Kyllä tuli taas äitiyden harrastajia kupoli täyteen

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Lunatic
kun jouduin ilmottamaan lapsen kouluun. No ei niitä ollu kuin kaks, mutta mistä niitä aina sikiää. Siinä sitä oli jonoa ja nämä kaksi lässyttelee eskarit, muskarit, lasten lääkärit ja muut lapsiasiat läpi.. vaikka toinen niistä ois jo saanut häipyä lapsineen kotiinsa, koska olivat käyneet jo ilmottautumassa.

Tunsin itseni taas leijailevan ihan eri planeetalla tämän äitiharrastajarodun kanssa. Miten tommoset jaksaa, ketä kiinnostaa. Eikö se riitä että hoitaa velvollisuutensa, pitääkö lapsista vielä puhuakin. Ei lapsetkaan jankuta äideistään, vaan keskittyvät tärkeempiin asioihin kun näkevät tuttuja.

Hohhoijaa, kyllä tulee rattosat yhdeksän vuotta. Mää en kestä. :|
 
sääliksi käy sun lastas
Joo, onpa helvetin kummaa että ihmisiä kiinnostaa omat lapset ja ystävien lapset. Siis järjetöntä. Eihän lapset ole kuin ikävä velvollisuus.

haloo...
 
nii
Niin, ajatella, että jotkut ovat kiinnostuneita lapsistaan ja myös toistenkin lapsista.

Toiset sitten ovat vain muita ylempänä, mikäli kiinnostuksenkohteilla mitataan. Yritä kestää, kyllä se on raskasta olla niin erityinen.
 
Mitä?
Siis ne äidit ei sun mielestä olis saanu kertoa perheittensä kuulumisia toisilleen?
Mistä siellä kouluunilmoittautumisessa puhutaan, jos ei siellä lapsista saa puhua?
Ja miksi lapsista ei saisi puhua?
Vai ymmärsinkö väärin?
 
xxx
Ok.
Sehän on sinun ongelmasi, ei muiden.
Muita et voi muuttaa, itseäsi voit.

Onko "syy" muka aina kaikissa muissa, eikä itsessä...
Miten on mahdollista, että kaikissa muissa on jokin vika, vaan ei itsessä?

Onneksi pieniä ongelmia sinulla, ellei sitten itsellä jotain vakavampaa.
Ihan luonnollisia asioita ilmeisesti keskustelivat.
 
näin ymmärsin..
Alkuperäinen kirjoittaja Tarkse:
Mitä?
Siis ne äidit ei sun mielestä olis saanu kertoa perheittensä kuulumisia toisilleen?
Mistä siellä kouluunilmoittautumisessa puhutaan, jos ei siellä lapsista saa puhua?
Ja miksi lapsista ei saisi puhua?
Vai ymmärsinkö väärin?
Ap ei taida olla oikein kotiäiti tyyppiä ja se nyppii(?), että toiset jaksaa harrastaa muksujen kanssa jne..
 
xxxx
Vai että ihme vastauksia.

Nämä keskustelevat naiset varmaan viettävät mukavaa iltaa perheen tai ystävien kesken.
Toiset sitten miettivät koko päivän näitä ihmisiä löytäen HEISTÄ kaikista vikaa, ei itsestä... ja olettavatko että tällainen avaus on sen parempi mitä muiden luonnolliset puheenaiheet?

Ja joo, itsekin tässä koneella istun, vaikka tekemistä olisi.
En tiedä mistä Lunis puhuu, paitsi sen mitä kirjoittanut.
Mikähän rima alemmas??
 
äiti ja paljon muuta
Alkuperäinen kirjoittaja markiisi de saden:
Toiset ei osaa puhua muistaku lapsistaa kun ei niillä muuta elämää ole :/
Ja toiset ei puhu koskaan lapsistaan ettei vaan kukaan luulisi että lapset on niille tärkeitä, ja leimaa lapsistaan puhuvat äidit 2 min perusteella sellaisiksi joilla ei ole muuta elämää kuin lapset.......
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja näin ymmärsin..:
Alkuperäinen kirjoittaja Tarkse:
Mitä?
Siis ne äidit ei sun mielestä olis saanu kertoa perheittensä kuulumisia toisilleen?
Mistä siellä kouluunilmoittautumisessa puhutaan, jos ei siellä lapsista saa puhua?
Ja miksi lapsista ei saisi puhua?
Vai ymmärsinkö väärin?
Ap ei taida olla oikein kotiäiti tyyppiä ja se nyppii(?), että toiset jaksaa harrastaa muksujen kanssa jne..
Väärin. Sillä nyppii, koska ämmät on täynnä itseään ja kakaroitaan. Kailottavat suureen ääneen paremmuuttaan ja tekevät selväksi jo alkuun, että meillä sitten kasvaa uimari, hiihturi, laskuri ja monitaituri, koska Me olemme hänet sellaiseksi muokanneet. =)

