Kyllä Suomessa eläminen on kallista...

[QUOTE="Vieras";27475873]Ilmeisesti et ymmärtänyt sarkasmiani :D olen asunut Briteissä useita vuosia ja tiedossani on hyvin esim päivähoidon kalleus, osapäivähoito saattaa maksaa 1000£/kk. Peruskouluja on toki ilmaisiakin mutta taso obkin sitten toinen juttu, jatkokoulutus maksaa aina. Näiden seikkojen kun vuoksi asummekin Suomessa, täällä jää enemmän käteen lapsiperheelle kun ei olla mitään huippujohtajia.[/QUOTE]

Mä en oo ajatustenlukija, että oisin tiennyt sun asuneen Briteissä ;)

"vieras"
[QUOTE="vieras";27475719]Juu, mutta miten kuvittelet köyhän perheen esim. opiskelijaperheen kustantavan suoraan koululle tuollaisen summan. Hyvinvointiyhteiskunta tarkoitaa sitä, että kaikille suodaan samat mahdollisuudet koulutukseen ja terveydenhuoltoon. Briteissä ei todellakaan esim. terveydenhuolto ole hyvää vaikka siellä asuneet suomalaiset hehkuttaa ilmaista synntystä ym.[/QUOTE]

Ei kannata olla köyhä opiskelijaperhe.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27475812:
Kuinka tyhminä sinä meitä palstan naisia oikein pidät? :O
Oikeesti, jos joku tuohon tyyppiin ja tyyliin lankeaa, niin hämmennyn suuresti.
Eiväthän palstan äiti-ihmiset tyhmiä ole, mutta rahanahneita kylläkin...

"vieras"
Kyllä mustakin kuulostaa, että aloittaja haluaa esittää omat varansa, jos/kun joutuu uudestaan sinkkumarkkinoille. Sääli vaan, että niille parhaille naisille on ihan sama, mitä kukanenkin tienaa :) Enemmän vaan ärsyttää että joku mies luulee rahojen riittävän naisen mielenkiinnon heräämiseen. Ei kovin tasokkaita naisia ole ap haluamassakaan ilmeisesti.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27475999]Kyllä mustakin kuulostaa, että aloittaja haluaa esittää omat varansa, jos/kun joutuu uudestaan sinkkumarkkinoille. Sääli vaan, että niille parhaille naisille on ihan sama, mitä kukanenkin tienaa :) Enemmän vaan ärsyttää että joku mies luulee rahojen riittävän naisen mielenkiinnon heräämiseen. Ei kovin tasokkaita naisia ole ap haluamassakaan ilmeisesti.[/QUOTE]

Mitä enemmän miehellä on rahaa, sitä suuremmasta joukosta naisia hän voi valita kumppanin. Tämä on fakta joka ei muuksi muutu vaikka palstamammat muuta yrittäisivät väittää.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27476035]Mitä enemmän miehellä on rahaa, sitä suuremmasta joukosta naisia hän voi valita kumppanin. Tämä on fakta joka ei muuksi muutu vaikka palstamammat muuta yrittäisivät väittää.[/QUOTE]

Täysin samaa mieltä. Kyse olikin niistä HYVISTÄ naisista, jotka ei "rakastu" siihen mieheen sen rahan takia :)

[QUOTE="vieras";27476105]Oletko tosissaan sitä mieltä, että laadukkaimmat naiset valitsevat sen köyhän ja ongelmaisen miehen puolisokseen?[/QUOTE]

Ai anteeksi, en ymmärtänyt että vaihtoehtoja olikin vain kaksi. Kertaisitko vielä, mitkä ne olivatkaan: rikas urpo ja köyhä moniongelmainen? :confused:

No älkää nyt lytätkö toista ihan alimpaan maanrakoon vain tämän yhden aloituksen myötä.

Muistan Pikkukaupunkilaisen kertoneen, että uudessa duunista hänen vuositulonsa tulisivat olemaan reilu 30 000€. Tuskin hän tällaista tietoa levittelisi, jos hän haluaisi leveillä rahoillaan, sillä eipä tuolla liksalla juurikaan leveillä voi. Ihan normipalkka miehelle.

Ja hänhän kertoi maksaneensa rästilaskuja...ei mielestäni tuokaan kommentti miltään leveilyltä kuulosta.

En tosin ihan itsekään ymmärrä aloituksen pointtia. Mutta en mä kyllä ymmärrä sitäkään, että jos toisella on nyt vaikeata (ero ehkä edessä) niin pakkoko on mennä lyömään lyötyä. Tämä paskan lykkääminen Pikkukaupunkilaisen niskaan alkoi jo siinä ero-ketjussa ja jatkuu näköjään täällä.

Jos nainen pohtii palstalla eroa, hälle toivotaan voimia ja jaksamisia ja jos mies pohtii palstalla eroa, niin se onkin heti välittömästi jokin salamyhkäinen soidinkutsu palstan yh-mammoille? Just.

Se, että tällä palstalla on yksi (ellei useampikin?) yh-äitejä jahtaava oksetus, ei tarkoita sitä, että kaikki palstan miehet moisia olisivat.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;27476138:
yli 4 tonnia kuussa tekee vuodessa vähän enemmän kun reilu 30 tonnia vuodessa.

muihin oksetuksiin ja yökötyksiin en puutu.
Juu niin tekee, mutta mistäs me tiedetään jos tässä oli nyt jotain sivubisneksiä, mitä ei yleensä ole. Tai jotain.

