Kyllä sokerivaha on sitten mainio keksintö.

4 dl sokeria
1/2 dl vettä
1/2 dl sitruunamehua.

Keitetään miedolla n. 15 minuuttia, kunnes on kullanruskeaa. Sitten annetaan jäähtyä kaikessa rauhassa, kunnes on sellaista, ettei enää polta. Tätä voi säilyttää jääkaapissa annoksittain pakattuna, ja sitten mikrossa vähän lämmittää (20-30 sekuntia). Levitetään sormin puhtaalle ja kuivalle iholle.

Olennaista on se, että seosta on keitetty tarpeeksi kauan ja tarpeeksi miedolla lämmöllä. Ja ettei se ole iholle levitettäessä liian kuumaa. Ja että iho on varmasti puhdas ennen aloittamista. Tää vie ihan lyhyetkin karvat pois, ei tule punoituksia eikä muita harmeja.

Alapääkarvoihin ei kannata kokeilla.... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiheän palstailun kausi:
Onko se sitä, jonka kokeilussa kerran poltin yhden mukin ja melkein koko mikron? Sain tulokseksi mustan vaahtokikkareen - ja kämppä haisi palaneen popcornin ja hattaran sekoitukselle... :D
Just sitä samaa..
Mä sain sen seurauksena palovammat itselle ja miehelle joka tuli auttamaan kun kuuli karjunnan ja ikuisen kiellon valmistaa karvavahoja itse.. :D

Mut voi olla hyvää ainetta, koskaan en vaan ehtiny kokeilemaan.. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiheän palstailun kausi:
Onko se sitä, jonka kokeilussa kerran poltin yhden mukin ja melkein koko mikron? Sain tulokseksi mustan vaahtokikkareen - ja kämppä haisi palaneen popcornin ja hattaran sekoitukselle... :D
Just sitä samaa..
Mä sain sen seurauksena palovammat itselle ja miehelle joka tuli auttamaan kun kuuli karjunnan ja ikuisen kiellon valmistaa karvavahoja itse.. :D

Mut voi olla hyvää ainetta, koskaan en vaan ehtiny kokeilemaan.. :D
Hui, sen kanssa pitää kyllä olla varovainen, ennen kuin se ehtii jäähtyä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Pitääkö olla sänki tätä varten, siis pitkä sellainen?
Ei tarvi. Ottaa tosi lyhyetkin karvat. :) Se siinä onkin parasta.
Joskus kokeilin melko pitkiin säärikarvoihin, eikä lähtenyt kaikki, kokeilenpa seuraavalla kerralla vähän lyhyempiin :whistle:
Mä en ole pitkiin kokeillut, paitsi joskus alapääkarvoihin ja se oli katastrofi. :D :D Ehkä se ei toimi pitkiin sitten kovin hyvin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vaan:
No kertokaa nyt tyhmälle että millä sen alapään saa sitten ihan sileeksi? Siis ku rajoja joskus siistiny, niin heti on sänki ja kutisee ihan simona :O
Jos et tuolla aineella ota, niin kokeile näin: saunassa ensin löylyä niin että iho pehmenee. Sitten kostutat ihon, laitat PALJON vaahtoa, ajelet myötäkarvaan. Lisää vaahtoa välillä. Muista terävä terä, eikä millään halpishöylillä!! Sitten perusrasvaa saunan jälkeen. Tällä konstilla mulla onnistuu ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Pitääkö olla sänki tätä varten, siis pitkä sellainen?
Ei tarvi. Ottaa tosi lyhyetkin karvat. :) Se siinä onkin parasta.
Joskus kokeilin melko pitkiin säärikarvoihin, eikä lähtenyt kaikki, kokeilenpa seuraavalla kerralla vähän lyhyempiin :whistle:
Mä en ole pitkiin kokeillut, paitsi joskus alapääkarvoihin ja se oli katastrofi. :D :D Ehkä se ei toimi pitkiin sitten kovin hyvin.
En uskaltais heti alapäähän kokeilla :D Tai no miksei, jos ois joku muu repimässä niitä liuskoja :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
siis miten se otetaan ihosta pois? :snotty:
Se kovettuu levyksi, ja sitten vaan reunasta kiinni ja nykäistään. Voi siihen laittaa kangasliuskojakin, mutta minusta on kätevintä kun ei sählää minkään muiden kanssa. Eli se levitetään lämpimänä, se on silloin juoksevaa. Sitten annetaan rauhassa jäähtyä ja kovettua. Se lähtee niin kuin joku muovikuori ihan vaan nyppäämällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Pitääkö olla sänki tätä varten, siis pitkä sellainen?
Ei tarvi. Ottaa tosi lyhyetkin karvat. :) Se siinä onkin parasta.
Joskus kokeilin melko pitkiin säärikarvoihin, eikä lähtenyt kaikki, kokeilenpa seuraavalla kerralla vähän lyhyempiin :whistle:
Mä en ole pitkiin kokeillut, paitsi joskus alapääkarvoihin ja se oli katastrofi. :D :D Ehkä se ei toimi pitkiin sitten kovin hyvin.
En uskaltais heti alapäähän kokeilla :D Tai no miksei, jos ois joku muu repimässä niitä liuskoja :D
Mä olin niin utelias ja toisaalta kun muualta sai niin hyvin, niin levitin rohkeesti vaan alapäähänkin sitä mönjää....
:LOL: Luojan kiitos että se oli vesiliukoista, jos ei olis lämpimäs suihkus lähtenyt, niin olis kyllä jäänyt homma sikseen. :D
 