Mua inhottaa ja ihmetyttää nimittäin sama asenne ja ikuinen kailotus lasten tekemisistä tilanteissa, jossa voi vaan hoitaa hommansa ja pitää päänsä kiinni. =)
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Tarkse:
Mitä?
Siis ne äidit ei sun mielestä olis saanu kertoa perheittensä kuulumisia toisilleen?
Mistä siellä kouluunilmoittautumisessa puhutaan, jos ei siellä lapsista saa puhua?
Ja miksi lapsista ei saisi puhua?
Vai ymmärsinkö väärin?
En ymmärrä miksi jaksaa kiinnostaa eskarit, muskarit, tuskarit ja ruskarit.. puuduin jo sivullisena siitä informaatiosta.
Onneksi siinä ennen mua jonotti kanssa enempi sellanen tavis ihminen, jota ei varmasti tollaset asiat jaksas kovin kauaa kiinnostaa, sekin vaihteli siinä jalkaa tuskastuneena ja seuraili välillä näitä äitiharrastajia tympääntyneenä. :D

Minä en käsitä tommosia.. samanlaisia koiraharrastajat, hevosharrastajat ja kaikki muutkin harrastajat. Yksi asia vaan pyörii päässä.
 
Gluteus maximus
Joillakin koko elämä pyörii vaan ja ainoastaan niissä OMISSA lapsissa ja kun ei muusta enää edes tiedetä ,niin mistäs sitä puhumista sitten keksitään?

ja totta, koiraharrastajat on ihan samanlaisia :)
 
xxxx
Alkuperäinen kirjoittaja markiisi de saden:
Toiset ei osaa puhua muistaku lapsistaa kun ei niillä muuta elämää ole :/
Sekö on _elämää_, että muut ihmiset ärsyttävät mieltä siten, että asia vaivaa koko päivän negatiivisessa hengessä, siten että asiaan haetaan vertaistukea (?), elämää?

Mielestäni se oli melko kuluttavaa aikaa, kun minua ärsytti ihmiset.
Tiesin järjellä ettei vika ole heissä, vaan itsessäni.

Nyt tuntuu mahtavalta, kun näkee muut positiivisemmassa valossa, ei ärsytä ja täten itsellä huomattavasti helpompi olo ja ELÄMÄ.

Jokaisella elävällä on elämä.
Muiden elämän ruotiminen on joskus ikävää.. mutta ymmärrettävää.. eniten se kuluttaa ruotijaa itseään, loppu peleissä.
Elämä voisi olla rikkaampaa, kun ei ärsyttäisi aina joku MUU.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti ja paljon muuta:
Alkuperäinen kirjoittaja markiisi de saden:
Toiset ei osaa puhua muistaku lapsistaa kun ei niillä muuta elämää ole :/
Ja toiset ei puhu koskaan lapsistaan ettei vaan kukaan luulisi että lapset on niille tärkeitä, ja leimaa lapsistaan puhuvat äidit 2 min perusteella sellaisiksi joilla ei ole muuta elämää kuin lapset.......
¨Joo mutta sellanen lässytys on ärsyttävää..kun meidän nico petteri sitä jne..
 
Mutta kun mä en vieläkään ymmärrä, että mistä siellä LAPSEN kouluunilmoittautumisessa SAA puhua jos ei siellä LAPSISTA saa puhua?
Ei muakaan välttämätä kiinnosta teatterissa jutella kakkavaipoista, tai baarissa miettiä jotain uhmakohtausten syitä, mutta kun tuo paikka oli aika otollinen nimenomaan lapsista puhumiselle.. Musta olis outoa, että kovaan ääneen kouluunilmoittautumisessa keskustelisi ryyppyreissuistaan tai seksiseikkauluistaan..
 
Syystä että kaverini ja ystäväni löytyvät ihan muualta kuin oman kylän kouluunilmoittautumisjonosta, juttelen siellä juurikin niiden lasten asioista, koska hyvän päivän tuttujen kanssa mua ei kiinnosta kaikkia elämäni yksityiskohtia jakaa, saati sitten alkaa päivän polttavaan poliittiseen väittelyyn niin turhanpäiväisessä paikassa. Minua ei myöskään kiinnosta yhdenkään hyvänpäiväntutun parisuhdeongelmat, työkuviot tai syvällisemmät mielipiteetkään, vaan mieluummin juttelen niinkin neutraalista ja joutavanaikaisesta asiasta kuin lapsien harrastukset ja päiväkotikokemukset. Enhän minä seuraavana päivänä niitä asioita enää muista, mutta ei minun tarvitsekaan.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja näin ymmärsin..:
Ap ei taida olla oikein kotiäiti tyyppiä ja se nyppii(?), että toiset jaksaa harrastaa muksujen kanssa jne..
Niitten harrastus on ne muksut. Jos niiden aivot porattais auki, sieltäkin hyökkäis lapsi.

Tottakai saavat olla sellasia, mutta minä en vaan viihdy semmosten kanssa.. ja nyt alko jo kauhistuttaa että tommosten kanssa pitää kitua vanhempainilloissa jne.
 

Yhteistyössä