene ap käymään useammin kotonasi ja ole isällesi "läsnä" sie kiität ittees vielä jälkeenkäsin siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja toivon ettet joudu katumaan myöhemmin...:
Soitat vanhempiesi paikkakunnan päivystykseen ja selität tilanteen. Eiköhän ne ambulanssikuskit saa isäsi haettua hoitoon.

Näin minä kyllä taidan aamulla tehdä, että soitan ensin missä kunnossa isä on ja sitten soitan terveyskeskukseen ja kysyn voiko ne käydä sen hakemassa hoitoon... :(

soitat ensin aamulla missä kunnossa isäsi on...??eikö se ole aika selkeä juttu, että äitisi ei kerro totuutta edelleenkään.
Näit itse omin silmin, etkö usko omia silmiäsi?
voit samantien päättää olla soittamatta ambulanssia, jos kysyt asiaan äitisi mielipidettä.
Hän on isäsi ja sinun ei tarvitse kysyä ambulanssin soittoon äitisi lupaa, hyvänen aika!

Jopas nyt taas näitä!
Lähinnä sitä ajattelin että ilmoitan että aion soittaa ambulanssin ettei tule yllätyksenä sinne!

ANTEEKSI, ei ollut tarkoitus olla tollo. En tainnut lukea kirjoitustasi ajatuksella, olen pahoillani!
Käsitin väärin sitten. Hyvä kun kävit siellä ja näit tilanteen, toivottavasti isääsi vielä voidaan auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
lähtö on jo tosi lähellä kun nestettä kerää ja keltaiseksi muuttunut :hug:

niimpä. läheltä seurasin naapurin menoa majan maille. ja oli juuri samat merkit. tosin hän ei kuollu viinankäytön seurauksena vaan maksatulehuksen oli aiheuttanu ihan muu. :/

mene ap käymään useammin kotonasi ja ole isällesi "läsnä" sie kiität ittees vielä jälkeenkäsin siitä.

Isäni kanssa minulla ei ole välit koskaan ollut kovin läheiset, jonka vuoksi ei ole tullut käytyä. Monenmoista touhua olen lapsena joutunut katsomaan, niin päätin etten siihen taloon enää usein astu!
Joten tuo tukena oleminen tulee olemaan vaikeeta... mutta en kertakaikkiaan saa mieleltäni rauhaa jos en yritä edes sitä saada hoitoon.... :(

Yhteistyössä