Tai voihan se olla niinkin, että sivubisneksiä on joka kk, mistäs sitä tietää. Joskaan eipä se meille kuulukaan.

Mutta pointti oli tosiaan nyt siinä, että en näkisi tätä ketjua nyt minään leveilynä, koska hän tosiaan maksoi rästilaskuja ja ne aiemmin ilmoitetut palkkatulot siitä opettajan duunista ei kyllä ole niin häävit, että se saisi yhtäkään naista rahan perässä juoksemaan. Ainakin näin luulen.

Ja oksetuksista ja yökötyksistä kannattaakin pysyä kaukana ja olla niihin puuttumatta.

kahvikirahvi
En jaksa vielä lukea koko ketjua, mutta tuntuuhan se pahalta että ap:lle jää vain 700€. Mä en saa kuukaudessa läheskään noin paljon rahaa millä ap:n täytyis elää viikko.. Voin rehellisesti myöntää olevani köyhä ja kateellinen.

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
Professional Griefer
Mä en edes tiennyt mistään avioero-ketjusta tätä ennen.
Olen vaan pannut merkille AP:n majailleen oikeastaan joka ketjussa, jossa puhutaan tuloista tai rahasta.. Mut kai se on tietynlaisille miehille joku arvon mitta..

"vieras"
Juu niin tekee, mutta mistäs me tiedetään jos tässä oli nyt jotain sivubisneksiä, mitä ei yleensä ole. Tai jotain.

Tai voihan se olla niinkin, että sivubisneksiä on joka kk, mistäs sitä tietää. Joskaan eipä se meille kuulukaan.

Mutta pointti oli tosiaan nyt siinä, että en näkisi tätä ketjua nyt minään leveilynä, koska hän tosiaan maksoi rästilaskuja ja ne aiemmin ilmoitetut palkkatulot siitä opettajan duunista ei kyllä ole niin häävit, että se saisi yhtäkään naista rahan perässä juoksemaan. Ainakin näin luulen.

Ja oksetuksista ja yökötyksistä kannattaakin pysyä kaukana ja olla niihin puuttumatta.
Mä näen sellaisen pointin, että ne aiemmat ilmoitetut vuositulot alkoi kaduttaa ja jos erokin on tulossa, piti faktoja vähän päivittää nettotulojen osalta..

öh
No älkää nyt lytätkö toista ihan alimpaan maanrakoon vain tämän yhden aloituksen myötä.

...

En tosin ihan itsekään ymmärrä aloituksen pointtia. Mutta en mä kyllä ymmärrä sitäkään, että jos toisella on nyt vaikeata (ero ehkä edessä) niin pakkoko on mennä lyömään lyötyä. Tämä paskan lykkääminen Pikkukaupunkilaisen niskaan alkoi jo siinä ero-ketjussa ja jatkuu näköjään täällä.

Jos nainen pohtii palstalla eroa, hälle toivotaan voimia ja jaksamisia ja jos mies pohtii palstalla eroa, niin se onkin heti välittömästi jokin salamyhkäinen soidinkutsu palstan yh-mammoille? Just.
Samaa mieltä. Mä luulen, että Pikkukaupunkilainen on vaan sellainen aika suulas ja avoin heppu, joka tiettyjä juttuja kertoilee ehkä mieluummin netissä kuin irl tuttavapiirilleen. Jos on tarve johonkin avautua, niin tää palsta on ihan hyvä paikka siihen. On täällä sitä paitsi paljon turhempia ja tyhmempiäkin ketjuja ollut (ja on edelleenkin jatkuvasti).

[QUOTE="vieras";27476279]Mä näen sellaisen pointin, että ne aiemmat ilmoitetut vuositulot alkoi kaduttaa ja jos erokin on tulossa, piti faktoja vähän päivittää nettotulojen osalta..[/QUOTE]

Pikkukaupunkilainen oli kyllä näemmä tosiaan päivittänyt faktoja. Ero ei ole tulossa.

Joten eipä kai ole enää syytä sitten päivitellä niitä nettotulojakaan?!

En ko. ukkoa tunne, joten en tiedä mitä hänen mielessään pyörii. Mutta en jaksaisi olla aina ajattelemassa kaikista heti pahaa.

Keittiönoita

Mä en kyllä näe "elämisen olevan kallista", jos ihminen irtisanoutuu hyvin palkatusta työstään, hankkii huonommin palkatun työn ja sitten makselee rästilaskuja. Ennemmin musta kyse on huonosta talousasioiden suunnittelusta. Ja juu, olen itsekin pienentänyt palkkaani, mutta olen tehnyt sen asteittain ja harkitusti: ensin vähennetään kulutusta ja vasta sen jälkeen pienennetään palkkaa. Eipä tule rästilaskuja vaan tulot ovat edelleen suhteessa menoihin.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27476113:
Ai anteeksi, en ymmärtänyt että vaihtoehtoja olikin vain kaksi. Kertaisitko vielä, mitkä ne olivatkaan: rikas urpo ja köyhä moniongelmainen? :confused:
Äläs nyt taas ala saivartelemaan. Miksi se on naisille niin vaikea myöntää sitä tosiseikkaa, että miehen varallisuus vaikuttaa siihen onko hän naisten suosiossa vai ei?

Yhteistyössä