hipsu
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
siis miten se otetaan ihosta pois? :snotty:
Se kovettuu levyksi, ja sitten vaan reunasta kiinni ja nykäistään. Voi siihen laittaa kangasliuskojakin, mutta minusta on kätevintä kun ei sählää minkään muiden kanssa. Eli se levitetään lämpimänä, se on silloin juoksevaa. Sitten annetaan rauhassa jäähtyä ja kovettua. Se lähtee niin kuin joku muovikuori ihan vaan nyppäämällä.
Ja tekee kipeää asteikolla 1-10???
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
siis miten se otetaan ihosta pois? :snotty:
Se kovettuu levyksi, ja sitten vaan reunasta kiinni ja nykäistään. Voi siihen laittaa kangasliuskojakin, mutta minusta on kätevintä kun ei sählää minkään muiden kanssa. Eli se levitetään lämpimänä, se on silloin juoksevaa. Sitten annetaan rauhassa jäähtyä ja kovettua. Se lähtee niin kuin joku muovikuori ihan vaan nyppäämällä.
kuulostaa kivuliaalta :eek: kauanko tämä kovetusvaihe kestää? :D
 
Millasta sitruunamehua? sis suoraan sitruunasta vai sitä kun saa kaupasta sitruunanmuotoisessa pullossa?

Ja mulla on kans tuo onkelma, että bikinialueen sänki kutisee ja näppylöityy, vaikak mitä tekisi. Annan rehottaa, kun ei miestä häiritse. Luulen, että joillakin se on niin ja toisilla ei ja siihen ei mitkään poppakonstit auta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Millasta sitruunamehua? sis suoraan sitruunasta vai sitä kun saa kaupasta sitruunanmuotoisessa pullossa?

Ja mulla on kans tuo onkelma, että bikinialueen sänki kutisee ja näppylöityy, vaikak mitä tekisi. Annan rehottaa, kun ei miestä häiritse. Luulen, että joillakin se on niin ja toisilla ei ja siihen ei mitkään poppakonstit auta.
Oletko koittanut bikinirajoille tarkoitettua ihokarvojenpoistovoidetta? Siitä ei kasva sänkeä.
 

Yhteistyössä