kyllä se vaan niin on että alaikäiset penskat saa tehä mitä vaan

HippuTAR
Mua kiusattiin ala-asteella. Kerran sattu sellanen tilanne että koulun loppuessa kaikkien ryysiessä pihalle mun pahin kiusaaja pudotti piponsa ja mä vahingos astuin sen päälle. No se kumartui nostaan sitä pipoa ja taas aukoi päätänsä. Mä potkasin sitä käteen ku se oli siinä kumartuneena. Koskaan sen jälkeen kyseinen tyyppi ei sanonut mulle sanaakaan. Muutenkin kiusaaminen väheni sen jälkeen. Että joskus se väkivalta auttaa...

Ap:lla kurja tilanne. Kouluko ei sitte mitenkään puutu tohon? Kaikista vaikeinta taitaa olla noitten selvittely silloin jos kiusaajan vanhemmat ei välitä.
 
Mua kiusattiin ala-asteella. Kerran sattu sellanen tilanne että koulun loppuessa kaikkien ryysiessä pihalle mun pahin kiusaaja pudotti piponsa ja mä vahingos astuin sen päälle. No se kumartui nostaan sitä pipoa ja taas aukoi päätänsä. Mä potkasin sitä käteen ku se oli siinä kumartuneena. Koskaan sen jälkeen kyseinen tyyppi ei sanonut mulle sanaakaan. Muutenkin kiusaaminen väheni sen jälkeen. Että joskus se väkivalta auttaa...

Ap:lla kurja tilanne. Kouluko ei sitte mitenkään puutu tohon? Kaikista vaikeinta taitaa olla noitten selvittely silloin jos kiusaajan vanhemmat ei välitä.
koulu ilmoitti mulle kuvasta. Pyys tekemään rikosilmoituksen. Se on velvollisuutensa tehnyt asian suhteen. Opet on pyydättäneet pojalla anteeksi. Mutta se on vaan sana pojalle. Huomannut, että kun pyytää anteeksi, niin asia 8n loppuun käsitelty, ja voi jatkaa luvattomia tekoja edelleen.
 
....
Meillä joukko alaikäsiä kävi rikkomassa kesämökin ikkunat ja jäivät rysän päältä kiinni.
Vanhemmat eivät suostu korvaamaan.
Tästä on jo vuosi aikaa ja vieläkään ei ole tapausta otettu edes käsittelyyn.
10 000e remontti jouduttiin ite maksamaan.
Vakuutus ei korvaa ennenku poliisi tekee asialle jotakin. Vakuutus olis taas korvannut heti jos tekijöitä ei olis löydetty... Saapa nähdä tullaanko koskaan senttiäkään korvauksia saamaan.
 
Muistan kun yläasteella mun kavereita peloteltiin että saisivat rikosrekisteriin kiusaamisesta, kun eräs kiusattu oli niin masentunut että uhkas tappaa itsensä ja meinas hyppää jostain katolta että poliisitkin kutsuttiin paikalle! Ei sitä periaatteessa edes kiusattu, vaan sitä ei huomattu eli kiusattu tunsi itsensä vaan yksinäiseks tai jotain, ja jostain syystä se oli saanu päähänsä just ne mun kaverit kiusaajiks. Ehkä pientä herjaamista tullut, mutta luulin että se kuului asiaan jos ei oikeasti halunnut kaveerata tämän kanssa (eikä ketään voi pakottaa kaveeeraamaan). Eli ei varsinaista kiusaamista ollut tosiaan. En osaa kuvailla miten mun kaverit kohteli häntä, mutta eivät ollut kiusaamismielessä enkä tiedä ovatko ne saaneet oikeasti, mutta niin ne poliisit uhkailivat ellei tämä kiusaaminen lopu ja joutuivat pyytää siten anteeksi.
 
Viimeksi muokattu:
mä...
Itse ottaisin kyseenalaiset keinot tuossa vaiheessa käyttöön, kun lainmukaiset asiat on todettu tehottomiksi. Mua ei enää kiinnostais pätkääkään, alennunko miten alas, kunhan kiusaaja vanhempineen joutuisi tuntemaan saman omassa nahassaan, mitä olisi mun lapselleni aiheuttanut. Hyvä täällä on mammojen lässyttää, miten lapset on lapsia ja pitäis lässyttämällä saada homma loppumaan. Lapsuutta ja nuoruutta ei takaisin saa, kun se on menetetty aikuisten lässyttämisen vuoksi. Kun osaa kirjoittaa taitavasti, pystyy nolaamaan toisen ihmisen ilman, että olisi syyllistynyt rikokseen. Jos itse ei tätä osaa niin joku läheisistä saattaisi osata.
 
Koulukiusattu
Kun minua koulussa kiusattiin, niin lopulta suutuin aivan silmittömästi ja hakkasin vihapäissäni suurimman kiusaajan. Kiusaaminen loppi siihen, eikä sen kerran jälkeen ole koskaan enää tarvinnut kenenkään kanssa tapella.

Niin että kyllä se väkivalta auttaa, eikä myöskään lisää väkivaltaa,
 
Vie ras
Oikeus omiin käsiin. Jos viranomaiset eivät puutu niin kyllä vanhemmilla on moraalinen oikeus puuttua. Ja joillekkin ihmisille ei pienet pelottelut tehoa. Jos lapsesi kärsii kiusaamisesta paljon se voi pahimmassa tapauksessa johtaa lapsen itsemurhaan.
 

Yhteistyössä